2021-07-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Intressant, musikvideo med rappare från Biskopsgården inspelat för några veckor sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=3fdN6GOnAS4

I videon visas upp vapen
Biltema handskar
Munskydd
Gucci väska

Lite av just den klädseln GM ska ha haft.
Nu ser ju många ut så där i förorterna men kanske är intressant att studera vidare?

Ja verkligen, vilka talanger dessutom. I nivå med IBA från Ronna ungefär.

https://m.youtube.com/watch?v=8GG1D00XnCU
Citera
2021-07-01, 21:51
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det beskriver inte GM’s tänkta mål(om något sådant fanns) men det utesluter inte möjligheten för att han väljer att påskjuta BO trots att han vet att det är en polis. Eller?

Absolut inte. Det du beskriver är också ett alternativ som jag håller för långt mer sannolikt än att GM skulle ha i princip avrättat BO enbart för att BO var polis.
Citera
2021-07-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Det var alltså inte tydligt att polisen var polis. Så felskjutning är fullt möjligt.

"Polismannen och hans kollega ska ha färdats på varsin moped, och han ska ha haft en typ av polisuniform som används för att bättre kunna smälta in i civila miljöer, enligt uppgifter till SVT"
Är det inte vanlig polisuniform? Det har ju kvinnliga polisen han åkte med.

https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2021/07/Feature-Goteborg-945-1-640x360.jpg.webp
Citera
2021-07-01, 21:52
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Någon av dem kanske är GM?

Haha.

Men va?! Ska vi gissa oss fram menar du?

> Rap musik, check.

> Mörkhyade personer, check.

= GM?
Citera
2021-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
En man i 20-årsåldern har skadats med stickvapen under en misshandel i Göteborg på torsdagskvällen. Larmet kom till polisen via 112 strax efter klockan 19.

Mannen ska ha stickskador i ryggen efter händelsen. Han har tagits om hand av ambulanspersonal och bedöms vara lindrigt skadad.

Polisen letar efter gärningsmannen, som till fots har flytt brottsplatsen.

Har detta någon koppling?

Vilket extra påslag alla poliser jobbar med i dessa områdena hädanefter.
Citera
2021-07-01, 21:54
Medlem
Citat:
Intressant, musikvideo med rappare från Biskopsgården inspelat för några veckor sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=3fdN6GOnAS4

I videon visas upp vapen
Biltema handskar
Munskydd
Gucci väska

Lite av just den klädseln GM ska ha haft.
Nu ser ju många ut så där i förorterna men kanske är intressant att studera vidare?

Hmm ok. Den typen av handskar brukar kallas montörshandskar. Tunna och tajta nog för att man lätt ska kunna plocka upp en enskild liten m6-mutter ur fickan utan att titta. Kanske säljs just denna versionen på Biltema?

Det är kanske så att det är såhär vissa klär sig i orten, uppenbarligen.

Samtidigt undrar jag inte om Expressen har blivit trollade?
Citera
2021-07-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alilzius
Haha.

Men va?! Ska vi gissa oss fram menar du?

> Rap musik, check.

> Mörkhyade personer, check.

= GM?

Nej det var flera beskrivningar som passade in:

munskydd
mörkhyad
gucci väska
biltema handskar
vapen
Citera
2021-07-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har detta någon koppling?

Vilket extra påslag alla poliser jobbar med i dessa områdena hädanefter.

Knappast. I centrala gbg händer det saker varje dag/kväll/natt, oftast är det rån. Det som hände på Hisingen är något helt annat och en finger visning vad som komma skall tyvärr
Citera
Medlem
sneervs avatar
Den avlidna polisens pappa verkar ju inte så förtjust i invandrare så kanske hans son hade samma tänk och då var hård mot tonåringarna i området och en var instabil nog att hämnas på detta sätt?
Citera
Medlem
Citat:
Är det inte vanlig polisuniform? Det har ju kvinnliga polisen han åkte med.

https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2021/07/Feature-Goteborg-945-1-640x360.jpg.webp

Det är polisen som säger det. Så det kan vara en uniform som man på avstånd inte kan avgöra om det är polis. Dvs ingen reflexmässigt eller polismössa etc
Man måste nog vara nära personen för att se att detär polis.
Citera
2021-07-01, 21:57
Medlem
Detta är givetvis väldigt tragiskt, både för hans familj, men även för poliskvinnan som desperat försöker rädda honom. Videon är verkligen ingen vacker syn. Det värsta med detta brottet är inte enbart att det är en polis som blir mördad, utan att han blir mördad mitt på ljusa dagen framför en massa folk. Det är i varje fall så jag tolkar det i videon.

Att detta mordet skulle vara ett misstag är en av de absolut sämsta ursäkterna jag har hört, trots att det är PK-Sverige vi pratar om. Givetvis var det inget misstag.

Jag är dock inte ett dugg förvånad. Faktum är att jag under ganska många år har misstänkt att det är så här det kommer att bli. Som en poliskvinna sa i en intervju, "ett människoliv är inte längre värt så mycket". Med tanke på att jag blev varnad redan innan jag postade, känner jag att jag inte kan gå in på varför det har blivit så här.
Citera
2021-07-01, 21:57
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Nej det var flera beskrivningar som passade in:

munskydd
mörkhyad
gucci väska
biltema handskar
vapen