2007-07-07, 18:30
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Ska till gotland om ett par dagar tillsammans med ett gäng glada smokers, och hade tänkt släpa med mig en fin liten tia.

Dock så börjar jag långsamt bli mer och mer paranoid ju närmare själva avfärden jag kommer, och frågan är då hur pass stor kontroll de egentligen har på färjorna? Innerst inne vet jag att det egentligen borde vara toklungt, det avgår en hel del båtar dygnet runt, och de har inga egentliga kontroller såvitt jag känner till, men det känns som att jag behöver dubbelkolla.

Sökte på "gotland" och på "färja" utan att hitta någonting.

Nämnas bör också att jag är duktigt påverkad för tillfället, så om det finns några skumma stavfel så ber jag hemskt mycket om ursäkt.
Citera
2007-07-07, 18:32
Medlem
Säkerheten på gotlandsbåtar?

Haha, på sin höjd nån securitasvakt i baren, snarare än tullhund i bagaget.
Citera
2007-07-07, 18:33
Medlem
Packans avatar
Det är hur lugnt som helst, men undvik att röka eller skylta med rökat på båten/hamnen.
Citera
2007-07-07, 18:35
Medlem
Pendeltågs avatar
Skall du ha de i bagaget så tänk på att undvika att ha nått i det som kan refereras till dig personligen. Har man stor väska får man lämna in den och sedan hämta ut den i hamnen sedan. Nån kan ju ta fel väska då.
Citera
2007-07-08, 02:53
Medlem
Bylwes avatar
NP jag repeterar NP jag kör öresundståget varje dag o nojjar o d är rena barn leken, vafan gottlnd är ju inte ens ryskt
Citera
2007-07-08, 03:00
Medlem
526s avatar
Ja akta dig noga. Sist jag tog båten blev jag analvisiterad i en halvtimme av en mycket överviktig Gottlandian som luktade sprit.
Det verkar som om tullpersonalen jobbar undercover i civilkläder. Passa dig för folk i skinnväst och mysbyxor.
Citera
2007-07-08, 11:07
Bannlyst
Jag gick på båten, ganska bakseg och med en väska full av majja. Det var hur lugnt som helst. Men min flickvän nojjade ur som ett mongo och ville slänga väskan i vattnet.
Citera
2007-07-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfabbjoj
Ska till gotland om ett par dagar tillsammans med ett gäng glada smokers, och hade tänkt släpa med mig en fin liten tia.

Dock så börjar jag långsamt bli mer och mer paranoid ju närmare själva avfärden jag kommer, och frågan är då hur pass stor kontroll de egentligen har på färjorna? Innerst inne vet jag att det egentligen borde vara toklungt, det avgår en hel del båtar dygnet runt, och de har inga egentliga kontroller såvitt jag känner till, men det känns som att jag behöver dubbelkolla.

Sökte på "gotland" och på "färja" utan att hitta någonting.

Nämnas bör också att jag är duktigt påverkad för tillfället, så om det finns några skumma stavfel så ber jag hemskt mycket om ursäkt.

varför handlar du inte bara på gotland?
=D
Citera
2007-07-08, 14:19
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dep
varför handlar du inte bara på gotland?
=D
Jag brukar ha svårt för att handla med människor jag inte känner, jag ser så pass ung och svag ut att de flesta föredrar att antingen försöka lura på mig oregano, eller också att spöa ner mig och dra.. Synd att man måste gå till sådana personer bara för att våran fina regering tycker att de vet vad som är bättre för mig än jag själv.

Hursomhelst så drar jag snart, och åker jag fast är det erat fel!

Meddelar om jag överlever när jag kommer fram..
Citera
2007-07-08, 14:44
Medlem
ronnas avatar
Skämtar du? Hela Visby kryllar av knarkhundar, speciellt vid hamnen där det kryllar av knarkande turister. Går 2 kriminalare och en knarkhund på varje fastlänning. Sanning Skojar bara!!
Citera
2007-07-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfabbjoj
Jag brukar ha svårt för att handla med människor jag inte känner, jag ser så pass ung och svag ut att de flesta föredrar att antingen försöka lura på mig oregano, eller också att spöa ner mig och dra.. Synd att man måste gå till sådana personer bara för att våran fina regering tycker att de vet vad som är bättre för mig än jag själv.

Hursomhelst så drar jag snart, och åker jag fast är det erat fel!

Meddelar om jag överlever när jag kommer fram..

haha.. det finns snälla kranar också=)
Citera
2007-07-08, 22:42
Medlem
Dom har sådär exakt, ingen koll alls på båtarna.

Så det är chill, ta med det du vill till min vackra ö
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in