2021-07-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
C har ingen chans! Krärvs M + S = omöjligt
Ja det är ett långskott.
Men hur sugna är partierna på extraval?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du låter precis som Annie Lööf: "V måste vika sig och acceptera vår politik. Inga kompromisser". Om det är något de senaste dagarna lärt oss är att det inte är särskilt klokt att bygga en koalition på det sättet.

Självfallet kommer L att gå till val på sin politik och SD på sin. Får man sedan en blågul majoritet efter valet får man sätta sig ner och förhandla. Så har politiken alltid fungerat.
Väljarna förtjänar ett svar. Det är L som valt att återvända efter det de vänstrat.

Är en röst på L en röst mot SDs migrationspolitik, inom ramen för de borgerliga?

Redan nu ska L pressas här, och eftersom vi vet svaret ska L ut 2022.
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du låter precis som Annie Lööf: "V måste vika sig och acceptera vår politik. Inga kompromisser". Om det är något de senaste dagarna lärt oss är att det inte är särskilt klokt att bygga en koalition på det sättet.

Självfallet kommer L att gå till val på sin politik och SD på sin. Får man sedan en blågul majoritet efter valet får man sätta sig ner och förhandla. Så har politiken alltid fungerat.
Poängen här är att Sd-väljarna, och sannolikt också M- och Kd-väljarna, vill veta hur invandrings- och kriminalpolitiken kommer se ut i ett blågult block. Dessa väljare skiter i om man ska betyg från tvåan eller trean, utan invandring och lag står som ohotad etta för dem.

Därför MÅSTE man göra upp om dessa två frågor INNAN valet, så att väljarna vet vad de får. Annars finns inga som helst förutsättningar för ett blågult block. Om du tänker svara undflyende igen så kan du lika gärna låta bli. Det vore mycket ärligare av dig att säga att du anser att L bör stå utanför ett blågult block om Åkesson spänner ögonen i Sabuni i valupptakten och säger att han tar invandring och lag, punkt slut, och så kan hon ta vad fan hon vill.
Citera
2021-07-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mest SD. SD har länge påtalat Kakaduans hjärtefrågor.

Jag hade önskat att SD jobbade emot friskolor.
Nu valde de en annan linje och då bör krav kring friskolor vara bättre.
Sverige är det enda landet där skolor är en handelsvara och vissa börsnoterade. (Ägare alltså)...
Citera
2021-07-02, 18:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jag hade önskat att SD jobbade emot friskolor.
Nu valde de en annan linje och då bör krav kring friskolor vara bättre.
Sverige är det enda landet där skolor är en handelsvara och vissa börsnoterade. (Ägare alltså)...
Kakaduan lär dock inte vara villig att prata om de förträffliga kristna friskolorna.

Jag är för friskolor. Speciellt kristna barn mobbas ofta i den vanliga skolan och presterar mycket bra i kristna friskolor, men just nu är det fokus på islamister, terrorister, kriminella och klankulturer vi måste ha. Att få ordning på Sverige nu kräver kraftsamling.
Citera
2021-07-02, 18:24
Medlem
Citat:
Man kan inte kalla det oseriöst när samma politik redan harmoniserar med den egna inriktningen. Det är ingen hemlighet att privatskolor idag utgör ett problem.

Hmm menar du att M skulle driva en politik där man exproprierar privata företag? Eller misstolkar jag dig nu?

Jag tror det skulle bli problematiskt att förklara
Citera
2021-07-02, 18:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Det var ganska enkelt. Här behövs inga "å ena sidan, å andra sidan" som svar, utan man kan som L-väljare klart och tydligt svara ja eller nej på dessa två punkter för att se om det finns förutsättningar för ett blågult block.

Förutsättningar för ett blågult block finns, frågan är om L kan tillhöra det. Jag tror som du att de förstör det och hoppas SD säger nej till att ta med L om. L kan passivt stödja det om de vill. L kommer vara som ett MP som skall ha halva regeringspolitiken med 4,5 % väljarstöd.
Citera
2021-07-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Poängen här är att Sd-väljarna, och sannolikt också M- och Kd-väljarna, vill veta hur invandrings- och kriminalpolitiken kommer se ut i ett blågult block. Dessa väljare skiter i om man ska betyg från tvåan eller trean, utan invandring och lag står som ohotad etta för dem.

Därför MÅSTE man göra upp om dessa två frågor INNAN valet, så att väljarna vet vad de får. Annars finns inga som helst förutsättningar för ett blågult block. Om du tänker svara undflyende igen så kan du lika gärna låta bli. Det vore mycket ärligare av dig att säga att du anser att L bör stå utanför ett blågult block om Åkesson spänner ögonen i Sabuni i valupptakten och säger att han tar invandring och lag, punkt slut, och så kan hon ta vad fan hon vill.

När det blir valrörelse så kommer allting på plats..
S, MP, C samt C kommer prata om hur mkt de gjort för Sverige. Konstigt att ingen ser det på gator o torg..

Kan man stifta nya lagar för afganer på nån vecka så går det säkert att ge polisen mer verktyg och strängare straff för dem som begår brott. Handlar väl mest om att MP och C jobbat emot hela tiden...

När poliser börjar bli dödade så börjar ett ännu värre valbetting i kriminellas värld. Vem kan döda två, vem kan göra ngt värre!! Det kommer mer skit!
Röfven, Morgan, och Ygeman. De såg såklart inte detta komma. De har varit naiva som det brukar låta...
Citera
2021-07-02, 18:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Det där måste du visa fakta på.
Det är inte ovanligt att nån inte kan närvara vid omröstning och det är att få röster emot sig som är gällande. Varför skall man ta hänsyn till dem som inte dyker upp??

När det gäller just statsministeromröstningar gäller att hen skall tolereras av riksdagen; hen får inte ha en majoritet emot sig. Så om 175 eller fler röstar rött mot Löfven så faller han. Om 174 röstar rött så klara han sig även om bara 100 röstar grönt och resten gult eller är frånvarande. Tro mig.
Citera
2021-07-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
C har ingen chans! Krärvs M + S = omöjligt

Lägg till KD så klarar man regering helt utan inblandning från C!
Citera
2021-07-02, 18:30
Avslutad
Citat:
Man kan inte kalla det oseriöst när samma politik redan harmoniserar med den egna inriktningen. Det är ingen hemlighet att privatskolor idag utgör ett problem.
Privatskolor eller friskolor? Jag tror Kakabave pratar om friskolor.

Hur som helst, det är ingen person någon på den borgerliga kanten egentligen vill samarbeta med så att inleda ett "samarbete" enbart för att komma makten är oseriöst. Man skulle hela tiden ha hotet över sig att hon kommer att flippa och orsaka en misstroendeomröstning. Det blir en gisslansituation för Kristersson, där all tid går åt att hålla Kakabave lugn. Vilken lekstuga, värre än Löfven.
Citera
2021-07-02, 18:31
Medlem
Citat:
Kakaduan lär dock inte vara villig att prata om de förträffliga kristna friskolorna.

Jag är för friskolor. Speciellt kristna barn mobbas ofta i den vanliga skolan och presterar mycket bra i kristna friskolor, men just nu är det fokus på islamister, terrorister, kriminella och klankulturer vi måste ha. Att få ordning på Sverige nu kräver kraftsamling.

Ok, tack för svar!
Jag emot alla typer av skolor som blandar in religion!

En skola skall vara fristående, staten och kyrkan lämnade varandra för många år sedan.

Om nån har "söndags skola" som när jag var liten är ok. Men det var ju som alla vet mest till för att föräldrarna skulle få en paus och knulla när barnen inte var hemma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in