Citat:
Ursprungligen postat av
ChubChub
Min, kanske inte allt för långsökta, lekmannateori är att äldre i området stört sig på att de här poliserna varit riktigt duktiga på sitt jobb.
Väldigt många sitter inne efter diverse grova brott som uppdagats via Encro, Trojan och hederligt polisarbete. Polisen har rapporterat i media - på senare tid - att de börjat se början till en liten förändring i attityd gentemot polisen bland unga i området.
Förmodligen har någon känt sig pressad av att de här poliserna varit duktiga på kommunikation med kidsen, duktiga på span och på ingripanden, egenskaper som krävs för att utföra det komplexa polisarbete de väntas utföra. Samtidigt har också vuxna människor i olika förorter sakta börjat våga prata med polis på allmän plats, vilket sätter ytterligare press på gängen.
Någon har skickat fram en unge för att förstöra för en duktig polis. Hoppas de hittar både utförare och anstiftare ASAP.
Det hade låtit bättre än vad jag tror skett baserat på den informationen polisen släppt.
Frågan är var skjutningen planerad eller inte. Min teori är likt det som polisen släppt.
GM gör sig beredd, är maskerad med handskar, luva, corona-mask. Tar fram sitt vapen från en Gucci väska (enligt vittnen) , närmar sig sina måltavlor (rival gäng) som sticker där ifrån när de märker vad som kommer ske. Samtidigt glider det upp en uniformerad snut med en moped som ej är markerad med polis, samt en vit hjälm. GM får panik och riktar vapnet och skjuter polisen.
Det jag undrar är om GM uppfattade det som en polis innan han sköt. Med tanke på att mopeden inte var markerad ”polis” , så är det inte helt osannolikt att han trodde det var annan kriminell. Att skjuta från just mopeder på varandra är något de gör väldigt ofta.
Så det jag tänker är:
1. Va mordet planerat sedan innan eller sköt GM när polisen rullade upp utav panik? (Han höll redan vapnet i handen).
2. Uppfattade GM att det var en polis innan han sköt? Allt gick trots allt mycket snabbt och polisen hade vit hjälm och en blank moped utan ”polis” på.
(Vilket verkar helt hjärndött , att vissa åker runt med fordon som ej är markerad som Polis).