2021-07-02, 00:50
Medlem
Gärningsmannen beskrivs som en ung man i tonårsåldern med svarta kläder, mörk hy och mask över munnen. Han ska ha burit något Gucci-plagg, kanske en väska, och grå Biltema-handskar på händerna.
Citera
2021-07-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Min, kanske inte allt för långsökta, lekmannateori är att äldre i området stört sig på att de här poliserna varit riktigt duktiga på sitt jobb.

Väldigt många sitter inne efter diverse grova brott som uppdagats via Encro, Trojan och hederligt polisarbete. Polisen har rapporterat i media - på senare tid - att de börjat se början till en liten förändring i attityd gentemot polisen bland unga i området.

Förmodligen har någon känt sig pressad av att de här poliserna varit duktiga på kommunikation med kidsen, duktiga på span och på ingripanden, egenskaper som krävs för att utföra det komplexa polisarbete de väntas utföra. Samtidigt har också vuxna människor i olika förorter sakta börjat våga prata med polis på allmän plats, vilket sätter ytterligare press på gängen.

Någon har skickat fram en unge för att förstöra för en duktig polis. Hoppas de hittar både utförare och anstiftare ASAP.
Din teori kan mycket väl stämma. Jag hoppas verkligen att de får fast han som begick mordet. Om de inte får tag i honom snabbt (inom en vecka), tycker jag att de borde sätta in väldigt mycket resurser för att lösa det. Som jag ser det är detta mordet extremt viktigt att klara upp, och sedan statuera ett exempel av mördaren. Om de inte lyckas med detta, kommer de kriminella att bli ännu djärvare, och befolkningen kommer att förlora all tilltro till polisen.

Jag har hört politiker älta om satsningar inom polisen i väldigt många år nu. Det har kommit fram fler poliser och resurser. Men detta hjälper inte så länge polisen saknar befogenheterna till att göra vad som krävs. De kommer aldrig att knäcka alla dessa kriminella klaner med hjälp av dialoger, tro mig. Det måste till våld från polisens sida om de ska kunna lösa detta. Det är sorgligt, och jag vill egentligen inte ha någon krigssituation där militären går med in i dessa områden och backar upp polisen. Men jag är 99% övertygad om att det är det enda sättet.

Jag ska sova nu. Vila i frid Andreas! Du lämnade denna planet alldeles för tidigt. Din död hade inte behövt ske, om det inte vore för korkade och korrupta politiker och journalister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Svenskar som läser fb! Blattarna idag vet inte vad e håller på med. Ni ska veta att vanliga invandrare vill absolut inte att ni förknippar dem med dessa avskum."

Håller med i mycket av det du skriver.
Kan intyga att frustrationen är minst lika stor bland invandrare, oavsett generation och ursprung.
Ibland är frustrationen till och med större bland dem.

Jag har bra insyn i den generella mentaliteten i "orten"
jag är en del av den
och man är bra naiv om man tror att detta problem inte berör oss alla på ett direkt plan.
Oavsett vem man är.

De allra flesta blir bestörta över denna utveckling och förbannade.
En del till o med röstar därefter.
Väljer bort andra viktiga sakfrågor för att markera vikten av lag och ordning/trygghet.
Trots att de själva känner det är ideologiskt fel.
Inte ens jag går så långt.

PK:folket har förstört dialogen!
Befolkningen tystades ner.

Politiken/politiker vågade/vågar inte ta i frågor som är obekväma eftersom det möts av kritik
och stämplar.

Ohållbart! Opålitligt. Svagt!

Ja, vad ska man säga? En liten klick som förstör för oss alla känns det som. Övertygad om att majoriteten INTE vill att det ska vara så här! Polisen är ju till för vår allas skull, men vem det en är ( misstag eller ej)? Hur som helst tror jag nog att de flesta vill leva ett NORMALT liv, eller,?
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nej men rätt snut på rätt plats, här finns tendenser till rasism, både hos honom o hans pappa. Utbilda ett 30-tal killar från området till poliser ser du annan respekt.

Tendenser till rasism? Så polisen ska undvika tendenser till rasism för att inte bli skjutna? Vad är en tendens till rasism? Att gripa någon med svart hår? På vilket sätt har BO med fader gjort sig skyldiga till tendenser av rasism? Menar du intervjun med fadern till den mördade polisen där han insinuerade att politikerna inte lever i verkligheten? Är det rasism?

Suck, du är en till idiot som inte fick lära dig att skilja på sak och person i förskolan. Killarna i området är ofta så kriminellt belastade att de har diskvalificerat sig själva från polisutbildningen. För övrigt så är det inte samhällets ansvar att rekrytera från specifika bostadsområden. Det är den driftiga individens ansvar att söka till önskad utbildning och att fullfölja den. Man får inte utbildning, man skaffar den. Ni rödingar är helt enkelt fullständigt tappade i huvudet.
Senast redigerad av Blundetto 2021-07-02 kl. 01:14.
Citera
2021-07-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Vad fan gör en ensam polisman på en elmoped i Göteborgs mest farliga område?

