2021-07-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror nog att detta brott kommer att bli mycket svårt att lösa.

I.o.m gängens tystnadskultur, makt och våldskapital så kommer nog ingen att snacka. Var även ngn dag sedan där det ju även påvisades att advokater var på "den andra sidan" och blev uteslutna.

Detta är brottet man inte talar om, och om man pratar.., så finns nog en övervägande risk att man måste se sig över axeln i en lång tid.
Kvittrar man blir den gubben klippt på en gång….
Citera
2021-07-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Polisen jobbar på högvarv med att rädda politiker och babbar rykte.

Tror även de vill lugna de poliser som ska jobba ute i fält/yttre tjänst kommande tid.
Citera
Medlem
Ser spekulationer om att gäng valt att skjuta en polis i rivaliserande gängs område i syfte att öka polisresurserna som går åt att utreda det rivaliserande gänget och därmed minska deras andel av narkotikamarknaden.

Kan tänka mig att en sådan åtgärd är värt minst en miljard kronor i slutändan om du kan skifta polisens fokus till ett rivaliserande gäng.
Citera
Medlem
susets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Enligt Expressens anonyma källa ja. Enligt Polismyndighets officiella uppgifter så är det mest troliga en vådaskjutning även om de inte utesluter några andra motiv.
Det är svårt att ta på allvar något en politiskt tillsatt kontorsråtta hävdar utan några som helst belägg.
Det enda dom bryr sig om är "Sverigebilden" och att regimen Löfven ska får regera i ett årtionde till.
Citera
Medlem
Flydde gärningsmannen till fots eller fordon? Vad för fordon?
Citera
2021-07-01, 15:58
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Punkt nummer ett beror lite på vad du menar med gängkriminella. De mest kända polismorden i Sverige var ju att ett gäng av kriminella, men kanske inte riktigt på samma sätt som dessa gäng är.

Malexander nissarna menar du? Tre stycken rånare som trodde dom var nynazister vet jag inte om det räknas som gängkriminella, men jag förstår vad du menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Kan varit riktat mot polisen absolut. Verkar kontraproduktivt dock. Men visst. Dessa grabbar jobbar ju inte direkt med sitt IQ eller konsekvenstänk som främsta egenskap.
Rörigt värre just nu åtminstone:

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Det kan också vara ett riskfyllt men taktiskt drag om man vill störa konkurrenterna. Att skjuta en polis i rivalernas område innebär lite andrum i det egna området om man lyckas komma undan. Inte det första spåret jag skulle utreda men inte omöjligt heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Någon som har en fungerande länk till filmklipp? Inga länkar som tidigare nämnts fungerar.

Den här funkar för mig iallafall

https://m.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs
Citera
2021-07-01, 15:59
Medlem
Borde inte varje kvm i Boskapsgården vara kameraövervakad? Någon som vet?

I London är ju varje kvm just det sedan många år.
Citera
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Det där är en skräptidning. Kom igen nu och visa prov på lite källkritik.
Källkritik på exakt vad? Det är ju för i helvete knappt någon text, utan endast en video innehållande en video där man intervjuar pappan till den mördade polisen.

Påstår du att videon är falsk och att den intervjuade är en skådespelare?

Ibland undrar man om folk ens tänker igenom vad de skriver..
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Flydde gärningsmannen till fots eller fordon? Vad för fordon?

Det påstods att man hittade en elsparkcykel i närheten.
Citera
Medlem
Jag undrar om nationella insatsstyrkan har kallats in på jakten efter mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in