2021-07-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Du är alldelles för engagerad emotionellt för att ens ha en diskussion om detta. Men om du tar ett steg tillbaks och ser på situationen i enbart fakta framlagda och logik så är mgm gripen med mordvapnet och bo är skjuten. Han kan ju ha bilder på vänner och kanske barnens mor, det är många som inte bränner relationer bara för att man inte är partners längre. vad är det för trams att ifrågasätta bilder på offrets facebook? Är det logik. Du måste ta ett steg tillbaks, din vän är en mördare, hon har erkänt ett mord. visst kan du vittna om hennes underbara personlighet, men hon är en person som har barn med flera män och brända relationer till höger och vänster. Skuldsatt över öronen, med ett extremt lyxliv hon inte själv kan försörja. Hela historien som målas upp här skriker att hon duperar människor och du är därmed en i mängden. Det är logik. Stå upp för det som är rätt, stå inte upp för dina vänner om dom gör fel.

E har en profilbild på sig och L och detta tycker ni är helt normalt när E gång på gång sagt enligt folk härinne att han ville bli av med L...., hör ni själva hur ologiskt detta låter? De allra flesta har endast sig själva på sin profilbild, men E han har en bild på sig och den person som han vill bli av med, jodå, det låter ju högst normalt

Att E har bilder på sina ex bland sina bilder är mer normalt så klart.

L däremot har inte en enda bild på E, hon har aldrig haft det heller. Hon är inte ens i ett förhållande med honom, ingenstans på hennes sida kan man se E namn. Underligt va? När man frågar henne, så svarar hon att de inte är i ett förhållande, den bilden på dessa två finns för att de skulle reta en tredje person- kanske lögn? Vem vet

Ja, hon må dupera och utnyttja folk - hon har skulder som ingen utav er känner till varför, men visst har hon det.

Men ingenstans står det att E gett L bilar, MC m.m, det är nog så att det finns någon form av avtal, överenskommelse dom emellan. Tråden är så infekterad av avund, och det kan jag ha en viss förståelse för men det blir lite fel

Och du har ingen aning om hennes lyxliv eller hur mkt pengar hon har själv. Ni utgår helt ifrån skvaller nu och av att hon har skulder.

Jag försvarar inte detta hon gjort, men jag vill gärna veta sanningen och jag tror inte att hela sanningen handlar om att L skulle iskallt skjuta honom, något annat har hänt. Medicin? Droger, sprit? Vad har hänt?

Tänk på att ni inte bara svärtar ner hennes namn, det gör ni såklart för hon är mördaren. Men ni har vid detta laget i denna tråd idiotförklarat hans val av partners, att han bara träffat kvinnor som misshandlat honom psykiskt, läser man denna tråd skulle man tro att han är en liten oskyldig pojke som aldrig haft med kvinnor att göra och att han hela tiden blev utsatt för ondskefulla kvinnor och att han var from som ett lamm...., låt oss nu behålla detta i vårt minne, den bild vi målat fram. Så får vi se sedan om någon hade rätt!

Och återigen, jag försvarar definitiv inget mord. Men jag är ett stort fan som jag sagt av sanningen!
2021-07-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag har ju från dag 1 sagt att det är fruktansvärt det som skett, jag fördömer det! Har inte sagt annat, dock har jag sagt att INGEN utav oss här vet vad som hänt inklusive mig själv.

Det betyder inte att jag då försvarar, hur skulle jag kunna göra det? Jag har ju ingen aning vad som skett. Det jag sagt är att den L jag känner, aldrig visat minsta tecken till att vara våldsam, därför är jag självklart oerhört chockad och undrar vad i hela friden hände den kvällen?

Men ingen vill säga något... ingen berättar ngt om E, tydligen har E varit en helyllekille...? Men, jag har fått höra från annat håll att han inte var det, om de är lögn, tja det vet inte jag. Därför vill jag inte skriva ut det här för det blir bara hörsägen då.

Men alla ni som är vänner med E, vad har ni att säga? Ni som bor där? Ni som sett dom? Ni som säger er veta en massa..., varför har ni inget att säga...ni kan inte ens svar på om E hade vapen hemma, med tanke på djuret han visar upp på FB som han dödat.

