2021-07-02, 18:14
Medlem
Spanien -schweiz i st Petersbur nu.
Flera fans från båda lagen på plats .
Med tanke på delta Rätt eller fel?
Citera
2021-07-02, 18:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Fruktansvärt fel. Det var onödigt och ansvarslöst att hålla EM nu, det borde ha skjutits upp ett år. Tänk så många människor som träffas p.g.a. detta, som inte skulle ha träffats annars! Både internationellt, där de kan byta virus-varianter med varandra, men även lokalt när folk sitter tätt tillsammans på sportpubar eller hemma hos varandra och kollar på detta. I hela världen...
Citera
2021-07-02, 18:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

I Spanien har delta redan börjat explodera så för deras del spelar det mindre roll.

Schweiz borde dock hållt sina supportrar hemma
Citera
2021-07-02, 18:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har det varit hela tiden i Sverige under pandemin, eller bor du inte i Sverige?

Jo det tycker jag är bra. Men inte vissa andra som klagar på tegnell hela tiden?
Citera
2021-07-02, 18:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fruktansvärt fel. Det var onödigt och ansvarslöst att hålla EM nu, det borde ha skjutits upp ett år. Tänk så många människor som träffas p.g.a. detta, som inte skulle ha träffats annars! Både internationellt, där de kan byta virus-varianter med varandra, men även lokalt när folk sitter tätt tillsammans på sportpubar eller hemma hos varandra och kollar på detta. I hela världen...

Det är det väl inte. Ni som är oroliga kan stanna hemma exakt hur mkt ni vill och dessutom vaccinera er? När är ni nöjda?
Citera
2021-07-02, 18:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I Spanien har delta redan börjat explodera så för deras del spelar det mindre roll.

Schweiz borde dock hållt sina supportrar hemma

En tredubbling av fallen på en vecka är inte illa pissat, från 4000 fall till 12000.
Citera
2021-07-02, 18:48
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll pengarna ska in..
Citera
2021-07-02, 18:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det tycker jag är bra. Men inte vissa andra som klagar på tegnell hela tiden?

Stängt/öppet kvittar för mig personligen. Ja jag lastar honom, FHM samt politikerna för den usla hanteringen. Det kan inget ändra på. Jag hade förväntat mig mer, men jag var naiv, i Sverige är ett människoliv inget värt - som vanligt alltså. Det är därför jag sett om mitt eget hus och förlitar mig inte på staten.
Citera
2021-07-02, 19:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
En tredubbling av fallen på en vecka är inte illa pissat, från 4000 fall till 12000.

Ja testning har ju ökat minst tredubbelt på sistone så inte så konstigt att "fallen" också ökar.
Citera
2021-07-02, 19:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Stängt/öppet kvittar för mig personligen. Ja jag lastar honom, FHM samt politikerna för den usla hanteringen. Det kan inget ändra på. Jag hade förväntat mig mer, men jag var naiv, i Sverige är ett människoliv inget värt - som vanligt alltså. Det är därför jag sett om mitt eget hus och förlitar mig inte på staten.

Du har även ett eget ansvar för att sköta din hälsa om du inte fattat det.

Nu har det gått över ett år och vi vet vilka som är i farozonen mer än andra. Då är det dags att man gör vissa förändringar i sin livsstil om man känner på sig att man inte är så hälsosam.

Tegnell kan exempelvis inte påverka läskkonsumtionen i Rinkeby. Det måste folk lära sig själv att man inte ska hälla i sig varje dag.
Citera
2021-07-02, 19:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja testning har ju ökat minst tredubbelt på sistone så inte så konstigt att "fallen" också ökar.

Källa? Jag tycker det ser ut som testningen minskar där.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-05-09..latest&region=Europe&pickerSort=desc&pickerMet ric=location&Metric=Tests&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~ESP
Citera
2021-07-02, 19:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej det är helt rätt att hålla EM nu. Synd bara att vissa matcher spelas inför få eller inga fans, det skulle givetvis vara fullsatt på varje match. Och mästerskapet har redan skjutits upp ett år, så det ska inte skjutas upp ett år till.

Och snälla människa, sluta oroa dig för "varianter". Hur ska du någonsin kunna återgå till ett normalt liv om du ska hålla på så här? Folk är trötta på att få sina liv kraftigt begränsade av ett för de allra allra flesta totalt harmlöst virus. Folk kommer resa, gå på fotboll, besöka sportpubar, umgås osv osv, och det är bara att vänja sig.

KBT-terapeuterna lär får mycket att göra nu framöver när halva befolkningen går omkring med "reopening anxiety".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in