Citat:
Ursprungligen postat av
klockan22
Ni som försöker koppla detta till invandringen är har visst en poäng. Det är med största sannolikhet en icke etniskt svensk som ligger bakom detta. Men detta har inte med invandrare generellt att göra.
Frågar du random invandrare om denna händelse så skulle ni få höra saker som ni aldrig skulle höra från en svensk. Ingen invandare vill ha såna människor ute i samhället. Ingen invandrare vill ha med såna människor att göra. De dödar hederliga människor som inte gjort något ont mot någon. Människor som arbetar som poliser och försöker göra samhället till ett bättre stället att leva i respekterar alla invandrare och är tacksamma för. Det gäller alla hederlig invandrare
En polis som står och pratar med personer som bor i förorten. En som inte ser ner på invandrarna som bor i förorten. En som inte har rasistiskt syn, som många andra från gamla dar hade. En som tar sig tid och bryr sig om den lilla människan.
Så jävla synd. mina tankar går till hans gravida fru. Stackare
Svenskar som läser fb! Blattarna idag vet inte vad e håller på med. Ni ska veta att vanliga invandrare vill absolut inte att ni förknippar dem med dessa avskum.
Kriminell eller inte, det har har alltid funnit en hederskodex. Snuten visste och såg invandrares situation och utsatta livssituation och förstod orsaken till dennes beteende och brott. Det fanns en en respekt. Blatten var hungrig, ny i landet och ville leva och överleva. Det köptes av svennen, det var inget personligt, det visste bägge parter. Men som det ser ut idag handlar det inte om överlevnad eller ett bättre liv- allt detta dödandet- det har gått för långt.
Det har det gått över gränsen. Man dödar inte människor. Det är en sak att försvara sig mot dödligt hot och ta ett liv i ren nödvärn. Det kan hända vilken svensson som helst. Men detta gangsterdödandet vill vi inte ha i samhället.
Vila i frid mannen. Beklagar!
"Svenskar som läser fb! Blattarna idag vet inte vad e håller på med. Ni ska veta att vanliga invandrare vill absolut inte att ni förknippar dem med dessa avskum."
Håller med i mycket av det du skriver.
Kan intyga att frustrationen är minst lika stor bland invandrare, oavsett generation och ursprung.
Ibland är frustrationen till och med större bland dem.
Jag har bra insyn i den generella mentaliteten i "orten"
jag är en del av den
och man är bra naiv om man tror att detta problem inte berör oss alla på ett direkt plan.
Oavsett vem man är.
De allra flesta blir bestörta över denna utveckling och förbannade.
En del till o med röstar därefter.
Väljer bort andra viktiga sakfrågor för att markera vikten av lag och ordning/trygghet.
Trots att de själva känner det är ideologiskt fel.
Inte ens jag går så långt.
PK:folket har förstört dialogen!
Befolkningen tystades ner.
Politiken/politiker vågade/vågar inte ta i frågor som är obekväma eftersom det möts av kritik
och stämplar.
Ohållbart! Opålitligt. Svagt!