Ni tycker tydligen det är högst normalt att ha sina ex i profilbilder? Kanske är så i mindre städer?? Ni sa ju att han plockat bort all andra bilder på dom två, men behöll denna, varför det? Trams!

Spelar det nån roll hur E var.. Han har ju inte skjutit nån iaf...... Det hon har gjort är oförsvarbart om hon inte gjort det i nödvärn...Inte troligt eftersom hon är anklagad för MORD
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-07-01 kl. 16:54.
2021-07-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Spelar det nån roll hur E var.. Han har ju inte skjutit nån iaf...... Det är oförsvarbart om hon inte gjort det i nödvärn... Men hon är anklagad för MORD

Har aldrig sagt att det är annat! Men, tja du, varför tror du vi har domstolar? Varför tror du att vi låter folk få fram sin talan? Varför har vi denna demokratiska grejen när det ändå tydligen inte spelar någon roll?

Är alla som ligger i krig mördare? Är man mördare när man försvarar sin trupp från ett angrepp? Tja....

Nu handlar det inte om det, men du ifrågasatte saken!
2021-07-01, 18:14
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Kan du sluta ljuga EmmeLee???
Läs på ratsit exempelvis:

Edagränd 13 lgh 1505
123 50 Farsta
Summering
1 st
Antal företag
1 st
Antal fordon
0 st
Antal hundar
4 st
Antal personer
Boendeform
Lägenhet
Personer (Folkbokförda)
Iurii Stogniienko (53)
Lyudmyla Snisarenko (44)
Jelena Amantsina (40)
Lydia Kristina Barth (34)

Jelena är den som har lägenheten, hon hyrde ut i andra hand till Lydia. De andra 2 personerna är de som hyr lägenheten nu. Var i helvete får du din fantasi ifrån att det står 12 andra??
Hon har heller inte flyttat runt ofta, så lägg ner!

Eller förresten, fortsätt som du gör, det fortsätter bara att sänka din trovärdighet, så fortsätt AnneLee, fortsätt. :-)

Det som inte syns i såna register är barn under 16 år. Det är även många barn skrivna på adressen. Jag minns inte i huvudet nu antalet, men alla hennes plus nästan en handfull till. Iaf då detta precis hänt och jag tog del av den informationen.
2021-07-01, 18:34
Medlem
Det måste ha varit en annan incident i byn under kvällen för polishelikoptern var och snurrade i ett annat område redan vid 22,30.
Kl 23.00 stod det en heldel polisbilar och helikoptern vid Shell (e18)
Var även några civilpoliser som åkte runt, blev stoppad tidigare på kvällen.
Sen står det även i tidningen att MGK greps i huset. Så att det ska ha varit runt Krägga betvivlar jag.

Vad jag hört hade de varit på vita älgen på fredagen iaf.

Ang profilbilden som det tjatas om så finns det nog 2 olika teorier jag kan tänka mig.

E kanske inte släppt helt kanske hoppades att det skulle bli bra.
L kanske flippade totalt när han tog bort allt och ville hålla henne lugn.
Funderar om hon kanske har EIPS (borderline)
2021-07-01, 19:01
Medlem
Svara inte LasseLiten mer. Han är som det tidigare skrivits- tappad.

Tror han tillhör klientelet som L utnyttjade regelbundet. Eller sålde sex till.
Säger väl allt att hon inte ville stå för E offentligt?
Men åka runt i hans bil och använda hans mc (som förövrigt det LAS ut bilder på fb på - att det var en present till henne från honom) det kunde hon göra. Och bo i hans hus och leva på honom gratis- det gick bra.

Sluta försvara hennes vidriga handlingar. Alla av dem . Hon är ett avskum. En mördare.
Behöver inte förklaras mer.
2021-07-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Spelar det nån roll hur E var.. Han har ju inte skjutit nån iaf...... Det hon har gjort är oförsvarbart om hon inte gjort det i nödvärn...Inte troligt eftersom hon är anklagad för MORD

Spelar väl lite roll hur E var, vad han eventuellt gjort eller låtit bli att göra eftersom han blev mördad 🤔 eller?
2021-07-01, 19:59
Medlem
Citat:
E har en profilbild på sig och L och detta tycker ni är helt normalt när E gång på gång sagt enligt folk härinne att han ville bli av med L...., hör ni själva hur ologiskt detta låter? De allra flesta har endast sig själva på sin profilbild, men E han har en bild på sig och den person som han vill bli av med, jodå, det låter ju högst normalt

Att E har bilder på sina ex bland sina bilder är mer normalt så klart.

