2021-07-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Under mordet har man som du säger skickat in en snubbe som mördat tidigare och alltså erfaren.
Dom högre upp har fått nog av moppe åkande i deras språk "bögar" kör runt och spänner sig.
Sedan har man utfört mordet, svårare än så är det inte.
Läs noga i media det är alltså enbart ett, ett enda vittne som har sett "mördaren" i mask..........Dessutom har en kriminell från det andra gänget uttalat sig på följande vis...
"Jag var det tilltänkta offret"

Det här är en så grov maskning att det är skrämmande.
Givetvis blev polisen mördad av tungt kriminella med flera år utav erfarenhet.
Man har skjutit polisen i huvudet pga hans hjälm ej skyddar.
Moped hjälm och utförandet visar på att det här var planerat han var in lurad i en fälla.
Polisen kan mycket väl gå ut med det här i media men tänk vilken effekt det hade fått på människorna i landet samt politiken att man kan mörda en polis numera....

Jag tror en och annan inte bara i Göteborg men Sverige som firar högt över vad som skedde polis mannen.
Sen tror jag oxo att de kriminella menar att polisen får tagga eller kriga.det här var en varning till polisen tror jag. Sen vad media säger får de som är dumma tro.
Citera
2021-07-02, 14:40
Moderator
Meijis avatar
Nyheter Idag har intervjuat Peter Springare:

"Poliskällor till både GT och GP menar att skotten i Göteborg var riktade mot polismannen, men polisområdeschefen Erik Nord säger till SvD att det förmodligen rör sig om en så kallad felskjutning och att polisen inte var måltavlan. Varför tror du att deras utsagor skiljer sig åt?

– Min spontana tanke, utan att veta mer, är att det kan vara ett sätt att flytta lite fokus och försöka dämpa.

– Om man ska ut och prata så, speciellt om det finns en motsatt uppfattning bland poliser, då förefaller det för mig att det är något desperat försök att gjuta olja på vågorna. Att det ska inte behöva spekuleras och rivas upp för mycket nu. Det skickar ju signaler till hela polissverige också om man kan få det narrativet."

https://nyheteridag.se/springare-ett-rattsvasende-som-totalt-har-tappat-all-form-av-legitimitet/
Citera
2021-07-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Under mordet har man som du säger skickat in en snubbe som mördat tidigare och alltså erfaren.
Dom högre upp har fått nog av moppe åkande i deras språk "bögar" kör runt och spänner sig.
Sedan har man utfört mordet, svårare än så är det inte.
Läs noga i media det är alltså enbart ett, ett enda vittne som har sett "mördaren" i mask..........Dessutom har en kriminell från det andra gänget uttalat sig på följande vis...
"Jag var det tilltänkta offret"

Det här är en så grov maskning att det är skrämmande.
Givetvis blev polisen mördad av tungt kriminella med flera år utav erfarenhet.
Man har skjutit polisen i huvudet pga hans hjälm ej skyddar.
Moped hjälm och utförandet visar på att det här var planerat han var in lurad i en fälla.
Polisen kan mycket väl gå ut med det här i media men tänk vilken effekt det hade fått på människorna i landet samt politiken att man kan mörda en polis numera....

Jag tror en och annan inte bara i Göteborg men Sverige som firar högt över vad som skedde polis mannen.

Varför återger journalister helt okritiskt uttalanden av typen ”jag var det tilltänkta offret”? Det finns ord för när man återger något och inte går i god för det, till exempel kan man skriva ”en gängkriminell påstår: ”jag var det tilltänkta offret”
Då framstår utsagan genast som potentiellt falsk.

