2021-07-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Nu sade som på nyheterna att skotten (enligt vittnesmål) var riktade mot polismannen. Så det var en medveten skjutning.

Alltså polis avrättad. Ruggigt.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hört talas om att lämna anonyma tips som kan föra utredningen i en slik riktning att en GM kan ringas in och lagföras?

Det var så man fick fast personen som sköt ihjäl den 23-åriga lärarstudenter i Segeltorp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Ring polisen och meddela!!

Tipsade dom inatt
Citera
2021-07-01, 12:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Alla tjallar tillslut.

Det är bara vrida upp temperaturen ett par tusen grader.
Tillslut kommer dom kriminella själva putta fram den skyldiga.

När pengarna sinar så kommer dom kriminella vilja att polisen lugnar ner sig. Och man bara behålla trycket tillräckligt länge och hårt så slänger dom varandra under bussen så fort det går.

Men dialogen tog slut igårkväll. När man aktivt skjuter mot polisen så väljer man själv att trappa upp det.
Och då måste polisen svara ännu hårdare.

Håller med dig till 150%!
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Du det där ser jag hela tiden. Jag kör som utryckningsväktare och ser detta fenomen konstant, ofta i kombo med att de står och trycker bakom träd etc. sen hoppar de fram och viftar in. (Inte mig då, men andra..)

Jo jag ser det med. Men det är väl som alltid, polisen spelar efter andra regler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Näe, jag förutsatte att han blivit skjuten i nacken och kombinerade det med vad jag såg på filmen. Eftersom den kvinnliga kollegan inte såg vart han var skjuten så antog jag att det bara fanns ett litet hål i nacken. Därav en liten kaliber.

Men, jag ska sluta spekulera i detta då det är så mycket oklara detaljer. Det lär ju komma fram framöver ändå. Vet ju inte ens om han sköts på håll eller nära...

Då är jag med på vad du menade👍
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Poliser kommer att bli jävligt nervösa nu när de ska ”visa närvaro” i orten framöver. Precis vad som var syftet med skjutningen.

Det här är bara ytterligare en naturlig utveckling på vägen mot det framtida svenska Beirut.
Ja, vem fan vill bli kvarterspolis i förorten efter detta? Ett välriktat sabotage mot rättssamhället, en milstolpe i det sociala förfallet.

All medkänsla till polismannens familj. Även till alla som tvingas bo i orten. Fy fan vilken hemsk dag för Sverige!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag har aldrig varit i Biskopsgården men vi har rastat våra hundar i Rågsved i många år utan att känna oss hotade. Det är en vanförställning att det är farligt att vistas i förorten. Om man inte går runt och stirrar hatiskt omkring sig förstås!

Men sluta! Klart att det i vanliga fall är mer eller mindre lugnt att som privatperson röra sig i dessa områden utan att känna sig hotad. Men sannolikheten att du blir drabbad av kriminell aktivitet är större i Drogsved än i Stureby tre stationer senare.
Citera
2021-07-01, 12:41
Medlem
Blarggs avatar
Expressen skriver: "Häromdagen var det två män från en känd klan – de stod på en gata i närheten av torget och var beväpnade. En polisman ställde sig i närheten. Så fort de såg honom gick de i väg. Det är polisens nya sätt för att visa gängmedlemmar och klanmedlemmar att man finns."

Ursäkta mig men vad i helvete, för att uttrycka mig milt? Beväpnade klanmedlemmar och polisen bryr sig alltså inte, tanken är alltså att polisen ska stirra ihjäl dom??
Det är otroligt tragiskt att polismannen sköts men samtidigt blir jag heligt förbannad över hur hela apparaten styrs, när miljoner och miljoner kan läggas på vargjägare som insatstyrkor slår in dörrarna för vid minsta misstanke och samtidigt läser man detta??

Hela artikeln finns här https://www.expressen.se/gt/kriminella-irriterade-over-polisens-okade-narvaro/
Senast redigerad av Blargg 2021-07-01 kl. 12:44.
Citera
2021-07-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
De som bor där är vana och deras barn är ute och leker i parkerna. Man aktar sig bara för personer med kriminell utstrålning, som man förstås riskerar att stöta på (var stans i världen).

Jag upprepar, det är en vanföreställning med no-go-zones. Det är ängsliga personer som tror de är säkrare där de själva bor som fantiserar ihop en bild som är löjligt förljugen.

Om ni kan uppträda normalt, spela teater om så behövs, åk till Rågsved och ha picknick på någon parkbänk. Ingenting kommer att hända om ni inte provocerar fram det. Varenda mellansvensk småstad är lika trygg/otrygg som Rågsved.

Är du seriös med ditt påstående? Självklart så ska du kunna göra exakt vad du vill och när du vill utan att riskera och bli skjuten eller rånad.
Citera
2021-07-01, 12:42
Medlem
Herostratoss avatar
Detta är viktigt att påpeka: Detta är inget typiskt polismord. Vanliga polismord sker vid ingripanden när t.ex. ett psykfall sätter sig i motspjärn eller när man ingriper mot beväpnade rånare och liknande brottslighet.

Här åkte man fram till en polis som stod och pratade för att skjuta ner honom. Det liknar mer ett attentat riktat mot ordningsmakten eller den svenska staten än normal brottslighet. Detta verkar vara en signal från en gruppering att polisen ska hålla sig borta.
Citera
2021-07-01, 12:42
Medlem
Varför åker dom moped? Dom har väl motorcyklar dom kan åka på istället?

Ifall dom bevittnar ett brott, ska dom ha polisjakt med moped då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in