L däremot har inte en enda bild på E, hon har aldrig haft det heller. Hon är inte ens i ett förhållande med honom, ingenstans på hennes sida kan man se E namn. Underligt va? När man frågar henne, så svarar hon att de inte är i ett förhållande, den bilden på dessa två finns för att de skulle reta en tredje person- kanske lögn? Vem vet

Ja, hon må dupera och utnyttja folk - hon har skulder som ingen utav er känner till varför, men visst har hon det.

Men ingenstans står det att E gett L bilar, MC m.m, det är nog så att det finns någon form av avtal, överenskommelse dom emellan. Tråden är så infekterad av avund, och det kan jag ha en viss förståelse för men det blir lite fel

Och du har ingen aning om hennes lyxliv eller hur mkt pengar hon har själv. Ni utgår helt ifrån skvaller nu och av att hon har skulder.

Jag försvarar inte detta hon gjort, men jag vill gärna veta sanningen och jag tror inte att hela sanningen handlar om att L skulle iskallt skjuta honom, något annat har hänt. Medicin? Droger, sprit? Vad har hänt?

Tänk på att ni inte bara svärtar ner hennes namn, det gör ni såklart för hon är mördaren. Men ni har vid detta laget i denna tråd idiotförklarat hans val av partners, att han bara träffat kvinnor som misshandlat honom psykiskt, läser man denna tråd skulle man tro att han är en liten oskyldig pojke som aldrig haft med kvinnor att göra och att han hela tiden blev utsatt för ondskefulla kvinnor och att han var from som ett lamm...., låt oss nu behålla detta i vårt minne, den bild vi målat fram. Så får vi se sedan om någon hade rätt!

Och återigen, jag försvarar definitiv inget mord. Men jag är ett stort fan som jag sagt av sanningen!

Jag är inte insatt som du, säkert ser jag det annorlunda just därför. E blir skjuten i huvudet, i sitt hem. Där L är inneboende. L erkänner på en gång när polisen kommer. E är död och L säger sig ha dödat honom. E har ett hem, L bor i E's hem. E har ordnat liv och barn, han hamnar i förhållanden som är dåliga för honom. En blåögd person. L säljer sex, tar droger, ljuger och är skuldsatt. L' har 4 barn med 3 olika fäder och är frånvarande i sin roll som moder. L har ett behov av kontroll och är avundsjuk. Delad vårdnad av barnen gör detta till en soppa då det är svårt att dela på 4 barn, särskilt för en svartsjuk person. Detta av att läsa vad folk skriver. Kanske inte världens bästa detektiv arbete men det är ett genomsnitt av trådens sidor.
2021-07-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Svara inte LasseLiten mer. Han är som det tidigare skrivits- tappad.

Tror han tillhör klientelet som L utnyttjade regelbundet. Eller sålde sex till.
Säger väl allt att hon inte ville stå för E offentligt?
Men åka runt i hans bil och använda hans mc (som förövrigt det LAS ut bilder på fb på - att det var en present till henne från honom) det kunde hon göra. Och bo i hans hus och leva på honom gratis- det gick bra.

Sluta försvara hennes vidriga handlingar. Alla av dem . Hon är ett avskum. En mördare.
Behöver inte förklaras mer.

