2021-07-01, 13:21
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Vad har Löfven med saken att göra och varför är du så dryg när du skriver?

Tycker du inte man ska uppföra sig ordentligt på ett forum?
Det är en tråd om Stefan Löfven. Vår ledare. Inte SD. Drygheten började inte av mig.
Citera
2021-07-01, 13:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej snarare MP, oavsett regering.
Mp har ingen vänsterpolitik, de har globalistpolitik även kallad "nyliberal". Fast med bidrag.
Citera
2021-07-01, 13:23
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Varför skulle V bjuda på det?

Jag tror inte heller att budgetförhandlingar med V skulle gå att hemlighålla. Alltför många skulle vara inblandade.

För att få en ny S-regering förstås.
Citera
2021-07-01, 13:24
Medlem
Utmärkt att UK passar till Löfven. Deras soppa, dom har försummat underlaget och kan inte passa en budget. Dom har ett problem att hamra ut, inte Moderaterna.
Citera
2021-07-01, 13:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Ja. Fler blonda kvinnor i poliskåren löser nog problemen. Träffsäker analys där.
Färre poliser är inte lösningen, hur sexistiska sossar än är.

Börjar du förstå varför skillnaden i våra värdegrunder betyder kontinuerligt ökande stöd för SD och minskande för S? Vanligt folk delar inte din värdegrund att det viktigaste är att sosseadeln har makten.
Citera
Avslutad
Ja, det var ju skönt att de blåbruna misslyckades med att hitta regeringsunderlag. Det lovar gott inför 2022.

Dock ska man inte slå sig till ro nu. Faran är inte över. Nu gäller det att se till så att alla är införstådda med att det här kan hända igen om de blåbruna tillåts ljuga fritt i den kommande valrörelsen. Någon månad med politisk oreda nu kan bli fyra år av kaos om man inte är noggrann i den kommande valrörelsen. Folket måste göras införstådda med att en röst på de blåbruna är en röst på fyra år av politiskt och ekonomiskt kaos och kanske fler polismord. Att lägga sin valsedel i valurnan är inget att skoja bort, det är en allvarlig sak och man måste ha tillräcklig information för att skilja fakta från lögn. Massmedia har ett viktigt arbete framför sig nu.
Citera
Medlem
Amineh Kakabaveh skriver i ett sms till Aftonbladet att hon fortfarande inte bestämt hur hon ska rösta. ”Tyvärr inte eftersom jag fortfarande inte vet innehållet i politiken. För det är avgörande för mig”.

På frågan om hon överväger att rösta rött, och inte bara gult, svarar hon:

”Kommer man med borgerlig politik som gynnar eliten, dvs fåtalet och inte flertalet, kommer min röst vara rött.”
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Det är en tråd om Stefan Löfven. Vår ledare. Inte SD. Drygheten började inte av mig.

Det är inte alls en tråd om Stefan Löfven utan en tråd om regeringskrisen. Regeringskrisen har vi på grund av V och SD, två partier med nära en tredjedel av väljarstödet som inte får något inflytande i riksdagen.
Citera
2021-07-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
De får inflytande men inte öppet för då kan inte Annie rädda ansiktet. Alla måste kunna säga att de är vinnare.

Annie Lööf och Nooshi Dadgostar kan inte bägge bli vinnare. Någon måste backa. Annie Lööf vill att (V) skall vara röstboskap som inte får något alls att säga till om. Nooshi Dadgostar vill slippa förnedras och dessutom självklart få inflytande om deras mandat behövs.

Jag skulle aldrig gå med på att behandlas som (V) behandlas. Ser inte varför de skall gå med på det själva heller. Det gäller att tvinga fram en ursäkt, och ett ändrat beteende, från mobbaren Annie Lööf. Det kan de mycket väl lyckas med tror jag. Riktigt elaka mobbare, som Annie Lööf, får ofta problem om offret slår tillbaks. Det blir svår att hantera.

Så snart bilden av att det är Annie Lööf som mobbar, utesluter, obstruerar, och är elak, sätter sig så blir det svårt för dem att fortsätta. Skulle inte förvåna mig om allt detta slutar med att Annie Lööf avgår, att (C) väljer en mer öppet högerpolitiker som ny partiledare, och att de sedan tappar alla vänster-orienterade WOKE-väljareoch blir nästa kris parti kring 4% spärren. Sverige vore mycket bättre utan (C)
Citera
2021-07-01, 13:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Amineh Kakabaveh skriver i ett sms till Aftonbladet att hon fortfarande inte bestämt hur hon ska rösta. ”Tyvärr inte eftersom jag fortfarande inte vet innehållet i politiken. För det är avgörande för mig”.

På frågan om hon överväger att rösta rött, och inte bara gult, svarar hon:

”Kommer man med borgerlig politik som gynnar eliten, dvs fåtalet och inte flertalet, kommer min röst vara rött.”

Förra gången röstade hon gult till Löfven när V röstade rött. Nu skulle hon alltså rösta rött till Löfven om V röstar gult? Jag tvivlar.
Citera
2021-07-01, 13:29
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Det är inte alls en tråd om Stefan Löfven utan en tråd om regeringskrisen. Regeringskrisen har vi på grund av V och SD, två partier med nära en tredjedel av väljarstödet som inte får något inflytande i riksdagen.
Var god läs rubriken. Stefan löfvens regeringskris. Och det finns inget i grundlagen som säger att han måste avgå. Och dumt vore väl det eftersom ingen annan klarar av ansvar i den ankdamm vi kallar svensk politik.
Citera
2021-07-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ja, det var ju skönt att de blåbruna misslyckades med att hitta regeringsunderlag. Det lovar gott inför 2022.

Dock ska man inte slå sig till ro nu. Faran är inte över. Nu gäller det att se till så att alla är införstådda med att det här kan hända igen om de blåbruna tillåts ljuga fritt i den kommande valrörelsen. Någon månad med politisk oreda nu kan bli fyra år av kaos om man inte är noggrann i den kommande valrörelsen. Folket måste göras införstådda med att en röst på de blåbruna är en röst på fyra år av politiskt och ekonomiskt kaos och kanske fler polismord. Att lägga sin valsedel i valurnan är inget att skoja bort, det är en allvarlig sak och man måste ha tillräcklig information för att skilja fakta från lögn. Massmedia har ett viktigt arbete framför sig nu.

Ja, den röde potäten kommar återigen administrera dom spygrönas politik.
Att det skulle vara bra för Sverige kan dock bara Lenins lokala förbund och Marie Antoinettes församlingar hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in