2021-07-02, 01:28
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Det hade låtit bättre än vad jag tror skett baserat på den informationen polisen släppt.

Frågan är var skjutningen planerad eller inte. Min teori är likt det som polisen släppt.

GM gör sig beredd, är maskerad med handskar, luva, corona-mask. Tar fram sitt vapen från en Gucci väska (enligt vittnen) , närmar sig sina måltavlor (rival gäng) som sticker där ifrån när de märker vad som kommer ske. Samtidigt glider det upp en uniformerad snut med en moped som ej är markerad med polis, samt en vit hjälm. GM får panik och riktar vapnet och skjuter polisen.

Det jag undrar är om GM uppfattade det som en polis innan han sköt. Med tanke på att mopeden inte var markerad ”polis” , så är det inte helt osannolikt att han trodde det var annan kriminell. Att skjuta från just mopeder på varandra är något de gör väldigt ofta.

Så det jag tänker är:

1. Va mordet planerat sedan innan eller sköt GM när polisen rullade upp utav panik? (Han höll redan vapnet i handen).

2. Uppfattade GM att det var en polis innan han sköt? Allt gick trots allt mycket snabbt och polisen hade vit hjälm och en blank moped utan ”polis” på.

(Vilket verkar helt hjärndött , att vissa åker runt med fordon som ej är markerad som Polis).

Du tänker för mycket. Gm visste att han var polis, och agerade därefter. Han bör få livstid, men först bör han utsättas för grov misshandel av polisen, förhoppningsvis få par batonger uppkörda i arslet innan han kastas in i cellen som den lilla råtta han är.

Och nej, ditt klappmongo, det är hjärndött att apor som dessa i orten tillåts vifta omkring med vapen som om det vore Mogadishu.
Citera
2021-07-02, 01:30
Medlem
S.Jorgens avatar
https://www.aftonbladet.se/a/dloBkB

” Enligt polisområdeschefen Erik Nord liknar tillvägagångssättet det som brukar användas av kriminella nätverk – mot kriminella nätverk.
–Jag skulle tro att det snarare är så än ett angrepp riktat mot polisen, säger han.”

Vidare i artikeln:
” –Jag har varit med om att poliser omkommit i tjänst tidigare och jag känner igen känslan av ”åh herregud, hur kan det här ha hänt?”

Och slutligen:
” Gängkriget i Biskopsgården har beskrivits som ett av de längsta och blodigaste i Sverige. Det handlar framförallt om två nätverk, det södra och det norra, som strider om makt, mark och narkotikahandel.
Runt 175 yrkeskriminella tros verka där på en relativt liten yta. Skottlossningar är vanliga.”

När polisområdeschefen Erik Nord mer eller mindre själv står och säger att skjutningen av polisen var en olyckshändelse, att måltavlan var någon annan, hjälper han då inte gärningsmannen att (om han grips) få ett väsentligt lägre straff? Mord är ju då uteslutet och vådaskott ligger väl inte så högt i straffskalan?
Märkligt uttalande i ett så tidigt skede. Nästan så att han ursäktar sig för att polisen stod i vägen för kulan.

Poliser idag upplever det Nya Sverige på nära håll. Dagligen.
Varför tiger de? Varför är det ingen annan än Peter Springare som tagit bladet från munnen och adresserat Elefanten I Rummet??!!
Det är inte Casper, Jesper eller Jonathan som varit i farten denna gången heller.

Tydligt att de är rädda för någon eller något! Varför utsätta sig själv för denna fara?
Vi andra såg det komma!
Citera
2021-07-02, 01:32
Medlem
Står ingenstans hur GM flydde från platsen. Vet man det?
Citera
2021-07-02, 01:33
Medlem
Exempel på poliser på moped. Här har man reflexväst på som det står POLIS.

https://www.mitti.se/nyheter/har-brottsbekampar-polisen-pa-moped/repseA!11euFvVBoVJ19ZBigiWg@Q/
Citera
2021-07-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Du tänker för mycket. Gm visste att han var polis, och agerade därefter. Han bör få livstid, men först bör han utsättas för grov misshandel av polisen, förhoppningsvis få par batonger uppkörda i arslet innan han kastas in i cellen som den lilla råtta han är.

