2021-07-02, 17:19
Medlem
Freeze89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Någon ryggdunkare som sjungit ut?

Vad menar du?
Citera
2021-07-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Hur säkert är det att offret hade på sig en polisuniform?
100%, syns på filmen och Erik Nord bekräftar (med viss osäkerhet visserligen) det i första presskonferens.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
finns fup i någon tråd? varför ville han så gärna ha ihjäl tilltänkta offret?
Du vet att FUP är förundersökningsprotokoll, eller hur? Tror du förundersökning är klar nu? Den kommer bli klar tidigast om några veckor, sannolikt månader, och då blir den tillgänglig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns säkert förvirrade svenska ungdomar som kanske söker ett sammanhang och hittar detta sammanhang i ett gäng. Man blir som den miljö man växer upp i ofta. Huruvida den här killen är svensk eller ej, vet jag inte.
Jag hade fel, personen var inte svensk utan polack?

(FB) En polis ihjälskjuten, Biskopsgården Göteborg 30/6 -21

Det är alltså denna polack som GM tänkte mörda?
Citera
2021-07-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ligger redan ute på sammnytt
https://samnytt.se/15-arige-ahmed-domd-for-mordforsok-efter-knivhugg-far-lagt-straff/

Tack! Ja, det verkar inte bättre:

31 mars 2020:
Den 13 november 2019 knivhögg Sakariye Ahmed, då 15 år, en 17-årig passagerare på en spårvagn i Göteborg. Hugget orsakade en 6 cm djup sårskada i halsen på offret, som vi kallar ”Henrik”. Nu döms Ahmed för mordförsök – men till ett mycket lågt straff.

Idag i GT: I november 2019 gick en 15-årig pojke till attack på en spårvagn. Offret överlevde – ynglingen straffades med sluten ungdomsvård.

I onsdags misstänks samma gärningsman ha varit ute efter samma offer
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Du menar rättspsyk?

Jag tror det är fullbelagt där också tyvärr!
Ja, jag menar rättspsyk. Jag tror nog de kan klämma in en polismördare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om det nu visar sig att det var en 17 årig Somalie som tidigare hade knivhuggit någon i en spårvagn och redan var ute i samhället och dödar en Polis, detta är ett hån mot de anhöriga och hela samhället...
Kommer straffskalorna rättas till nu när det är en polis som blivit mördad av minderårig och inte en annan gängkriminell?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
finns fup i någon tråd? varför ville han så gärna ha ihjäl tilltänkta offret?

FUP blir offentlig vid åtal. Utredningen har precis påbörjats. Så svaret på din fråga - det finns ingen FUP, ännu.
Citera
Medlem
Jag har aldrig ens varit i Göteborg, och vet ingenting om Biskopsgården annat än att där inte bor särskilt många svenskar (om ens en enda). Är det någon som har koll på ungefär hur demografin ser ut? Är det somalier som står för majoriteten där? Skulle någon kunna beskriva demografin någorlunda i procent?
Senast redigerad av Sandalji 2021-07-02 kl. 17:25.
Citera
2021-07-02, 17:22
Medlem
Enligt samnytt är det en grabb på 17. Delades av SD’s fb sida, jag är en smula källkritisk än så länge

https://samtiden.nu/2021/07/polismordet-17-aring-fran-orten-anhallen-som-garningsman/
Citera
2021-07-02, 17:22
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja det skulle ju kunna vara någon helt annan som sköt och övriga ljuger: de ”tilltänkta offren” ljuger och ”gärningsmannen” ljuger och tar på sig brottet, bara sjutton år och sköt polisen av misstag, det är väl så lindrigt det kan bli för domstolen.
Man har mycket riktigt förklarat för Ahmed att om han håller sin käft stängd så finns där inte ens Gud som kan röra honom när han är ute.

Hans mor samt far och syskon kommer för evig ha full respekt nu samt pengar om det behövs.
Svensk polis VET MYCKET väl vad som har inträffat men om dom talar sanning knackar arbetsgivaren på och förklarar att det var sista dagen på jobbet.

Gällande GM så kommer han vara en ikon i den undre världen, gällande Andreas kommer hans barn aldrig mer få träffa sin far igen och hans fru få föda ensam
FY fan nä jag blir fan förbannad!
Citera
2021-07-02, 17:23
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laylow677
Han heter egentligen Patryk szklarz och är Södras springpojkar det var han som blev knivhuggen , han är kusin med kacper szklarz som bor på köldgatan 26

Undrar om den personen får skydd av polisen nu efter att ha pekat ut Ahmed?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in