Tycker verkligen synd om dig nu EmmeLee. Du kan tydligen inte ha vänner utan att ha sex med dom. Stackars dig!
Jag vet inte hur många gånger man ska behöva säga det, men jag försvarar FORTFARANDE inte det fruktansvärda som har hänt, försök att förstå det nu.
Man har fått höra ett helt annan orsak till bilden, och hon frågade om hon kunde bo där tillfälligt, vad är problemet med det? Hon skulle övningsköra mc, vad är problemet med det?
Hon kanske är ett avskum för dig, men det ger dig inte rätten att förtala mig, ljuga så FÖRBANNAT som du gör.
Kan du sluta med det omedelbart. Jag är ute efter hela sanningen, vad som hände den kvällen och varför, vad är det för fel med det?
2021-07-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Jag är inte insatt som du, säkert ser jag det annorlunda just därför. E blir skjuten i huvudet, i sitt hem. Där L är inneboende. L erkänner på en gång när polisen kommer. E är död och L säger sig ha dödat honom. E har ett hem, L bor i E's hem. E har ordnat liv och barn, han hamnar i förhållanden som är dåliga för honom. En blåögd person. L säljer sex, tar droger, ljuger och är skuldsatt. L' har 4 barn med 3 olika fäder och är frånvarande i sin roll som moder. L har ett behov av kontroll och är avundsjuk. Delad vårdnad av barnen gör detta till en soppa då det är svårt att dela på 4 barn, särskilt för en svartsjuk person. Detta av att läsa vad folk skriver. Kanske inte världens bästa detektiv arbete men det är ett genomsnitt av trådens sidor.
Blev han skjuten i huvudet?!
2021-07-01, 20:42
Medlem
MulierFoediuss avatar
Är det totalt uteslutet att E våldfört sig på L, hotat henne med pistol o.s.v. Och kanske det blev total tumult, och E förlorade kontrollen över situation och vapen - på ett par sekunder tar L vapnet och i panik så skjuter hon? Därav hennes snabba erkännande och - om jag uppfattat det rätt - hennes val att stanna kvar till polis kom. Vem ringde efter polis?

Och nej, jag är inte vän med någon av alla här som är bundisar med offren, så inga gap och skrik om att jag är en idiot som försvarar en mördare nu, tack. Det är bara en tanke kring vad som kan ha skett, utan en personlig åsikt om vederbörande.

Dock måste jag få lov att hålla med Lasse ang. om att E raderar allt på FB, vill bli av med L - men behåller bilden på dom tillsammans - som pres.bild också.... Det är - i min värld - helt sjukt. En normalt funtad person, som påstår sig vilja bli av med någon, spar inte bilden på detta sätt. Något är skumt kring historien kring dessa.

Sedan förstår jag att vissa av er väljer att skriva i affekt, då er vän är mördad/mördare. Jag kan mycket väl tänka mig att jag hade reagerat på samma sätt. Men snälla - kör PM till varandra, vi som vill veta mer kring vad som hänt, kanske inte uppskattar sandlådan...
2021-07-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MulierFoedius
Är det totalt uteslutet att E våldfört sig på L, hotat henne med pistol o.s.v. Och kanske det blev total tumult, och E förlorade kontrollen över situation och vapen - på ett par sekunder tar L vapnet och i panik så skjuter hon? Därav hennes snabba erkännande och - om jag uppfattat det rätt - hennes val att stanna kvar till polis kom. Vem ringde efter polis?

Och nej, jag är inte vän med någon av alla här som är bundisar med offren, så inga gap och skrik om att jag är en idiot som försvarar en mördare nu, tack. Det är bara en tanke kring vad som kan ha skett, utan en personlig åsikt om vederbörande.

Dock måste jag få lov att hålla med Lasse ang. om att E raderar allt på FB, vill bli av med L - men behåller bilden på dom tillsammans - som pres.bild också.... Det är - i min värld - helt sjukt. En normalt funtad person, som påstår sig vilja bli av med någon, spar inte bilden på detta sätt. Något är skumt kring historien kring dessa.

Sedan förstår jag att vissa av er väljer att skriva i affekt, då er vän är mördad/mördare. Jag kan mycket väl tänka mig att jag hade reagerat på samma sätt. Men snälla - kör PM till varandra, vi som vill veta mer kring vad som hänt, kanske inte uppskattar sandlådan...

Var en granne om jag förstått det rätt som ringde polisen när de hört skottet.

Tror på det jag skrev ovan angående profilbilden.

Antingen så hoppades E på att det kanske skulle funka.
Eller så hade han kvar den för att hon inte skulle göra cirkus. Därav min fundering över EIPS eftersom de tenderar att svänga mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in