Jag tycker det låter som rena absurditeter att en gängkriminell som tänkt skjuta en annan gängkriminell fortsätter med sitt uppdrag trots att det dyker upp en uniformerad polis. Det låter helt befängt. Ännu mer befängt att denna gängkriminella alltså skjuter och träffar polisen i nacken, istället för den egentliga måltavlan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Upprepar cop killer profilerna:
75% polisen ska gripa någon, gärningsmannen är drogpåverkad eller lider av mental sjukdom
25% en kallblodig skytt skjuter på avstånd, eller smyger fram och skjuter, oftast ej drogpåverkade och utan mental sjukdom. Ofta vålds och vapenfixerad.
0% vådaskott

Profilerna säger inget om ifall polisen kom åkande eller stod och pratade.
Det är väl aldrig någon som på allvar har hävdat vådaskott? Teorierna om "olycka" har väl handlat om ifall skytten träffade någon annan än den han siktade på, eller om han träffade rätt men hade tagit fel på person. Vådaskott är ju att skottet går av utan att det var meningen.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Antar att polisen.se uppdaterar sina nyheter när det har mer information, aftonbladet expressen gp.. mfl. ändrar i sina texter byter rubriker och förvirrar rätt bra just nu!

Om polisen uppdaterar texten så borde det synas vid datumet och klockslag längst ned. Men den är satt till Publicerad 01 juli 2021 02:54:

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/juni/xxx/

Det senaste jag läste alldeles nyss är detta:

Citat:
Polismannen var i Biskopsgården för att arbeta mot gängbrottslighet och föra en dialog. När han mördades kom han, enligt vittnesuppgifter i utredningen, körandes med sin elmoped varpå mördaren lyfte vapnet och sköt flera skott. Polismannen ska ha försökt väja med mopeden, men förgäves.

https://www.expressen.se/gt/utpekade-gangmannens-flykt-i-panik-nar-han-sag-mordaren/
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Förslag finns redan men den politiska viljan saknas. Polisledningen i VG måste fråga RPS om lov för allt dom gör. RPS i sin tur måste få ok från Morgan. Alltså händer inget och inget kommer att
hända.

Förslag:
Polisen vet hyfsat väl vilka som ingår i dom olika gängen och vilken gäng som troligast ligger
bakom skjutningen.

1. Kraftsamla i Göteborg. Alla insatsstyrkor i landet flygs in en kväll till Säve.

2. Operation "Kristallnatt" Järnring kring Biskopsgården. Isatsstyrkorna börjar bryta sig in hos
dom 100-150 kända personerna som ingår i gängen. Allt från toppledare ner till 13 åriga springisar.
Finkamma alla lägenheter med hund och sök vapen. Förråd, garage, tvättstugor, elcentraler,
hissmaskinrum, rubbet gås igenom. Dom som har vapen med rätt kaliber häktas.

Det skulle bli en natt som Göteborg sällan skulle glömma och polis skulle tvingas rekvirera lastbil
med baklyft för att köra bort vapen och sprängmedel.

Vi lever inte i en fascistisk diktatur (än). Inte ens justitieministern kan besluta om godtyckliga husrannsakningar. Från rättegångsbalken:

Om det finns anledning att anta att ett brott har begåtts på vilket fängelse kan följa, får husrannsakan företas i hus, rum eller slutet förvaringsställe för att söka efter föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller annars för att utröna omständigheter som kan vara av betydelse för utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken.

Hos annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får husrannsakan dock företas bara om brottet har begåtts hos honom eller henne eller om den misstänkte har gripits där eller om det annars finns synnerlig anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller att annan utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken kan vinnas.

https://lagen.nu/1942:740#K28P1S1
Citera
2021-07-02, 14:44
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför återger journalister helt okritiskt uttalanden av typen ”jag var det tilltänkta offret”? Det finns ord för när man återger något och inte går i god för det, till exempel kan man skriva ”en gängkriminell påstår: ”jag var det tilltänkta offret”
Då framstår utsagan genast som potentiellt falsk.

