2021-07-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att gängen ser dialogpoliserna som ett hot. Polisen försöker ju få det till att de bara åker ut till orten för att ge hjälp och stöd och prata lite med de boende. Men naturligtvis är de ute efter information.
Det är nog ingen tillfällighet att de kommer på omärkta mopeder. De vill inte väcka uppmärksamhet.
Vanliga poliser som kör runt i en bil eller kommer på larm är ju inget hot egentligen.
Detta mord är troligen avsett att stoppa dessa kontakter mellan polisen och lokalbefolkningen. Gängen markerar revir. De anser att de äger dessa områden och polisen skall inte lägga näsan i blöt.

Stämmer mycket av det du säger har varit på Vårväders och sett dessa dialogpoliser. Även i Backa finns det poliser på mopeder för de smidigare ta sig fram med en sån, ser helt löjligt ut den skulle aldrig hinna med en gilera om nåt skulle ske ändå
Citera
2021-07-02, 11:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Uppklarningsprocenten vid polismord är väldigt mycket högre än 21%. Finns bara ett ouppklarat fall i modern tid.
Även detta fall kommer att klaras upp, är jag övertygad om. Men problemet är som sagt mycket större än just detta fallet. Problemet är att våldsmonopolet sedan länge har brutits i ghettona.
Citera
2021-07-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Röda Sten är enligt annan tråd nytt tillhåll för slödder som ska stila med bilar och hög musik, etc.
Passiv polis som inte slår ner sådan glädjedemonstration hårt.
Jag var vid hotellet men fattade inte att det skulle höra ihop med skjutningen i Biskop, om det nu gjorde det.
Det kom i två omgångar...från en parkering!
Citera
2021-07-02, 11:30
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det har tydligen skjutits raketer för att fira polismannens död i Göteborg? Om så är fallet visar det ju ännu mer att det är dags att riva upp en jävla massa uppehållstillstånd och medborgarskap och skicka iväg folk. Och jag skiter i om dom är födda i landet för dom vill tydligen inte anamma Sverige med lagar och seder så nu får det fan hända något. Tyvärr få väl tafatte Löven fortsätta som statsminister men det är val 2022 så vi får väl hoppas att folk vaknar lite mer.

Har du någon källa på detta? Är för djävligt om det stämmer och när man vet vilka dessa förmodligen är så blir man inte direkt chockerad.
Citera
2021-07-02, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Spärra av hela Biskopsgården tills de lämnar ut den skyldige.

Krävs ännu så länge bindande bevis för att fällas för mord i Sverige.
Citera
2021-07-02, 11:32
Medlem
antoneriks avatar
Det är glasklart att det är ett mord, inget misstag där någon har kommit emellan. Man skjuter inte någon av misstag som har en ljusblå skjorta som det står "polis" på samt en konstig mössa. Inte ens om man kommer från Afrikas inre delar.
Citera
2021-07-02, 11:32
Medlem
Misstänkta i ärendet.. citat från GP
enligt en källa till GP finns det misstänka i ärendet.
– Ja, det finns misstänkta. Men det betyder inte automatiskt att de skulle vara frihetsberövade. De skulle även kunna vara anhållna i frånvaro.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polis-skjuten-till-d%C3%B6ds-i-biskopsg%C3%A5rden-1.50427132
Citera
2021-07-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har du någon källa på detta? Är för djävligt om det stämmer och när man vet vilka dessa förmodligen är så blir man inte direkt chockerad.

https://samnytt.se/jubel-och-fyrverkerier-efter-polismordet-knulla-ainas-mamma-smattra-horbarnen/
Citera
2021-07-02, 11:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Jag var vid hotellet men fattade inte att det skulle höra ihop med skjutningen i Biskop, om det nu gjorde det.
Det kom i två omgångar...från en parkering!
Nej, det är så klart inte säkert. I en stad på en miljon invånare kan det finnas alla möjliga festligheter varje kväll.
Det är ju egentligen en ren spekulation från Samnytt, även om jag tror att de har rätt och att det är slöddret som firar. Att slödder jublar på Twitter är inte förvånande. Tacknämligt för underrättelseverksamheten att veta vilka man ska ha koll på.
Citera
2021-07-02, 11:34
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Samma som händelsen med Akilov, jag "ville" se dom ocensurerade bilderna på händelsen av nyfikenhet.

Vet inget bättre ord än just "nyfiken"

Jag vet inte, jag känner väl det är viktigt att jag får plågas av känslorna som man får av att se sådana här hemska saker såpass nära sin egna tillvaro, ett sätt att få mig själv som individ att inse att man är fan inte odödlig.

detta är ocensurerat om du inte kollat. kroppen ligger mitt i vägen livlös när dom skriker o gör HLR.
vad är censurerat? att ingen stog o sköt i bild? du e fan dum i hela huvudet
Citera
2021-07-02, 11:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Det finns flera länkar i tråden med skärmdumpar.
Citera
2021-07-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Misstänkta i ärendet.. citat från GP
enligt en källa till GP finns det misstänka i ärendet.
– Ja, det finns misstänkta. Men det betyder inte automatiskt att de skulle vara frihetsberövade. De skulle även kunna vara anhållna i frånvaro.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polis-skjuten-till-d%C3%B6ds-i-biskopsg%C3%A5rden-1.50427132

Låter bra 👏🏼 De jobbar väl i det tysta för att kunna slå till.
Tror ni att poliserna kommer att råka bryta armen på den som förr eller senare anhålls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in