2021-07-01, 13:30
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ja, det var ju skönt att de blåbruna misslyckades med att hitta regeringsunderlag. Det lovar gott inför 2022.

Dock ska man inte slå sig till ro nu. Faran är inte över. Nu gäller det att se till så att alla är införstådda med att det här kan hända igen om de blåbruna tillåts ljuga fritt i den kommande valrörelsen. Någon månad med politisk oreda nu kan bli fyra år av kaos om man inte är noggrann i den kommande valrörelsen. Folket måste göras införstådda med att en röst på de blåbruna är en röst på fyra år av politiskt och ekonomiskt kaos och kanske fler polismord. Att lägga sin valsedel i valurnan är inget att skoja bort, det är en allvarlig sak och man måste ha tillräcklig information för att skilja fakta från lögn. Massmedia har ett viktigt arbete framför sig nu.

Vad exakt är det du ser hos Löfven som vi andra inte gör?
Citera
2021-07-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Annie Lööf och Nooshi Dadgostar kan inte bägge bli vinnare. Någon måste backa. Annie Lööf vill att (V) skall vara röstboskap som inte får något alls att säga till om. Nooshi Dadgostar vill slippa förnedras och dessutom självklart få inflytande om deras mandat behövs.

Jag skulle aldrig gå med på att behandlas som (V) behandlas. Ser inte varför de skall gå med på det själva heller. Det gäller att tvinga fram en ursäkt, och ett ändrat beteende, från mobbaren Annie Lööf. Det kan de mycket väl lyckas med tror jag. Riktigt elaka mobbare, som Annie Lööf, får ofta problem om offret slår tillbaks. Det blir svår att hantera.

Så snart bilden av att det är Annie Lööf som mobbar, utesluter, obstruerar, och är elak, sätter sig så blir det svårt för dem att fortsätta. Skulle inte förvåna mig om allt detta slutar med att Annie Lööf avgår, att (C) väljer en mer öppet högerpolitiker som ny partiledare, och att de sedan tappar alla vänster-orienterade WOKE-väljareoch blir nästa kris parti kring 4% spärren. Sverige vore mycket bättre utan (C)

Jag avskyr denna regering men om jag måste lida ett år till med Löfven som statsminister så hoppas jag att V och MP blir de som får vara med i regeringen och att C får agera som V har fått agera. Det vill säga att rösta fram S och Löfven utan att få tycka till om någonting. Då får vi se hur kul Annie Lööf tycker att det är.
Citera
2021-07-01, 13:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Annie Lööf och Nooshi Dadgostar kan inte bägge bli vinnare. Någon måste backa. Annie Lööf vill att (V) skall vara röstboskap som inte får något alls att säga till om. Nooshi Dadgostar vill slippa förnedras och dessutom självklart få inflytande om deras mandat behövs.

Jag skulle aldrig gå med på att behandlas som (V) behandlas. Ser inte varför de skall gå med på det själva heller. Det gäller att tvinga fram en ursäkt, och ett ändrat beteende, från mobbaren Annie Lööf. Det kan de mycket väl lyckas med tror jag. Riktigt elaka mobbare, som Annie Lööf, får ofta problem om offret slår tillbaks. Det blir svår att hantera.

Så snart bilden av att det är Annie Lööf som mobbar, utesluter, obstruerar, och är elak, sätter sig så blir det svårt för dem att fortsätta. Skulle inte förvåna mig om allt detta slutar med att Annie Lööf avgår, att (C) väljer en mer öppet högerpolitiker som ny partiledare, och att de sedan tappar alla vänster-orienterade WOKE-väljareoch blir nästa kris parti kring 4% spärren. Sverige vore mycket bättre utan (C)

Jag har inte sagt att båda kan bli vinnare men att båda måste kunna säga att de är vinnare, det är en stor skillnad.
Citera
2021-07-01, 13:35
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Var god läs rubriken. Stefan löfvens regeringskris. Och det finns inget i grundlagen som säger att han måste avgå. Och dumt vore väl det eftersom ingen annan klarar av ansvar i den ankdamm vi kallar svensk politik.

Det är dock inte hans kris utan Sveriges kris. Han är ”bara” statsminister och inte någon diktator eller president med majoritet.

Vad spelar det för roll vem som är statsminister om en tredjedel av väljarna blir marginaliserade oavsett?

Du har rätt i att svensk politik är ett skämt.
Citera
2021-07-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror inte att V kommer att backa om inflytande på budgeten. Varför skulle de göra det?

