2021-07-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Tråden har blivit väldigt lång på så kort tid och är omöjlig för mig att läsa i sin helhet. Kan någon vänlig själ sammanfatta vad som man kommit fram till.

Man har kommit fram till att polisen kan ha mördats av misstag.

Jag tror absolut inte på det men ja vi alla är olika
Citera
2021-07-01, 23:34
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
”Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. ”

Hade det inte varit bättre om de satt i fängelse istället för på en bänk?
Det stod en polis och pratade med dom, så oavsett vad som helst är detta en attack på demokratin.

Att vi inte klarar att hantera gängkriminella är självklart korrekt, fråga närmaste batikkärring om det. Och ja, det är vad jag kallar tanter inom MP eller C - för ingen, inte en enda av dom, har nåt som helst konsekvenstänk kring kriminalitet. Det ska bullas.
Citera
2021-07-01, 23:37
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En av få kloka synpunkter. Även om det skulle varit ett misstag att skjuta just polismannen bör GM, trots detta i så fall grova misstag, fortfarande ha stöd hos sitt gäng, annars hade han varit röjd vid det här laget.

Tänker lite i sådana banor jag också. Men samtidigt är det väl också möjligt att GM i princip ligger o trycker ensam och desperat i en källare/buskage nånstans, och varken polis eller bekanta vet var han befinner sig. I såfall är lär det inte dröja länge innan han är infångad - det är i princip bara en fråga om hur länge GM kan klara sig utan mat och vatten.
Citera
2021-07-01, 23:38
Medlem
Helt seriöst hur tänker ni som tror att det kan vara ett misstag?

Man ser en Polis klart och tydligt och även på långt avstånd.

Jag tror att polisen har försökt jaga/hinna ifatt mördaren eftersom polismannen har haft misstankar om någonting som är på gång och där har mördaren skjutit mot polisen och man siktar inte mot någon av misstag och där man ser klart tydligt att det är polis.
Citera
2021-07-01, 23:38
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
1% av tråden handlar om hur tragiskt det är att en 33-årig man tragiskt har dött.
Det är mer än så, och han har inte "tragiskt dött" - han har mördats.
Citera
2021-07-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danialves
Lägg ner överdrifterna nu. De flesta boende i Biskop vill ha mer synlig polis, de vill känna sig trygga där de bor. De vill inte att (små)killar med vapen sprider skräck. 99,9 % våndas över denna händelse. Jag tror inte du har pratat på ett personligt plan med särskilt många "svarthåriga" människor faktiskt.

”De flesta boende i Biskop…”. Du gör bort dig, grovt. ”99,9 % våndas”… nej, kanske 5 % våndas på grund av normaliseringen av det våld som blattarna utövar.

Fy fan för sådana som dig.
Citera
2021-07-01, 23:40
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Tänker lite i sådana banor jag också. Men samtidigt är det väl också möjligt att GM i princip ligger o trycker ensam och desperat i en källare/buskage nånstans, och varken polis eller bekanta vet var han befinner sig. I såfall är lär det inte dröja länge innan han är infångad - det är i princip bara en fråga om hur länge GM kan klara sig utan mat och vatten.

Tvek.

Jag tycker att organiserad brottslighet är mer sannolikt.

Vilket innebär att killen sitter och trycker nånstans med en jolle i handen.
Citera
2021-07-01, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du tänker att det är precis som en civil polis-bil och därför känns det plötsligt lite bättre att han sköts ihjäl?

Det ska rätt mycket till för att tänka så dumt, ingen ska behöva riskera att bli ihjälskjuten öht. Ibland misshandlas och rånas ambulanspersonal när dom försöker rädda livet på folk, poliser hotas till livet mer eller mindre dagligen, ibland filmas det och exploateras i sociala medier.

Något är fundamentalt fel och problemet ligger hos dig och andra flumliberaler och sossepatrask.

Du ser alltså en omärkt moped som en rimlig förklaring till mordet av en polis? Du är djupt störd, vakna för helvete!

Har inte påstått att jag tycker något av det du säger. Allt det har du själv hittat på.
Citera
2021-07-01, 23:41
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pangpang1993
99,9% att GM bor vääääldigt nära. Vad tror ni? Ska vi försöka oss på en profil?

Citat:
Mörkhyad Gucci-man med coronamask jagas för polismordet
https://www.friatider.se/morkhyad-gucci-man-med-coronamask-jagas-polismordet

Det är nog ganska lätt att dra fram en profil på den med tanke på området.

Om uppgifterna stämmer att han gick ensam upp till en grupp gängmedlemar med draget vapen som stack iväg innan han stannades av Andreas som pepprades full med skott, så verkar det inte vara den mest stabila personen. Ska vi tro en IQ befriad somalie som inte bryr sig vad han skjuter på? Vår krog och bar i repris.
Citera
2021-07-01, 23:42
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Order uppifrån troligen. Rikspolischefen lyder under regeringen.
Aja!!
Göteborgs chefen fick en hurring av rikspolischefen i Aktuellt sen för sina relativiserande spekulationer.

Visar att jag har det polisiära grundtänket i ryggmärgen

Någon borde förresten ta den där filmen med sossekörrimgen som hånade lamotte och snackade om hur lugnt det var på dagarna i biskopsgården och elda på brasan med
Senast redigerad av smoerrebom 2021-07-01 kl. 23:45.
Citera
Bannlyst
Poliser ska alltså ha tagit semester för att hjälpa till att "lösa" det här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Man har kommit fram till att polisen kan ha mördats av misstag.

Jag tror absolut inte på det men ja vi alla är olika

Det här kommer från svenskarnas feghet. Grunden till Stockholms syndrom är feghet.
Den här fegheten kommer våldta svenska folket hårt framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in