2021-07-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Rapparen 1.cuz på instagram

https://i.imgur.com/2XLG7TT.png

Vilken idiot, verkar vara polare med mördaren eller något.
Citera
2021-07-01, 14:36
Medlem
En sak jag inte riktigt kan förstå är varför inte poliser bara gemensamt går ut i strejk? Bara helt enkelt fått nog och slutar gå till jobbet en dag.

Detta borde sätta fart på våra politiker.
Med det kaos som hade kommit, så måste de agera.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Polisen blev tydligen inlurad i en fälla. Kan han ha stått och pratat med några av medgärningsmännen? Inte förvånande i så fall, dessa löss har ingen heder i kroppen.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Det är INTE sen gammalt. Jag skrev precis att jag har kontrollerat det med plattformen. Ingen slipper, det är SEN NYTT. Du måste sluta tro på floskler (inkluderar våra politiker)

Bara du kan bevisa vem du är och har goda skäl så släpper Facebook igenom det.
Om jag finns där under mitt riktiga namn Dofterna eller under synonymen Odören bryr de sig inte om.

Det om det.

Det om det.
Citera
2021-07-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo909
Kollade på pressträffen nyss på SVT - Inte en enda kritisk fråga ställdes! Damberg sa: "Vi har 1000 personer mer nu bakom lås och bom".
Hade jag varit reporter hade jag ställt en motfråga: "Men dödsskjutningarna har ju ökat i Sverige. Vi är nu värst i Europa. Hur kommer det sig med tanke på att det är 1000 personer mer som sitter bakom lås och bom?"
1990 dödligt våld 123 fall 2020 124 fall folkmängd 1990 8,5 miljoner 2020 10,5 miljoner. Dödligt våld har således minskat men skjutningarna har ökat och Finland har relativt antal invånare mer dödligt våld än Sverige. Det är verkligen något att fundera på..
Citera
2021-07-01, 14:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
'
Eller att de skulle bry sig om andra områden/gäng får lida och förlorar pengar på det.
Exakt, det är djungelns lag som råder. Pun intended.
Citera
2021-07-01, 14:38
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Är inte polisens jobb lite att vara just "oskön" och hindra kriminella från att husera fritt?

Idiot.

Nej det är det inte. Idiot.
Citera
2021-07-01, 14:39
Medlem
Å, nu skriver SvD och SVT att det nog var typ en olyckshändelse. Det var inte illa menat. Det var någon annan som skulle skjutas ihjäl...
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vittnen på plats har ju sagt att skytten siktade rakt på polisen och att det var tydligt att han var måltavlan.

Nya uppgifter har kommit om motsatsen.

Det mesta tyder nu på att det var en felskjutning, polismannen var sannolikt inte gärningsmannens mål.

https://www.svd.se/felskjutning-tros-ha-orsakat-polisens-dod

Citat:
– Det mest sannolika nu är att skjutningen inte var riktad mot polisen. I det inledande skedet söker vi efter flera alternativ, men vi hittar inga andra indikatorer. Annat än att det är en skjutning där polismannen har kommit i skottgluggen så att säga, det säger Erik Nord, polisområdeschef.

Citat:
Enligt polisområdeschefen talar mycket också för att skjutningen handlar om de kriminella nätverk som är i konflikt med varandra.

Det lär ju dock se ut som att polisen var måltavlan om man siktade på personerna som han stod och pratade med beroende på vinkeln. Förortsgangstrarna verkar ju inte heller sikta särskilt bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det var (minst) två poliser på platsen när polismannen blev skjuten. Enligt media. Vet man om kollegan sköt tillbaka? Eller vad gjorde kollegan vid skottögonblicket?

Enligt Expressens poliskällor så blev de separerade vid tillfället. Det kombinerat med att det var en kall avrättning på en uniformerad polis pekar på att det lutar åt ett välplanerat bakhåll. Att media nu trummar ut att det skulle vara ett misstag lutar snarare åt att lägga locket på.
Citera
2021-07-01, 14:40
Medlem
Besticks avatar
"En person med insyn i den pågående utredningen säger till Expressen att mordet bedöms av denna polis som ”en avrättning”:

– Det jag kan säga är att man siktade rakt på den här polismannen. Det var som en avrättning. Det var alltså, som det verkar, inget vådaskott, misstag eller liknande, säger källan."

Samtidigt läser man att det var en "felskjutning"? Vad stämmer?
Citera
2021-07-01, 14:41
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kan vara så.
” Mycket tyder på att polismannen som avled efter skottlossningen i Göteborg hamnade i skottelden. ”Det mest sannolika är att skjutningen inte var riktad mot polisen”, uppger Erik Nord, områdeschef, för SvD.”
https://www.svd.se/felskjutning-tros-ha-orsakat-polisens-dod

Låter väl finare om många hundra steg när fallet svalnar och ingen GM funnits, att det inte var något personligt? Vinden blåste kulorna i en olycklig bana mot polisens nacke. Jäkla busfrön!

Återgå till vardagen nu. Det är en isolerad olyckshändelse. Gängen i Malmö, Stockholm etc hade aldrig vågat sig på något sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in