Jag tycker det låter som rena absurditeter att en gängkriminell som tänkt skjuta en annan gängkriminell fortsätter med sitt uppdrag trots att det dyker upp en uniformerad polis. Det låter helt befängt. Ännu mer befängt att denna gängkriminella alltså skjuter och träffar polisen i nacken, istället för den egentliga måltavlan.
Kriminella talar ALDRIG med media samt polisen.
OM och jag säger OM dom talar så är det ett barn man skickar mot GROV betalning på det hela.
Det här är politiskt känsligt och man vill inte att hela kort huset Sverige rasar.
Både polis myndigheten samt media har direkt spottat på klanerna det här var betalningen.
Citera
2021-07-02, 14:45
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför är första nyhet på Aftonbladet om en Emil som var gängkriminell men förändrade sitt liv och blev mördad!??

Det är viktigt för aftonbladet att nu påminna alla sina läsare om att svenskar minsann också kan vara gängkriminella.

Jag tycker det dock bara är osmakligt av dom. Förminskar det som hänt och begraver det längre ner på sidan.
Citera
2021-07-02, 14:47
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Det är viktigt för aftonbladet att nu påminna alla sina läsare om att svenskar minsann också kan vara gängkriminella.

Jag tycker det dock bara är osmakligt av dom. Förminskar det som hänt och begraver det längre ner på sidan.
Fruktansvärt sjuk utveckling.
Citera
2021-07-02, 14:47
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Tyvärr, är det väl så att detta kommer mörkas in i det längsta och kanske får vi aldrig veta allt. Ingen av de inblandade "tjänar" på att sanningen kommer fram och den är att det var ett avsiktligt offer och inget misstag. Polisen och myndigheterna är numera genompolitiserad och lyder minsta vink från de styrande i Rosenbad och detta gör att de inte vill att det skall framkomma att en av deras svart, niggertelningar skjutit en polis, i Sverige, under dennes tjänsteutövning och på öppen gata. Ej heller har gängen på orten något att vinna på att sanningen kommer fram för då sätts tumskruvarna än hårdare fast - en polis som mördas i berått mod hämnas mer än om det vore ett misstag - så fungerar det skruvade Sverige. Jag kan självklart inte bevisa detta, men det är min fasta tro - take it, or leave it! Dessutom kommer fjunig svartnigger skickas fram såsom GM - skall vi säga någon på runt 15 år?
Citera
2021-07-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om polisen uppdaterar texten så borde det synas vid datumet och klockslag längst ned. Men den är satt till Publicerad 01 juli 2021 02:54:

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/juni/xxx/

Det senaste jag läste alldeles nyss är detta:
sök på aktuellt göteborg, så finns en nyare uppdatering från idag kl 10.18
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?requestId=0&lpfm.loc=G%C3%B6teborg
Citera
2021-07-02, 14:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi lever inte i en fascistisk diktatur (än). Inte ens justitieministern kan besluta om godtyckliga husrannsakningar. Från rättegångsbalken:

Om det finns anledning att anta att ett brott har begåtts på vilket fängelse kan följa, får husrannsakan företas i hus, rum eller slutet förvaringsställe för att söka efter föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller annars för att utröna omständigheter som kan vara av betydelse för utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken.

Hos annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får husrannsakan dock företas bara om brottet har begåtts hos honom eller henne eller om den misstänkte har gripits där eller om det annars finns synnerlig anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller att annan utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken kan vinnas.

https://lagen.nu/1942:740#K28P1S1
Vi kommer tvingas anpassa både polis och lagstiftning efter de nya omständigheterna. Vi har importerat brottsligheten från bananrepubliker och från Mellanöstern, men våra myndigheter tror fortfarande att alla som kommit hit är riktiga flyktingar, goda människor som bara vill leva i fred och som går att tala tillrätta. Om några år kommer poliserna ha skottsäkra västar och automatvapen som standard, typ USAs S.W.A.T-team.

Det var kanske en väckarklocka för ansvariga politiker att den stackars polisen sköts ihjäl. även om man från deras håll in absurdum kommer hävda att det bara var ett misstag. För ingen kan väl vara så ond att han medvetet skjuter en polis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in