2021-07-01, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är en travesti på bilden från Iwo Jima. Den behöver inte säga något om eventuella politiska preferenser.

Varför skulle han lägga in en sån bild om han inte var nationalist?
Citera
Medlem
Man har spärrat av ett stort område längs sommarvädersgatan nu ovanför Lidl.

Troligtvis har man hittat något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Det är alliansens rester som styr VGR/Göteborg så ni får kolla på den sidans trollfabriker.

Politiska styret i VGR har noll med detta att göra. Polismyndighet, åklagare etc sorterar inte under VGR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilLivet
Runt 22-22:30 såg jag 2st Gilera Runners 180.. Med 2 pers på varje, med rånar luvor och dom gjorde pistoltecken med händerna. Detta skedde på Selma Lagerlöfstorg, dom drog bussfilen mot backaplan. Kanske bara slumpen.

Vad var det för färg på Scootrarna och kan du lämna bättre signalement på de som satt på.
Citera
2021-07-01, 16:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Riktigt tragisk olycka.

Förlupen kula är de på riktigt var han i en krigszon? Det här landet alltså i alla andra länder hade polisen vänt upp och ner på hela området i jakt på gärningsmän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Washemo
Och nu när samhället blir våldsammare och mer brutalt, om polisen inte accelererar i sitt våldsutövande, vad spekulerar du själv kommer hända? Barn, ungdomar, kvinnor och hederliga män kommer hamna under gängens stövlar, och krossas ifall dom inte bugar. Därför är amerikansk polis ett måste i ett mångkulturellt samhälle. Och vi lever i ett mångkulturellt samhälle nu, och förmodligen långt in framtiden. Om du talar om repatriering så delar vi ett engagemang i frågan, men även om vi inför politik som fokuserar på det, så kommer det ta iallafall 40 år innan vi fått hem dom mest problematiska elementen, och samhället kommer fortfarande vara delvis mångkulturellt efter det. Därav behöver vi ett starkt våldsmonopol. En synonym till monopol är kartell, och vi önskar oss inte en våldskartell istället för en polis, ja?

Jag säger bara vad som behövs, just nu, för att hjälpa situationen. Vad vill du?

Visst vore jag polis i dagens samhälle så hade jag nog skjutit först och frågat sen(det sker ju även faktiskt lite titt som tätt). Det jag vänder mig emot är att du pratade om USAs linje som att den faktiskt fungerar, hur som helst så tror jag inte att vi har så mycket att diskutera egentligen. Vad jag vill hör nog inte riktigt till tråden, men repatriering är ett rimligt alternativ(likaså återkallande av medborgarskap som delats ut med etableringsbidraget).
Citera
Medlem
Washemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Förlupen kula ska det tydligen röra sig om enligt polisen...

Känns nästan värre isåfall, så det kunde likaväl varit ett barn eller en ung moder som hade mördats, då av misstag. Om det vore så, så är det tur att det var en polis i tjänst som blev skjuten, och inte ett oskyldigt barn, eller hur?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hörde Erik Nord just nu i Ekot. Nu skyller han sin teori på kommenderingschefen.

Har han tagit tillbaks sitt korkade resonemang?
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ingen fara, jag var för snabb!

OnT:

Har sett några filmer nu och han verkar ligga en bit från mopeden som ser parkerad ut. Hjälmen i direkt anslutning till huvudet. Han verkar alltså ha stått och pratat med ungdomar (eller vad han nu gjorde) iklädd sin hjälm?

Har inte tittat på filmen men ligger den bredvid kan han väl ha hållit i den?

Det är klart, det är inte omöjligt att man har misstagit honom för någon annan men det är verkligen en ny grad av klantighet.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han på sig en foliehatt?

Han kommer nog framöver få heta Bagdad Nord.
Citera
2021-07-01, 16:56
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Inte alls. Polisen följer efter några personer (med hjälp av mopeder) för att kontrollera dessa varpå de båda poliserna kommer ifrån varandra.
Den manliga polisen står sedan och samtalar lugnt med en person (som att de träffats innan) varpå en gärningsman dyker upp och skjuter.
Inget samband med gripande.
75% att det hade med ett gripande att göra (två sprang iväg) eller uppfattades som ett gripande, en slags fritagning.
25% att en typ av hard core vålds fixerad Mangs eller gäng-idiot agerade ensam.
99% inverkan av droger och/eller mentalsjukdom.
Senast redigerad av becko 2021-07-01 kl. 17:01.
Citera
2021-07-01, 16:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Förlupen kula är de på riktigt var han i en krigszon? Det här landet alltså i alla andra länder hade polisen vänt upp och ner på hela området i jakt på gärningsmän.

Han borde aldrig ha slutat jobba som FN-soldat och börjat som polis i Sverige, det är alldeles för farligt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in