Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag delar din analys fullständigt. Man har i princip sagt åt folk att hålla avstånd och tvätta händerna. Vad fan är så oproportionerligt med det liksom?
Jag begriper inte heller det här ständiga gnället om att det är oproportionerligt, Läste precis det här i Aftonbladets liverapportering:
Citat:
Bangladesh sätter in armén på landets gator för att säkerställa att att människor följer den veckolånga lockdown som inleds i dag, skriver Al Jazeera.
Militär och polis har order om att stoppa samtliga människor från att lämna sina hem, bortsett från i nödsituationer eller för att köpa det mest nödvändiga.
Regeringen säger att nedstängningen är en reaktion på en alarmerande ökning av smittade, särskilt av deltavarianten.
Och så kallar folk våra rekommendationer för oproportionerliga? Duh! Men det är klart, Bangladesh kommer ju såklart att slå ner smittan, men det sker med järnhand. Sen är det väl inte speciellt kul, men livet är inte alltid kul. Innan någon hoppar på mig så ska vi givetvis inte ha det så nu när smittan tvärdyker här, det skulle vi gjort från början, likt våra grannländer gjorde.