2021-07-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du menar att poliser ska ha kort kjol och bli seriöst behandlade. Nej, polisen ska inte köra moped i området och det tror jag bidragit till att polismannen blev skjuten. Polisen har också kläder som är mindre igenkänningsbara säger vissa. Jag är tveksam till det. Vem som helst ser en polis utifrån sin uniform. Jag ser att det ligger en polis skjuten i halsen och han är medvetslös. Han har förmodligen rört på sig från sin moped och tills han förlorade medvetandet.

Jag menar att polisen bör tänka på vilka områden den rör sig i. I Frankrike är det redan så att polisen inte kan gå in i utanförskapsområden där utan särskilda åtgärder. Biskopsgården upplever jag som för liten för att polisen inte ska kunna kontrollera. Har jag fel?
spelar väl ingen jävla roll om en polis kör segway, moppe eller cyckel? en polis ska ska gå hur fan som helst i vilket område som helst.

igenkänningsbara kläder spelar heller ingen roll, polis eller inte. vem fan ska behöva tänka på att att bli skjuten?

Jag menar att kaos blattar i piss områden ska tänka på hur de beter sig, de kan få vara rädda för polisen.

JA du har fel.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om det är så sannolikt skulle det väl varit vardagsmat, eftersom vi har runt 100 favelor av denna typ.

På grund av att detta inte förekommit tidigare, så är det ej heller ett problem.

Förstår jag dig rätt?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Någon gång måste vara den första.
Har vi inte läst om både bomber och granater som riktats mot polisen?

Allt är frid och fröjd så länge vi inte har regelrätta gatustrider i våra särskilt socialdemokratiska områden.

Men vänta du bara....
Självklart går riktningen åt fel håll vilket är förjävligt och måste få stora konsekvenser.
Men säg inte att det är sannolikt när det knappt förekommit tidigare. Men kanske är vi där nu. När slöddret går från markeringar till operativa mord.
Citera
2021-07-02, 00:17
Medlem
prominentens avatar
Kopplingen till mig ska nog inte vara där. Osmaklig video.

QUOTE=Kurdistanskij|76419681]https://theync.com/swedish-police-executed-on-street-in-goteborg-306-21.htm

https://theync.com/swedish-police-executed-on-street-in-goteborg-306-21.htm

https://theync.com/swedish-police-executed-on-street-in-goteborg-306-21.htm[/quote]
Citera
2021-07-02, 00:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
På grund av att detta inte förekommit tidigare, så är det ej heller ett problem.

Förstår jag dig rätt?
Nej, du missförstår mig helt. Det är bra att vara upprörd när sån här skit äger rum, men låt inte känslorna ta överhand. Jag vill se en rejäl förstärkning och omdaning av polisen. Nolltolerans mot gängbildningar. Jag menar noll tolerans. Polis i varenda korsning i Ghettona.
Citera
2021-07-02, 00:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag har funderat kring de möjliga "måltavlorna" stått mellan mgm och polisen, och att mgm i ett första skede inte sett att där står en polis. När de tilltänkta måltavlorna märker att någon inte står rätt till så kubbar de. Kvar står polisen mot en avslöjad maskerad person med vapen som får panik och skjuter mot polisen.
Än så länge bara teorier, men jag har mycket svårt att tro att ett gäng skulle tolerera en avrättning av en polis. Knappast den uppmärksamheten man söker, snarare att man gör allt för avstå den, därav min tanke att något gått väldigt snett.

Enligt polisutredningen så gick det nästan till som du beskrev, men med skillnaden att polismannen blev skjuten när han närmade sig med sin moped eller just klivit av sin moped:

Citat:
Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. Männen flydde i tron om att de var på väg att utsättas för ett mordförsök.

Strax därefter anlände polismannen ensam på sin elmoped, enligt uppgifter. När han mötte den beväpnade mannen höjde denne sitt vapen och avlossade flera skott mot polismannen, som föll till marken.

När skytten lämnade platsen gick flera vittnen fram till polismannen, som då inte var vid medvetande.

https://www.expressen.se/gt/polis-ihjalskuten-i-goteborg/
Citera
2021-07-02, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hans jobb var att visa upp sig i området, skapa trygghet genom närvaro o visa att han är polis. Inte att åka runt med omålad moppe o riskera detta. Tragiskt.
Du är tragikomisk och ditt blattetänk stinker. "Inte att åka runt med omålad moppe o riskera detta".
Citera
2021-07-02, 00:25
Medlem
Man mår dåligt av att höra poliskvinnans chock och desperation. Förmodligen skjuten i halsartär eller huvud och död omgående.

