2021-07-01, 21:30
Medlem
Nu säger dom vådaskott.....

blir väl vållande till annans död med böter som påföljd då...
Citera
2021-07-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Och den skyldige är fjorton år - inget straff. Men framförallt vill jag inte se ledsna, gråtande poliser som sörjer sin kollega, jag vill se hatiska, hämndlystna poliser som vänder upp och ner på hela stan i jakten på den skyldige.

Frågan var om han hittas. Inte hur gammal han är.
Citera
2021-07-01, 21:31
Medlem
prominentens avatar
"Suzanne Osten
@suzanneosten
·
5m
Saida Hussein en lokal politiker från biskopsgården vi alla måste lyssna på: börja med ettåringarna . Satsa på utveckla livet för människornas livsvillkor i de segregerade områden, vi blundat för och svikit länge"

Ovan är ett FETT svek mot de 99% som sköter sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Många motstridiga uppgifter. Framifrån finns också med.

Bak på ryggen ska det stå polis klart och tydligt har jag för mig att jag läste någonstans idag om man kör moped/vespa som polis i orten.
Citera
Medlem
caponenoreagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Är du dum i huvudet? Du tror att dom låtsas var hans pappa bara för att du tycker att pappan inte säger vad du vill att han ska säga?
Öhh tonen för fan, har du supit dig modig eller? Diskutera som en vuxen människa.

Samma fråga tåls att ställa till dig då, väljer du att tro på det för att han säger det du tänker? Jag tvivlar starkt på att det faktiskt är farsan då det inte direkt hör till praxis att anhöriga gormar loss i "media" så tidigt. Slutar gå off topic nu!
Citera
2021-07-01, 21:32
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Har polisen hittat polismördare innan??
Ja.
Men så långt tänkte inte du.....

Sluta ha våta drömmar nu. Din hjälte kommer att hittas.
Fast polismordet från 1992 är väl fortfarande ouppklarat?

Min magkänsla är att det här också kommer att förbli så. Hoppas jag har fel.
Citera
2021-07-01, 21:32
Medlem
goosehunters avatar
Håller för osannolikt att polisen sköts av misstag. Han hade uniform och alla ute i orten vet hur en snut ser ut. Glöm det spåret.

Jag tror detta är en markering. Nu knäpper vi fucking aina och visar vilka som bestämmer här. Tror ej detta var planerat, utan något som sker i stundens ingivelse när man ser en polis i tjänst. Det finns alltid unga grabbar som vill visa sig kapabla.
Citera
2021-07-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Nej det kommer dom inte, han är antagligen halvvägs eller redan i Mogadishu alternativt sitter och trycker i nån källare någonstans med sina bramdems och får donken och kabeltv free for lajf.

Dom kriminella vill inte ha aktivitet med poliser överallt så dom kommer säkert hjälpa till med finns GM för få lugn och ro igen,
Citera
2021-07-01, 21:33
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Har polisen hittat polismördare innan??
Ja.
Men så långt tänkte inte du.....

Sluta ha våta drömmar nu. Din hjälte kommer att hittas.

Vilka exakt vilka har polisen hittat som mördat innan? Källa tack. Kom inte med mordet 2007 för mördaren försvann aldrig. Kom inte med malexandermorden
Citera
2021-07-01, 21:34
Medlem
Man får en känsla av att detta är ett planerat mord. GM har burit munskydd och handskar.
Jag antar att BO var dialogpolis och hade varit på platsen tidigare. Kanske brukade han träffa någon person där i syfte att få information om gängen. Det kan ha varit ett avtalat möte som GM kände till. Eller så brukade polisen komma till platsen regelbundet.
Citera
2021-07-01, 21:35
Medlem
Konstapel Nord gör det väldigt lätt för sig med att säga "dom var inte ute efter polismannen utan det är olika klaner som gör upp" Så kan det givetvis vara. Men jag hoppas även att detta kollas upp.

1. Har den avlidne polisen "råkat" komma i mellan en drog deal någon gång.

2. Se över möjligheten om det skulle kunna vara så att GM är med i en av dom rivaliserade gängen, för det är inte helt osannolikt att en motståndare går in på ett rivaliserat område. Skjuter en polis på det området. För på det sättet vänds blickarna på motståndarna som det blivit i princip nu.

Jag anser att båda alternativen är troliga. Men kan som sagt givetvis vara det spåret Nord talat om också
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2021-07-01 kl. 21:39.
Citera
2021-07-01, 21:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Nu säger dom vådaskott.....

blir väl vållande till annans död med böter som påföljd då...

Hmm... Vådaskott?

Citat:
Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. Männen flydde i tron om att de var på väg att utsättas för ett mordförsök.

Strax därefter anlände polismannen ensam på sin elmoped, enligt uppgifter. När han mötte den beväpnade mannen höjde denne sitt vapen och avlossade flera skott mot polismannen, som föll till marken.

När skytten lämnade platsen gick flera vittnen fram till polismannen, som då inte var vid medvetande.

https://www.expressen.se/gt/polis-ihjalskuten-i-goteborg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in