De tycktes ju svaja till lite direkt efter misstroendet, när de gjorde ett utspel och sträckte ut en hand till C och meddelade att V inte kommer ställa några stora krav nu framöver såsom tex stora skattehöjningar. Samtidigt har de uttalat (V) att de vill ha budgetinflytande… så det är något oklart tycker jag, exakt hur det ser ut mellan V och C.

Men jag vet inte det känns som om Lövet bara kör på ändå. Med stor risk att budgeten i höst faller. Särskilt då gapet mellan V och C sannolikt är för stort att överbrygga.

Kvarstår min tanke att det mest ansvarsfulla Lövet kunde gjort, hade varit att utlysa extraval direkt, för att undvika en instabilitet för landet igen under hösten. Men dock tycks det som om hans främsta drivkraft över allt annat, är att ha kvar makten…. Väldigt osmickrande.
Citera
2021-07-01, 13:36
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Båda ger sig, V accepterar budgeten och C accepterar stopp för marknadshyror och samarbete med V bara det sköts snyggt och inte öppet.

Jag har mycket svårt att se att Vänsterpartiet accepterar en budget som Annie Lööf accepterar efter allt som har hänt.

Det skulle skicka konstiga signaler till sina väljare.

Det är nog snarare Annie Lööf och Pedofilpartiet som kommer att acceptera en budget som är mer vänsterinriktad.
Citera
2021-07-01, 13:37
Medlem
cerns avatar
Helt pinsamt att M, L, KD och SD inte har ett skit att komma med nu under talmansrundorna.

Det här sa jag från början.. Röda tågar på med Stefan Löfven i spetsen och nu ännu starkare med C.
Citera
2021-07-01, 13:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag har mycket svårt att se att Vänsterpartiet accepterar en budget som Annie Lööf accepterar efter allt som har hänt.

Det skulle skicka konstiga signaler till sina väljare.

Det är nog snarare Annie Lööf och Pedofilpartiet som kommer att acceptera en budget som är mer vänsterinriktad.

V har redan sagt att de ska släppa sina krav på högre skatter, det är kommer gå fint. Ytterst liten skillnad på C och V ändå, åtminstone i de frågor som båda prioriterar högst.
Citera
2021-07-01, 13:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mp har ingen vänsterpolitik, de har globalistpolitik även kallad "nyliberal". Fast med bidrag.

Vänsterpartiet har historiskt endast haft ytterst marginellt inflytande på svensk politik. Med vänsterliberala MP förhåller det sig precis tvärt om. Ett litet extremt utpressarparti som ställt till med oerhört mycket skada.
Citera
2021-07-01, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Vad exakt är det du ser hos Löfven som vi andra inte gör?
Svenska folket ser i likhet med mig kompetens hos Löfven. Välförtjänt sådan. Hans två regeringar har merit på sin sida. De senaste sju åren har präglats av svårigheter. Flyktingkris, pandemi, terrorangrepp både i Sverige och i Europa, konstant politisk oro på den internationella scenen från figurer som Trump och Orban och konstanta sabotageförsök från högerextremister på hemmaplan som nu senast ledde till att regeringen avsattes och kaos uppstod. Under alla dessa stormar, utom den sista när Vänsterpartiet svek, har Stefan och hans regeringar stått pall och styrt landet ur stormen. Människor ser detta. Det kommer att märkas i valrörelsen. Man ska inte lura sig med att tro att nazitillhållet Flashback är representativt för Sverige i stort. Ute i landet har Löfven starkt stöd och vi är många som förstår vad hans två regeringar har kämpat mot. Därför förstår vi även att det bästa vore fyra nya år. Stabilitet, kompetens, kontinuitet, sans. Det är vad vi behöver nu. Inte en politisk oreda designad att försvaga landets kapacitet och rykte.
Citera
2021-07-01, 13:40
Medlem
smoerreboms avatar
Borde inte talmannen ha bränt av en omröstning nu innan han överlämnade till Löfvén? Annars fortskrider väl inte processen mot ett extraval. Det är väl förhalning?
Citera
2021-07-01, 13:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Skillnaden på våra värdegrunder är att jag står för min. Fler dumma blondiner i kåren är knappast lösningen. För kvinnor har inte där att göra. Det har inget med min sossighet att göra, snarare biologi. Det finns många sossar som tycker exakt som du: Dvs Fler kvinnor och mångfald. Jag föredrar riktiga poliser.
Som Andreas?

Nej, du bara spottar på arbetarna. Svårare är det inte. Samma sak gör Steffe när han för en arbetar- och svenskfientlig politik. Det är inte att ta ansvar att motverka lag och ordning för att sedan skylla misslyckanden på offren.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-01 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in