2021-07-01, 17:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Tuffe Uffe och rättshaveristen fröken Busch kommer aldrig att styra Sverige, det är jag övertygad om. Uffe håller nu på att bränna samtliga kort med Centerpartiet, vilket borgar för att det är kört då Liberalerna faller ur vid nästa val och MP klarar sig kvar om inte annat via stödröster, sådana som Liberalerna aldrig får därför att det ligger alltför långt under spärren.

Eran Löfven fortsätter i många år. Tack!
Ja, C är numera Steffes huvudvärk
Citera
2021-07-01, 17:21
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
De har sagt att V ska hållas borta från inflytande också men nu tvingas de göra upp med kommunisterna.

Vänsterpartiet är ett vänsterliberalt parti, således inga principiella frågor står i vägen för Centerpartiet att - i en eller annan teknisk form - samarbeta med Vänsterpartiet .
Citera
2021-07-01, 17:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Dadgostar i Ekot: Vänsterpartiet viker ned sig. De kommer att rösta gult till Löfven utan att vara med på budgeten.

Då var det här spektaklet över. Diverse naiva sverigedemokrater kan med andra ord sluta bete sig som att Messias återvänt till jorden.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Dadgostar i Ekot: Vänsterpartiet viker ned sig. De kommer att rösta gult till Löfven utan att vara med på budgeten.

Där räddade nog kommunisterna Annie Lööf, som nu lätt kan rösta gult till S om hon får vara med i budgetsamarbetet.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hur går det här ihop? Menar du att V kommer att få inflytande eller inte?

Om du kollar mina inlägg så ser du att jag skrev att V kommer få inflytande över budgeten men att detta inte kommer ske öppet. Detta för att Annie ska kunna rädda sitt ansikte trots att de gör upp med V.

Citat:
Båda ger sig, V accepterar budgeten och C accepterar stopp för marknadshyror och samarbete med V bara det sköts snyggt och inte öppet.
Senast redigerad av rskworpb 2021-07-01 kl. 17:25.
Citera
2021-07-01, 17:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vettiga människor tar sitt ansvar. De flyr inte. De fullgör sin plikt mot fosterlandet, så som ordförande Löfven nu gör. Han står till förfogande för att styra den svenska skutan vidare mot nya äventyr och prövningar. Vill folket ha honom? När alternativet är en blå-brun allians med en vek liten lögnare vid rodret, för allt i världen, ge oss Löfven så inte skutan kapsejsar!
Det betvivlar vi inte.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Nu borde L/SD/KD/M vara tydliga med att det är de som är oppositionen, och deras statsministerkandidat borde vara EBT.
Citera
Avslutad
Citat:
Vänsterpartiet är ett vänsterliberalt parti, således inga principiella frågor står i vägen för Centerpartiet att - i en eller annan teknisk form - samarbeta med Vänsterpartiet .
Haha, det här måste vara det mest korkade inlägget jag nånsin läst på FB. V har ju just fällt regeringen för en principiell fråga som C drev!
Citera
Medlem
Citat:

Nää är det sant? Buu. Vilken sändning? Försöker leta men hittar inte.
Citera
2021-07-01, 17:25
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Om du kollar mina inlägg så ser du att jag skrev att V kommer få inflytande över budgeten men att detta inte kommer ske öppet. Detta för att Annie ska kunna rädda sitt ansikte trots att de gör upp med V.

Så blir det troligen. Ordförande Löfven är en skicklig rorsman, undviker alla grund!
Citera
2021-07-01, 17:26
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Inte oväntat, men jag är ändå besviken. Jag trodde hon hade mer ryggrad än Sjöstedt.
Citera
2021-07-01, 17:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Så blir det troligen. Ordförande Löfven är en skicklig rorsman, undviker alla grund!

Han kan vara och är helt inkompetent men det gör inget när både V och C lovar att de inte ska rösta på någon annan oavsett vad han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in