Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
De får inflytande men inte öppet för då kan inte Annie rädda ansiktet. Alla måste kunna säga att de är vinnare.
Annie Lööf och Nooshi Dadgostar kan inte bägge bli vinnare. Någon måste backa. Annie Lööf vill att (V) skall vara röstboskap som inte får något alls att säga till om. Nooshi Dadgostar vill slippa förnedras och dessutom självklart få inflytande om deras mandat behövs.
Jag skulle aldrig gå med på att behandlas som (V) behandlas. Ser inte varför de skall gå med på det själva heller. Det gäller att tvinga fram en ursäkt, och ett ändrat beteende, från mobbaren Annie Lööf. Det kan de mycket väl lyckas med tror jag. Riktigt elaka mobbare, som Annie Lööf, får ofta problem om offret slår tillbaks. Det blir svår att hantera.
Så snart bilden av att det är Annie Lööf som mobbar, utesluter, obstruerar, och är elak, sätter sig så blir det svårt för dem att fortsätta. Skulle inte förvåna mig om allt detta slutar med att Annie Lööf avgår, att (C) väljer en mer öppet högerpolitiker som ny partiledare, och att de sedan tappar alla vänster-orienterade WOKE-väljareoch blir nästa kris parti kring 4% spärren. Sverige vore mycket bättre utan (C)