2021-07-01, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Ja Annie är rökt! Hon har kört C in i ett hörn!
Minuten KD, L och M vände i SD-frågan var hon rökt. De har gett SD legitimitet och en realpolitisk chans. Sitta i regering eller ej är oviktigt. Jag tror att det kommer vara helt rumsrent att säga i valet 2022 att man röstar SD, för man röstar ju då också på M, KD och L. Vem hade trott det? Klart Lööf är desperat.
Citera
2021-07-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Men den "gratis politiska poängen" är intern i Centerpartiet, ur utomståendes synvinkel kommer den åldras dåligt. Tweeten är bara relevant om man minns C som en del av Alliansen, och tror att UK och inte AL sabbade den. Vilket det ligger en del i eftersom AL mentalt är kvar i 2010 när SD var "nazisterna", medan UK har anpassat sig till tidens gång.

Ju längre tid Löfven förutsätter att regera med C:s stöd desto tydligare blir det för väljarna att C är ett rödgrönt parti och att UK inte kontaktade dem framstår som mer naturligt, ty de är motståndarlaget.

Intern politik är viktig. Vi vet inte av för diskussioner som har skett i Centern. Kristerssons handlingar har ju inte försvagat Annie Lööf ställning. Om det finns en opposition central inom Centern mot Annie Lööf som vill förhandla med moderaterna så har ju Kristersson gett Annie Lööf argument mot en sådan.

Sen så kommer ju även andra partier kunna dra nytta av detta. Sossarna kan ju säga att Kristersson inte ens bemödar sig att kontakta alla partier när han har ett sonderingsuppdrag. Dvs Kristersson klarar inte av att ta ansvar för landet.
Citera
2021-07-01, 20:31
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Haha, jag försökte läsa på lite om liberatism.
Hittade ingen som skriver om det sättet Annie agerar. Kanske hon får en egen rubrik...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Liberalism

Prova en annan wiki-länk, så kanske du ser sambandet och i vilken tradition hon verkar:

"Nyliberalism är en politisk ideologi som bygger på det klassiskt liberala idéarvet från 1600- och 1700-talet."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyliberalism
Citera
2021-07-01, 20:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nyliberalism är klassisk liberalism. Var skall klassiska liberaler gå efter att Liberalerna gått högerut och brutit mot liberal tradition? Centerpartiet har här sin nisch. Vänsterliberaler och socialliberaler har dock inget att hämta hos centerpartiet, de går till riksdagspartierna till vänster som också i grunden är liberala.

Så från L till V?

Det skulle vara den del av dem som jobbade inom skolan då.

Vem vet: vi får se, men jag tror aldrig att det finns 8-9 % i Sverige som har samma ideologi som Annie Lööf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Exakt. Det bästa som kan hända nu är att Annie Lööf motvilligt, motiverat med svammel, börjar förhandla med V. Det där med att 'gå till val som ett självständigt parti" som innan valet vägrar redogöra för var de kommer positionera sig tror jag inte imponerar på väljarna efter den här mandatperiodens kaos. Tror väljarna vill ha tydliga regeringsalternativ.

Jag tror väljarna ser igenom dem partier som bara söker makt eller som ljög i förra valet!
Så är det bara! Bara för man röstar så är man inte medlem! Därför tror ex C att de är på rätt väg! Deras medlemmar kanske röstar "för'..
Nästa val kommer de missat många vanliga väljare...
Citera
Medlem
Citat:
Så ett helt vansinnigt parti som rökt på lite för mkt!

Eller är det bara en liten 6 årig flicka som står på skolgården och skriker, hoppar jämfota för ingen gör som hon vill??

Personligen tycker jag att det är upplyftande med ett parti som står vid sina vallöften oavsett hur tokiga det är.
Citera
2021-07-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Prova en annan wiki-länk, så kanske du ser sambandet och i vilken tradition hon verkar:

"Nyliberalism är en politisk ideologi som bygger på det klassiskt liberala idéarvet från 1600- och 1700-talet."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyliberalism

? Förstår inte!
Vart står det på den wiki att man ska mobba andra partier?
Står det inte att man ska söka samarbete eller är det helt låst inom liberala tankar??
Citera
2021-07-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Minuten KD, L och M vände i SD-frågan var hon rökt. De har gett SD legitimitet och en realpolitisk chans. Sitta i regering eller ej är oviktigt. Jag tror att det kommer vara helt rumsrent att säga i valet 2022 att man röstar SD, för man röstar ju då också på M, KD och L. Vem hade trott det? Klart Lööf är desperat.
Just det där med legitimiteten att säga att man röstar på SD har verkligen förändrats sista året.
På fikaraster och middagar säger nu många rakt ut att dom tänker rösta på SD, självklart så uppstår det hårda diskussioner men inte så svart/vitt som tidigare.
Anti SDare får svårare och svårare att motivera varför SD skulle vara farligt eller ha fel.
Som du helt korrekt skriver så gör paket M,KD,L och SD att det det blir ännu mer legitimt stt rösta på SD.
Det är ju enda sättet att få bort Stefan Löfven.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Exakt. Det bästa som kan hända nu är att Annie Lööf motvilligt, motiverat med svammel, börjar förhandla med V. Det där med att 'gå till val som ett självständigt parti" som innan valet vägrar redogöra för var de kommer positionera sig tror jag inte imponerar på väljarna efter den här mandatperiodens kaos. Tror väljarna vill ha tydliga regeringsalternativ.
M, KD, L och SD kommer sitta på trumf i kommande valrörelse för de är ett tydligt sampratat enat alternativ. Självklart har de olika uppfattning i vissa frågor men de pratar med varann och kompromissar internt. Löfvens regeringsalternativ pratar inte ens med varann, om nu inte Lööf backar på den punkten och går all-in som kommunist.

Kan inte den nya fyrklövern kalla sig "Den nya Alliansen" för att gnida in salt i sår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Personligen tycker jag att det är upplyftande med ett parti som står vid sina vallöften oavsett hur tokiga det är.

Åhh, nu pratar du väl inte om C?
De blåste sina väljare mer än något annat parti!!
Citera
2021-07-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så från L till V?

Det skulle vara den del av dem som jobbade inom skolan då.

Vem vet: vi får se, men jag tror aldrig att det finns 8-9 % i Sverige som har samma ideologi som Annie Lööf.

Annie Lööf har ingen ideologi. Hon har ett batteri med floskler, det är något annat.
Citera
2021-07-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

S och MP har redan börjat sin valrörelse.
Finns inget mediainslag där de kastar skit på SD. Av nån anledning tror det att det hjälper.

Får de frågor så kommer floskler om hur mkt de gjort... " SOM INTE LÖST NGT'

Men klappa sig för bröstet och kanske på nån afgan kan de göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in