2021-07-01, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kan inte diskutera off-topic här.

Kan bara konstatera att ordförande Löfven är den starke ledare som vi alla behöver. Tomtar som Kristersson kan fortsätta tomta, det passar honom bäst – där ingår att ”samtala med alla”, men till ”alla” hör uppenbarligen inte fru Lööf – vilken tomte!

”Centerpartiet ser gärna samarbeten i mitten med de andra allianspartierna och nuvarande regeringspartier. Jag är förvånad över att Ulf Kristersson inte ens tagit kontakt med mig under sitt sonderingsuppdrag för att hitta möjliga vägar framåt. Så mycket för ”samtala med alla”. “
https://twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233
Till din definition av stark ledare hör uppenbarligen inte att man ska få något gjort, t ex skydda sin befolkning från kriminella gäng. För egen del har jag inget behov av en maktsosse som offrar sin egen befolkning säkerhet för sin statsministerpost. Jag har behov av ledare som faktiskt genomför politik som på allvar ökar tryggheten.

Jag kan inte fatta hur man - samma dag som en polis blir nerskjuten på öppen gata - försvarar den statsminister som i 7 år varit helt passiv medan gatuvåldet eskalerat. Har du verkligen så låga krav på politikerna? S behöver inte göra något, du röstar ändå på S? Helt otroligt, ett sånt får.
Citera
2021-07-01, 16:03
Medlem
Haha, SL får hoppas på att en kommunist-vilde inte trycker rött för att få regera vidare. stabilt...
Citera
2021-07-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Dagen efter regeringens fall måste ha varit tisdagen 22/6. Det var tydligen för tidigt, dvs innan UK fick sonderingsuppdraget (29/6). Hon sade nej 22/6. Nu klandrar narcissisten honom för att inte komma tillbaka 29/6 eller 30/6. Journalisterna borde naturligtvis frågat om hon då lämnat annat besked, men sådana klargörande frågor ställs inte.

Hon vill nog bara fått se honom på knä, för att sedan få glädjen att säga nej ytterligare en gång.

22/6 kontaktades C av M. 24/6 sa C nej tydligt. Kristersson har i media kommenterat att det var ett övertydligt nej till och med.

Är Lööf alltså sur över att Kristersson inte åter igen personligen kommit och bönat och bett typ 5 dar senare? Borde han ha tänkt på att Lööf kan komma på saker och ändra sig som en vindflöjel, efter några dar? (Jmf hur hon ändrade sig om punkt 44 EFTER misstroendet. Och försökte ropa tillbaka L EFTER att L sagt att JÖK är dött).

Alltså jag dör hahaha. 😂😂😂 Tragikomik. Sån sandlåda.
Citera
2021-07-01, 16:06
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Det här är dock den bistra sanningen, jag har eviga och trogna boskap för S i min familj, och precis som du säger skiter de fullständigt i sakfrågorna, de mumlar ideologiska slogans om "miljardärer" och skyller allt ont som händer i Sverige på de åtta år som alliansen var i makten. Ifrågasätts deras världsbild med direkta frågor om C eller marknadshyror då skakar de bara på huvudet och säger "näe" som om man skulle ha sagt något fullkomligt bisarrt.

Jag tar det igen; De skakar på huvudet och säger "näe".

Minsta lilla kognitiv dissonans får gråsossar av den gamla skolan att retirera in i det trygga ideologiska sköldpaddsskalet, de slutar bara ta in information. En av dem erkänner inte ens att Stefan Löfven gick med på att införa marknadshyror för att blidka C. De kommer aldrig sluta rösta på S, aldrig.

Jag tycker synd om dig. Det är en sak att som svensk medborgare ha att göra med S hyckleri. Men det måste vara något helt annorlunda att även ha detta problem i sin familj.
Citera
2021-07-01, 16:06
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Logik kanske inte är din starka sida. Du kan inte bevisa att något inte existerar, utom i en del specialfall. Men du kan bevisa att något existerar om det existerar, vilket det nu är upp till tuffe Uffe att göra!

Vad snackar du ens om nu? Det är klart att man kan bevisa att någon underlåtit att handla. Och om AL påstår att UK inte har kontaktat henne ligger självklart bevisbördan hos henne, lämpligen med mailutskrifter och telefonloggar.

Om du inte matar din hund dör den, beviset att du inte matat din hund ligger i att den dog i svält.
Citera
2021-07-01, 16:07
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tycker synd om dig. Det är en sak att som svensk medborgare ha att göra med S hyckleri. Men det måste vara något helt annorlunda att även ha detta problem i sin familj.

Tackar, det splittrar familjen kan jag säga!
Citera
2021-07-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur desperat är AL?

Jag tror hon insett att hon är illa ute. Detta uppger Expressen att Lööf sagt: '”I detta läge borde Kristersson redovisa vilka politiska eftergifter han har varit beredd att ge SD”, fortsätter Lööf.'