Och nej, ditt klappmongo, det är hjärndött att apor som dessa i orten tillåts vifta omkring med vapen som om det vore Mogadishu.

Det finns ingen vinst med att döda en polis som kriminell. Kriminella gäng fungerar som företag. De gör bara sådant de får vinst på. De vill inte ha halva västkustens poliser på sitt territorium som polismord innebär. De vill tbk till Buisness as usual.
Citera
2021-07-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Finns ju rätt stort sortiment
https://www.biltema.se/bygg/arbetsklader/arbetshandskar/

Det är dom blåvita man menar när man säger biltema handskar. Dessutom är de av någon Anledning vanligt förekommande vid mord/grova våldsbrott i orten.
Citera
2021-07-02, 01:39
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Det finns ingen vinst med att döda en polis som kriminell. Kriminella gäng fungerar som företag. De gör bara sådant de får vinst på. De vill inte ha halva västkustens poliser på sitt territorium som polismord innebär. De vill tbk till Buisness as usual.
Eller så gjorde de något annorlunda och lejde en moppeåkare som inte har några "records".
Citera
2021-07-02, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nej men rätt snut på rätt plats, här finns tendenser till rasism, både hos honom o hans pappa. Utbilda ett 30-tal killar från området till poliser ser du annan respekt.

du är helt snurrig.En polisman som självalt att arbeta i denna stökiga förort
är ingen rasist.
Du däremot har en enkel verklighetsuppfattning, och du drar rasistkortet ur tomma intet.
Vet du ens vad rasim är och hur rasister agerar
de flesta förstår att en polisman som arbetar i just detta område har en vilja att skapa förändring för de invandrare som bor i området och att denne polis således inte kan tänka o agera rasistiskt.
Då skulle han ha vägrat att arbeta i ett sånt område.

Du har själv framfört rasistiska åsikter i ditt inlägg och jag utgår ifrån att du sprider sånt dravel privat .Du är säkert judehatare , polishatare och sprider dit hat om svenskar.
Citera
2021-07-02, 01:48
Medlem
Vet man hur GM flydde från platsen. Kan inte se det någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentor875
Står ingenstans hur GM flydde från platsen. Vet man det?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Eller så gjorde de något annorlunda och lejde en moppeåkare som inte har några "records".
Citera
2021-07-02, 01:50
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
du är helt snurrig.En polisman som självalt att arbeta i denna stökiga förort
är ingen rasist.
Du däremot har en enkel verklighetsuppfattning, och du drar rasistkortet ur tomma intet.
Vet du ens vad rasim är och hur rasister agerar
de flesta förstår att en polisman som arbetar i just detta område har en vilja att skapa förändring för de invandrare som bor i området och att denne polis således inte kan tänka o agera rasistiskt.
Då skulle han ha vägrat att arbeta i ett sånt område.

Du har själv framfört rasistiska åsikter i ditt inlägg och jag utgår ifrån att du sprider sånt dravel privat .Du är säkert judehatare , polishatare och sprider dit hat om svenskar.

Och ändå finns det en viss risk att han avlivades av en som hatar svennejävlar. IRONI!
Citera
2021-07-02, 01:50
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:

Du tror kanske att dessa springisar är raketforskare? De är inte så smarta som du tror, du överskattar deras tankeförmåga. De agerar endast på IMPULSER. Är de arga så slåss eller skjuter dem, är de hungriga så äter de, kåta så runkar eller knullar de. Mer komplicerad än så är inte deras hjärna.

Tror du på fullaste allvar att dessa tonåringar sitter och tänker på taktiska affärsdrag och längre än 1v framåt? Då har du inte bott i orten.

Antingen har du ingen kunskap i saken för du inte har bott i orten eller så gör du det, du skyddar dem istället.
Citera
2021-07-02, 01:56
Medlem
Ursäkta om jag upprepar mig men ser det som en mycket väsantlig fråga. Hur flydde GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in