Gör sitt jobb. Men kan förstå att det säkerligen såg slarvig utifrån arbetssättet, på en öppen gata också i en korsning med många riktningar där man kan göra sin escape på... Antagligen visste inte polisen hur området såg ut eller för den delen var alert med sin orienteringsförmåga.

Stabilt att man endå väljer ett sådant yrke. Men vad är det som lockar en att ens välja ett sådant jobb egentligen. Min förutfattade mening är att Anders Sve3sson från glesbygden oftast blir polis i just storstäderna (förorterna) och har levt ett ganska bekvämt liv, såklart att man blir chockad och gör massor med misstag som i detta fall kostade polismannen sitt liv... Men det är som sagt en annan synvinkel på det hela.
Citera
2021-07-02, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De skötsamma Ghetto-borna blir blockerade för att de bor i fel område, medan slöddret rundar blockeringen genom att skaffa satellit-telefoner. Nej, dålig idé.
Jo då så att , satellit telefoner 😂😂😂😂 . . Tack för den ... vart skaffar man dessa? Och vem säljer och vem köper?
Ordning och reda skulle det bli
Citera
2021-07-02, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Gärningsmannen beskrivs som en ung man i tonårsåldern med svarta kläder, mörk hy och mask över munnen. Han ska ha burit något Gucci-plagg, kanske en väska, och grå Biltema-handskar på händerna.

Exakt som i denna, på samma plats.
Ber om ursäkt för spridningen av denna skit.. Men... Ja
https://youtu.be/3fdN6GOnAS4
Citera
2021-07-02, 00:59
Medlem
Valtieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IloveUhonungskanin
Ändra det istället till att alla vuxna män som gjort värnplikt och eller är allmänt hederliga har laglig rätt att skjuta ihjäl folk som viftar med pistol eller försöker råna.

Antalet rånare och mördare kommer sjunka drastiskt. Det finns det siffror på.

Men va f...

Visst gör så, då kommer det komma helt nya "siffror" på alla vådaskott och dråp som kommer ske.
Citera
2021-07-02, 01:03
Medlem
Ett dygn efter polismordet har vänstervridna aftonbladet en artikel om första personen att beställa öl efter kl 22 före artiklar om mordet igår.. det politiskjournalistiska spelet har redan börjat…

Annan reflektion; Vart är jihad-Mona ( Sahlin). Kan inte någon skicka in henne till biskop och ha studiecirklar/psykologsamtal med gärningsmannen/männen ( eller om man ska kalla dom offer?)

Fyfan för det politiska styret i detta land vad det gäller migrationsfrågor.
Citera
2021-07-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IloveUhonungskanin
Sveda och värk 4000 spänn.

Betald begravning.

Ifrågasatt sjukskrivning.

Det här landet är inte byggt för att förlora sina krigare.

Motbevisa mig.

Har du hört talas om livförsäkring???
Citera
2021-07-02, 01:05
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Min, kanske inte allt för långsökta, lekmannateori är att äldre i området stört sig på att de här poliserna varit riktigt duktiga på sitt jobb.

Väldigt många sitter inne efter diverse grova brott som uppdagats via Encro, Trojan och hederligt polisarbete. Polisen har rapporterat i media - på senare tid - att de börjat se början till en liten förändring i attityd gentemot polisen bland unga i området.

Förmodligen har någon känt sig pressad av att de här poliserna varit duktiga på kommunikation med kidsen, duktiga på span och på ingripanden, egenskaper som krävs för att utföra det komplexa polisarbete de väntas utföra. Samtidigt har också vuxna människor i olika förorter sakta börjat våga prata med polis på allmän plats, vilket sätter ytterligare press på gängen.

Någon har skickat fram en unge för att förstöra för en duktig polis. Hoppas de hittar både utförare och anstiftare ASAP.

Det hade låtit bättre än vad jag tror skett baserat på den informationen polisen släppt.

Frågan är var skjutningen planerad eller inte. Min teori är likt det som polisen släppt.

GM gör sig beredd, är maskerad med handskar, luva, corona-mask. Tar fram sitt vapen från en Gucci väska (enligt vittnen) , närmar sig sina måltavlor (rival gäng) som sticker där ifrån när de märker vad som kommer ske. Samtidigt glider det upp en uniformerad snut med en moped som ej är markerad med polis, samt en vit hjälm. GM får panik och riktar vapnet och skjuter polisen.

Det jag undrar är om GM uppfattade det som en polis innan han sköt. Med tanke på att mopeden inte var markerad ”polis” , så är det inte helt osannolikt att han trodde det var annan kriminell. Att skjuta från just mopeder på varandra är något de gör väldigt ofta.

Så det jag tänker är:

1. Va mordet planerat sedan innan eller sköt GM när polisen rullade upp utav panik? (Han höll redan vapnet i handen).

2. Uppfattade GM att det var en polis innan han sköt? Allt gick trots allt mycket snabbt och polisen hade vit hjälm och en blank moped utan ”polis” på.

(Vilket verkar helt hjärndött , att vissa åker runt med fordon som ej är markerad som Polis).
Senast redigerad av Niggward 2021-07-02 kl. 01:19.
Citera
2021-07-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den som sköt visste nog vad den gjorde.
Trött på att man försöket avdramatisera polismordet.

Jag tror inte polisen avdramatiserar mord på egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in