Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du verkar skita i att en massa människor far illa på vägen, det är inte bara människor som dör, de får andra men, kanske för livet.
Det gör jag absolut inte. Vad jag däremot ser är att restriktionerna vi ser världen över verkar skapa större skada än det räddar liv. Frågan är om det är värt det. Jag tror inte det. Folk dör ändå oavsett restriktioner eller ej och de flesta som ingår i dessa 14-15 k var mkt gamla och hade varit döda ändå vid det här laget oavsett om det varit en pandemi eller ej.
Du är så insnöad på ett virus att du glömmer bort att kampen mot viruset skapar andra skador på samhället och även på folkhälsan till det sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Flockimmunitet ska inte uppnås på naturlig väg hos människan, det kan ske ute i naturen.
Varför inte. Ju fler som klarar av viruset, desto mindre vaccin behövs och desto fortare blir vi av med pandemin. De som till varje pris försöker undvika viruset har försatt sig i en mkt svår situation som leder till lockdown på lockdown. Det är inte en bra strategi.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Med din retorik kan vi slänga alla vaccin på soptippen, flockimmunitet via smitta är ju det bästa.
Nej men det är skillnad på vaccin och vaccin. Covid-vaccinerna är inte helt färdiga ännu. Och dessutom är covid ett virus som är ofarligt för de allra flesta av oss, så det finns ingen anledning att alla måste ta vaccinet, eller att man måste tvinga på en hel värld munskydd och en massa vanvettiga restriktioner och utegångförbud etc.