Citat:
Ursprungligen postat av
Sandalji
Men tror du verkligen att han tänkte mörda en annan människa, mitt framför en polis? Det är möjligt, men väldigt osannolikt. Han måste ju ha sett polisen. Tom jag som inte är kriminell lägger direkt märke till en polis i min närhet.
Min, kanske inte allt för långsökta, lekmannateori är att äldre i området stört sig på att de här poliserna varit riktigt duktiga på sitt jobb.
Väldigt många sitter inne efter diverse grova brott som uppdagats via Encro, Trojan och hederligt polisarbete. Polisen har rapporterat i media - på senare tid - att de börjat se början till en liten förändring i attityd gentemot polisen bland unga i området.
Förmodligen har någon känt sig pressad av att de här poliserna varit duktiga på kommunikation med kidsen, duktiga på span och på ingripanden, egenskaper som krävs för att utföra det komplexa polisarbete de väntas utföra. Samtidigt har också vuxna människor i olika förorter sakta börjat våga prata med polis på allmän plats, vilket sätter ytterligare press på gängen.
Någon har skickat fram en unge för att förstöra för en duktig polis. Hoppas de hittar både utförare och anstiftare ASAP.