Detta måste klaras upp. Det är en särskild händelse och landets bästa kriminalare ska sättas på att få fast galningen. Att han inte är fast redan nu...är otroligt.
Citera
2021-07-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om det är så sannolikt skulle det väl varit vardagsmat, eftersom vi har runt 100 favelor av denna typ.

Allt har sin tid. Stenkastning mot blåljuspersonal normaliserades för 10 år sedan eller så?
Gängskjutningar för 5 år sedan kanske.

Efter att ett några poliser mördats så kommer samhället anpassa sig till det med sålänge samhället inte sätter ett klart och tydligt stopp för det.
Citera
2021-07-02, 00:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan22
Ni som försöker koppla detta till invandringen är har visst en poäng. Det är med största sannolikhet en icke etniskt svensk som ligger bakom detta. Men detta har inte med invandrare generellt att göra.

Frågar du random invandrare om denna händelse så skulle ni få höra saker som ni aldrig skulle höra från en svensk. Ingen invandare vill ha såna människor ute i samhället. Ingen invandrare vill ha med såna människor att göra. De dödar hederliga människor som inte gjort något ont mot någon. Människor som arbetar som poliser och försöker göra samhället till ett bättre stället att leva i respekterar alla invandrare och är tacksamma för. Det gäller alla hederlig invandrare

En polis som står och pratar med personer som bor i förorten. En som inte ser ner på invandrarna som bor i förorten. En som inte har rasistiskt syn, som många andra från gamla dar hade. En som tar sig tid och bryr sig om den lilla människan.

Så jävla synd. mina tankar går till hans gravida fru. Stackare

Svenskar som läser fb! Blattarna idag vet inte vad e håller på med. Ni ska veta att vanliga invandrare vill absolut inte att ni förknippar dem med dessa avskum.

Kriminell eller inte, det har har alltid funnit en hederskodex. Snuten visste och såg invandrares situation och utsatta livssituation och förstod orsaken till dennes beteende och brott. Det fanns en en respekt. Blatten var hungrig, ny i landet och ville leva och överleva. Det köptes av svennen, det var inget personligt, det visste bägge parter. Men som det ser ut idag handlar det inte om överlevnad eller ett bättre liv- allt detta dödandet- det har gått för långt.

Det har det gått över gränsen. Man dödar inte människor. Det är en sak att försvara sig mot dödligt hot och ta ett liv i ren nödvärn. Det kan hända vilken svensson som helst. Men detta gangsterdödandet vill vi inte ha i samhället.

Vila i frid mannen. Beklagar!

"Svenskar som läser fb! Blattarna idag vet inte vad e håller på med. Ni ska veta att vanliga invandrare vill absolut inte att ni förknippar dem med dessa avskum."

Håller med i mycket av det du skriver.
Kan intyga att frustrationen är minst lika stor bland invandrare, oavsett generation och ursprung.
Ibland är frustrationen till och med större bland dem.

Jag har bra insyn i den generella mentaliteten i "orten"
jag är en del av den
och man är bra naiv om man tror att detta problem inte berör oss alla på ett direkt plan.
Oavsett vem man är.

De allra flesta blir bestörta över denna utveckling och förbannade.
En del till o med röstar därefter.
Väljer bort andra viktiga sakfrågor för att markera vikten av lag och ordning/trygghet.
Trots att de själva känner det är ideologiskt fel.
Inte ens jag går så långt.

PK:folket har förstört dialogen!
Befolkningen tystades ner.

Politiken/politiker vågade/vågar inte ta i frågor som är obekväma eftersom det möts av kritik
och stämplar.

Ohållbart! Opålitligt. Svagt!
Citera
2021-07-02, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Jag har tänkt precis samma tanke. Får polisen köra lite fulspel för att lättare håva in fanskapet?
Läste för ett tag sedan om att (vet inte vart exakt) men till saken , att man i vissa kommuner ska stänga av internetfunktionerna på prövning för att se om kriminaliteten minskar.
Vore inte det ett ypperligt tillfälle just nu att internet stängs av i biskopsgården .. och delar av stor Göteborg ?
Citera
2021-07-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Ghettona borde inte längre få finnas! Människorna där borde spridas ut över hela Sverige. Läs mer i mitt inlägg här:

(FB) Politiska konsekvenser av polismordet i Göteborg 2021-06-30
Det har skett tidigare, men svenskarna flyttar ifrån dessa områden när invandrarna blir för många och kommer från kulturer som är väldigt annorlunda än vår. Det är så dessa områden har skapats. Enligt vad jag har hört från äldre släktingar var tex Rosengård här i Malmö ett riktigt fint område förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in