Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Det är ganska många som pratar svenska på Vårväderstorget så där ser jag inte någon relevans i ditt inlägg. Tror du att de stod och pratade arabiska vid mordtillfället eller?
Enkel fråga: Om din arbetsgivare säger åt dig att att diskutera med person A går du då istället och pratar med person B?
Gängen därute gillar säkert inte att att polisen står och snackar med folk därute och kanske får viktig information samtidigt som de vinner förtroende hos allmänheten vilket lockar folk utanför den kriminella sfären att kanske ange folk eller anmäla fler saker.
Det sistnämnda fattar gängen men inte du och det är därför din inställning är en fara för ett framgångsrikt polisarbete i den här typen av områden.
Ja, så är det. Många som talar svenska i Sverige. Just dessa ljusskygga personer kanske inte talar just svenska mer än enstaka meningar: ”ska knulla din mamma”, ”svennehora” mm.
Talar de sitt modersmål är det färre som förstår samtalet vilket är fördelaktigt för dem.
Om min arbetsgivare eller någon annan ber mig att utsätta mig för fara avböjer jag vänligt men bestämt!
Du skriver själv: ” Gängen därute gillar säkert inte att att polisen står och snackar med folk därute”.
Detta sammanfattar i stort sett mitt första inlägg om att kollegorna borde upplyst färskingen att vakta ryggen.
Ditt sista stycke måste jag erkänna att jag inte förstår. Mycket rörigt, skulle detta handla om bra polisarbete när en 33-årig polisman blir avrättad?