Citat:
Ursprungligen postat av
at0m3n
Under mordet har man som du säger skickat in en snubbe som mördat tidigare och alltså erfaren.
Dom högre upp har fått nog av moppe åkande i deras språk "bögar" kör runt och spänner sig.
Sedan har man utfört mordet, svårare än så är det inte.
Läs noga i media det är alltså enbart ett, ett enda vittne som har sett "mördaren" i mask..........Dessutom har en kriminell från det andra gänget uttalat sig på följande vis...
"Jag var det tilltänkta offret"
Det här är en så grov maskning att det är skrämmande.
Givetvis blev polisen mördad av tungt kriminella med flera år utav erfarenhet.
Man har skjutit polisen i huvudet pga hans hjälm ej skyddar.
Moped hjälm och utförandet visar på att det här var planerat han var in lurad i en fälla.
Polisen kan mycket väl gå ut med det här i media men tänk vilken effekt det hade fått på människorna i landet samt politiken att man kan mörda en polis numera....
Jag tror en och annan inte bara i Göteborg men Sverige som firar högt över vad som skedde polis mannen.
Varför återger journalister helt okritiskt uttalanden av typen ”jag var det tilltänkta offret”? Det finns ord för när man återger något och inte går i god för det, till exempel kan man skriva ”en gängkriminell påstår: ”jag var det tilltänkta offret”
Då framstår utsagan genast som potentiellt falsk.
Jag tycker det låter som rena absurditeter att en gängkriminell som tänkt skjuta en annan gängkriminell fortsätter med sitt uppdrag trots att det dyker upp en uniformerad polis. Det låter helt befängt. Ännu mer befängt att denna gängkriminella alltså skjuter och träffar polisen i nacken, istället för den egentliga måltavlan.