2021-07-01, 15:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu har vi ju knappt haft några restriktioner i Sverige, tycker du tittar lite för mycket på vad övriga världen gör.
Ja det är klart att jag gör det, för övriga världen har agerat i panik och landat snett. Och du verkar vilja kopiera vad övriga världen gjort?

Citat:
Som sagt flockimmunitet via naturlig smitta är bara något man kan observera i naturen där man av begripliga skäl inte kan ingripa.
Det fungerar även på covid tro det eller ej.

Citat:
Covid-vaccinerna är färdiga. Nu har du bott i Sverige antar jag, här har ingen tvingat på dig något.
Det är de inte. De är "villkorat godkända". Det går inte att ta fram fullt godkända vacciner på så kort tid. Och just därför kan du inte förvänta dig att alla kommer vilja ta dessa då alla inte vill vara med i experiment.

Citat:
Nu tas restriktionerna bort och allt är frid och fröjd för dig, du kan logga ut nu, mission accomplished.
Hmm inte riktigt va?
Citera
2021-07-01, 15:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är klart att jag gör det, för övriga världen har agerat i panik och landat snett. Och du verkar vilja kopiera vad övriga världen gjort?

Det skulle vi gjort våren 2020, som våra nordiska grannländer gjorde, nu är det lite sent.

Citat:
Det fungerar även på covid tro det eller ej.

Ja det fungerar men är oetiskt och med många döda som följd.

Citat:
Det är de inte. De är "villkorat godkända". Det går inte att ta fram fullt godkända vacciner på så kort tid. Och just därför kan du inte förvänta dig att alla kommer vilja ta dessa då alla inte vill vara med i experiment.

Och jag betackar mig för Tegnells lilla flockimmunitetsexperiment! Vilket vaccinerna satte stopp för som tur är och det ska vi vara tacksamma över.
Citera
2021-07-01, 15:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Sådan fik Danmark fat i 1,17 millioner vacciner fra Rumænien:
'Det var det første land, der spurgte'

Den rumænske sundhedsminister kalder samarbejdet om handlen for fremragende.
Det var godt gammeldags diplomatisk benarbejde, som skaffede 1,17 millioner vaccinedoser til Danmark fra Rumænien.
Den første sending af vaccinerne fra Pfizer/Biontech lander efter planen i København torsdag.

Pfizer-doserne ved at blive pakket ned af de rumænske sundhedsmyndigheder i samarbejde med medarbejdere fra det danske Statens Serum Institut (SSI).
De sætter mærkater på vaccinerne, og så bringer de kasserne videre til et lokale fragtfirma, der skal flyve doserne til Danmark.
De danske myndigheder har på forhånd sikret sig, at vaccinerne er blevet opbevaret korrekt, og producenten Pfizer har også været inde over handlen og skrevet under på, at det hele var i orden.
Vaccinerne udløber i september og oktober, og de skal derfor hurtigt tages i brug, når de lander i Danmark.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-fik-danmark-fat-i-117-millioner-vacciner-fra-rumaenien-det-var-det-foerste

Som vanligt är danskarna proaktiva medan svenska FHM tar semester. Hur kan en myndighet vara så saktfärdiga som FHM, helt värdelösa.
Citera
2021-07-01, 15:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det skulle vi gjort våren 2020, som våra nordiska grannländer gjorde, nu är det lite sent.
Vi hade inte samma förutsättningar som våra grannländer. Enda skillnaden är att ekonomin sannolikt blivit ännu mer lidande. Vi har det jobbigt med arbetslöshet som det är.

Citat:
Ja det fungerar men är oetiskt och med många döda som följd.
Mm men medelåldern på de som dött med covid är forfarande 84 år.

Citat:
Och jag betackar mig för Tegnells lilla flockimmunitetsexperiment! Vilket vaccinerna satte stopp för som tur är och det ska vi vara tacksamma över.
och hur påverkar vaccinerna överdödligheten? Inte så mkt va?

Tegnell har ingen möjlighet att styra över detta virus som tagit sig världen runt. Det är knappast hans fel att folk dött. Snarare beror det på att folk inte tagit hand om sin hälsa under många år. Då blir det jobbigt när sådana här virus slår till.
Citera
2021-07-01, 15:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Som vanligt är danskarna proaktiva medan svenska FHM tar semester. Hur kan en myndighet vara så saktfärdiga som FHM, helt värdelösa.

Du kan vara proaktiv själv. Sluta gå runt med ölmage är en god idé till att börja med. Börja lita på dig själv istället för att tro att myndigheterna eller nåt jävla läkemedelsbolag ska komma och rädda livet på dig.
Citera
2021-07-01, 16:01
Avslutad
Avlidna med (inte nödvändigtvis av) covid i Sverige enligt senaste statistik:

23/6: 0
24/6: 0
25/6: 1
26/6: 0
27/6: 0
28/6: 1
29/6: 0
30/6: 0

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa/page/page_0/
Citera
2021-07-01, 16:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vi hade inte samma förutsättningar som våra grannländer. Enda skillnaden är att ekonomin sannolikt blivit ännu mer lidande. Vi har det jobbigt med arbetslöshet som det är.

Nej det handlar om viljan och kuraget att agera, Sveriges smittskyddsmyndighet lade sig platt för en yttre fiende. En skam för vårt land.
Citera
2021-07-01, 16:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du kan vara proaktiv själv. Sluta gå runt med ölmage är en god idé till att börja med. Börja lita på dig själv istället för att tro att myndigheterna eller nåt jävla läkemedelsbolag ska komma och rädda livet på dig.

Det är precis det jag har varit, det är därför jag inte varit sjuk i covid19 för att jag agerat istället för att reagera som myndigheterna gör. Är man proaktiv fixar man biffen.
Citera
2021-07-01, 16:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej det handlar om viljan och kuraget att agera, Sveriges smittskyddsmyndighet lade sig platt för en yttre fiende. En skam för vårt land.

Ja du och ändå har det gått bättre för oss än de flesta europeiska länder som tagit i med hårdhandskarna och gjort sin befolkning arbetslös på kuppen. Skulle det vara värt det?
Citera
2021-07-01, 16:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är precis det jag har varit, det är därför jag inte varit sjuk i covid19 för att jag agerat istället för att reagera som myndigheterna gör. Är man proaktiv fixar man biffen.

Jaha hur då menar du? Munskydd fungerar inge vidare om det är det du kallar proaktivt..
Citera
2021-07-01, 16:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja du och ändå har det gått bättre för oss än de flesta europeiska länder som tagit i med hårdhandskarna och gjort sin befolkning arbetslös på kuppen. Skulle det vara värt det?

Norge, Finland, Danmark och Island, du vet våra nordiska grannländer det har fixat det. Slå gärna ihop deras dödstal och jämför med våra, vi har presterat uselt i jämförelse. Jag jämför inte som du med en fattig risbonde i Indien. Sverige är jäkligt duktiga i vanliga fall att klappa sig på axeln och framför att man är en humanitär stormakt, jo tjena. Lite jävla självkritik vore på sin plats.
Citera
2021-07-01, 16:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jaha hur då menar du? Munskydd fungerar inge vidare om det är det du kallar proaktivt..

Jag använder inte munskydd utan FFP3 andningsmask. Sen håller jag mig ifrån folk, avstånd du vet, sen åker jag inte kollektivt och lever som vanligt, du vet så som du gjort. fast du ljugit om det. Tvättar händerna gör jag också, fast det har jag alltid gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in