2021-07-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Även i samband med trafikolyckor ska man ju se till att platsen där man själv och den skadade befinner sig är säker, så det är ju grundläggande i alla sammanhang.

Precis. Även vid trafikolyckor, bränder m.m. gäller detta.

I detta fall så var ju skytten på fri fot och kanske i närheten. Den stora mängden människor kring platsen utgjorde ju också ett potentiellt hot.
Citera
2021-07-01, 23:09
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Precis. Så här känner och tänker så gott som alla svarthåriga människor i Sverige om svenskarna. Det är ingen i Biskopsgården som är ledsen för att en vit polis blev skjuten.

Nej då.

Den personen tänker likadant som alla andra rasbiologer här på flashback.

Vanligt folk blir självklart ledsna över att en människa i deras närhet mördas
Citera
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem är Tony?
Gissningsvis polisen med det lustiga namnen Tony Olsson, gruppchef för områdespolisen i Biskop.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
HLR fyller ingen funktion på en skjuten och förmodat frisk 30-åring. Däremot är det tänkbart att en skada i bröstkorgen/lungorna kan förvärras av att någon trycker hårt på bröstkorgen.

Dessa poliser är helt enkelt bara inkompetenta och okunniga/outbildade i någorlunda meningsfull första hjälpen. I panik utför det de enda de kan, vilket är HLR.
Om situationen inte är hjärtstillestånd utan den skadade har en fungerande cirkulation så håller jag med. Men då ska inte HLR heller utföras. Om det föreligger cirkulationsstillestånd så kan jag inte komma på ens en hypotetisk situation där det du säger stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Var inte Jackie arklöv på FN tjänst fast han var nazist?

Jackie var legosoldat.
Citera
2021-07-01, 23:10
Medlem
Mördaren har med stor sannolikhet lämnat landet och det lär blir olöst sedan får dagens nya generation till kriminella att tänka att det går även att mörda poliser utan några konsekvenser.

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att han åker fast och polisen har på hårdhandskarna och visar att dessa kräk inte ska få som de vill.
Citera
2021-07-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jackie var legosoldat.

Okey, tack för svar
Citera
2021-07-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Mördaren har med stor sannolikhet lämnat landet och det lär blir olöst sedan får dagens nya generation till kriminella att tänka att det går även att mörda poliser utan några konsekvenser.

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att han åker fast och polisen har på hårdhandskarna och visar att dessa kräk inte ska få som de vill.
Mörda polis ska ge livstid oavsett ålder.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Man kanske inte vågar nu när man vet vad kriminella är kapabla till

Tror det blir tvärtom. Det blir tufft för de kriminella och all kaxighet från gängen kommer hanteras brutalt och det är det Nord är orolig för. Poliserna kommer inte acceptera samma skit under en period nu och det finns risk för "övervåld" vid ingripanden. Med övervåld menar jag att de inte använder silkesvantarna som de varit tvungna att göra under BLM-galenskapen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Exakt den nivån ja.

Det sjukaste är att det sitter människor där ute och skrattar, high fivar och tycker det är döhäftigt det som har hänt.
Den nivån har dem
Citera
2021-07-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Polisen har redan gjort klart hur försvarsadvokaten kommer att lägga upp det, om mot förmodan någon blir gripen och ställd till svars.

”- Det var inte meningen att skjuta polismannen, han stod i vägen.” Blir dömd till dråp och inte mord, klart lägre straff.

Säkert någon jävla skitunge som kommer ut efter max 6 år.

Du vet man får bonus och grejer pga åldern🤣🤣
Citera
2021-07-01, 23:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
HLR fyller ingen funktion på en skjuten och förmodat frisk 30-åring. Däremot är det tänkbart att en skada i bröstkorgen/lungorna kan förvärras av att någon trycker hårt på bröstkorgen.

Dessa poliser är helt enkelt bara inkompetenta och okunniga/outbildade i någorlunda meningsfull första hjälpen. I panik utför det de enda de kan, vilket är HLR.
En kvoterad förkortad utbildning ger den här effekten. Det var så här det blev. Dom får stå lite mer på knä & underkasta sig pöbeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in