Så AL skulle alltså diskutera och värdera politiska eftergifter mot SD, innan hon tog (förnyad) ställning i regeringsfrågan. Varför skulle det vara så viktigt? Hon har ju sagt blankt nej till en regering som gör sådana eftergifter.

Hon försöker nu bara låtsas som att det inte är hennes tidigare uttalanden som varit låsningar, utan felet är UK's som tagit hennes absoluta nej för ett nej.
Citera
2021-07-01, 16:10
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Till din definition av stark ledare hör uppenbarligen inte att man ska få något gjort, t ex skydda sin befolkning från kriminella gäng. För egen del har jag inget behov av en maktsosse som offrar sin egen befolkning säkerhet för sin statsministerpost. Jag har behov av ledare som faktiskt genomför politik som på allvar ökar tryggheten.

Jag kan inte fatta hur man - samma dag som en polis blir nerskjuten på öppen gata - försvarar den statsminister som i 7 år varit helt passiv medan gatuvåldet eskalerat. Har du verkligen så låga krav på politikerna? S behöver inte göra något, du röstar ändå på S? Helt otroligt, ett sånt får.

Sorry, inget off-topic!

Ordförande Löfven sitter kvar i båten och styr vårt skepp vidare, tar med alla i båten, även dig – och andra mindre mogna personer som inte förstår vad det verkligen innebär att att styra en stat och ta ansvar för ett folk. Men ingen anklagar dig eller dina kompisar, liksom man inte heller anklagar barn för att de är barn. Så småningom blir även ni vuxna och skulle ni misslyckas, så var lugn, Folkhemmet har plats även för de vanartiga!
Citera
Medlem
Citat:
Tomten Ulf Kristersson, kommer nog aldrig att bli statsminister. Han är närmast patetisk jämfört med den svenska rorsmannen, ordförande Löfven, som återigen håller i styråran för att lotsa den svenska skutan mot tryggare vatten.

Ulf och Ebba kommer att bli ett starkt radarpar och styra Sverige under nästa mandatperiod. De kompletterar varandra. Ulf blir nog statsminister då hans parti är större och Ebba vice statsminister.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kristersson och Bush är ganska tydliga nu i intervjuerna att de har med SD och L i samarbetet. Det är bra oppositionen har ett tydligt alternativ trots att de är färre. Regeringssidan tjafsar fortfarande om vem som skall få vara med och budgetförhandla etc. De har ett mandat mer men är mer oeniga.

Det blir också allt tydligare att det är Annie som är problemet i regeringsbildningen. Kommer hon förlora medias gunst? Kommer hon få kritiska frågor för första gången i sin media-skapade karriär?
Det var väldigt tydligt på Kristersson att partierna M, SD, L och KD har samsyn i många frågor och skulle kunna skapa ett stabilt regeringsunderlag.

Den andra sidan är betydligt mer oenig, där pratar inte ens alla parter i regeringsunderlaget med varann. De har inte alls någon samsyn i viktiga frågor, tvärtom är de djupt oeniga om det mesta. Det manifesterades ju för nån vecka sen när ett av regeringsunderlagets egna parter störtade regeringen! Helt sjukt att vi har en regering som stödjer sig på partier som inte ens kan sitta i samma rum och prata med varann.
Citera
2021-07-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag tror hon insett att hon är illa ute. Detta uppger Expressen att Lööf sagt: '”I detta läge borde Kristersson redovisa vilka politiska eftergifter han har varit beredd att ge SD”, fortsätter Lööf.'

Så AL skulle alltså diskutera och värdera politiska eftergifter mot SD, innan hon tog (förnyad) ställning i regeringsfrågan. Varför skulle det vara så viktigt? Hon har ju sagt blankt nej till en regering som gör sådana eftergifter.

Hon försöker nu bara låtsas som att det inte är hennes tidigare uttalanden som varit låsningar, utan felet är UK's som tagit hennes absoluta nej för ett nej.

Ja, de har väl redan ett gemensamt manifest , de vill både M och SD ha klart minskad invandring, det är inget som M ens skäms för längre. Verkligheten har kommit ikapp idealen. Har Annie missar detta?
Citera
2021-07-01, 16:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
aha, jag trodde det var max 4 omröstningar innan det med automatik gick till extraval.
Vid 4:e omröstningen utan förtroende för föreslagen regering skall det tas till extraval som talmannen utlyser. Så uppfattade jag Norlén idag.
Han sa också att han inte nödvändigtvis samlar folk till riksdagen när någon med sonderingsuppdrag har gett upp, per matematik, utan det kan bli så att man röstar om Löfvén först och går inte det hem röstar man om Kristerson direkt efter för att inte behöva kalla riksdagen flera gånger men samtidigt avverka omröstningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in