2021-07-01, 11:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tycker vi med samma logik bör neka folk som inte tagit hand om sin hälsa vård.

Det är inte vi som sköter om vår hälsa som ska lida för att vissa andra går runt med ölmage och blir risiga i covid.

Ölmagen är självförvållad och därmed riskerar du att överbelasta vården om du skaffar dig en sådan.

Rökare och alkoholister ska såklart inte heller få vård.

Vård får du, fast inte för covid19 eller jo det får du ju, en morfinspruta som lindrar din ångest för att du inte tog hand om din hälsa.
Citera
2021-07-01, 12:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du har helt rätt i att jag håller mig välinformerad...

Innan jag ger mig i kast med dina "uträkningar" och flyttande av fokus... svara först på frågan du fick.. vad var det som fick denna pandemi Spanska sjukan att självdö efter 2-3 år då det inte fanns vaccin?
Eftersom du själv säger dig vara välinformerad så vet du säkert svaret och då är det väl bättre att du talar om det för oss, eller är ditt mål endast att vinna en diskussion på FB?
Citera
2021-07-01, 12:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det enkla budskapet är att dom är Såssar (alternativt rättshaverister långt ut på högerkanten) som tycker att andra skall: Betala skatt, vaccinera sig, utbilda sig osv osv. Typ som den klassiska snickaren/byggnadsarbetaren. Skatterna skall vara höga för att man skall bidra efter förmåga, framförallt för de som har slitit sig igenom en lång utbildning. Själva skall de skörda frukterna, samtidigt som de drar in 20.000-30.000 svart i månaden vid sidan om sitt ”arbete”.

Nu när de flesta av oss vaccinerat oss och kan få vissa fördelar så grinas det om orättvisor.
Nej, jag tror det är annan idioti som ligger bakom att vissa tycker det är negativt att man får ett papper på att man är vaccinerad.
Citera
2021-07-01, 12:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vård får du, fast inte för covid19 eller jo det får du ju, en morfinspruta som lindrar din ångest för att du inte tog hand om din hälsa.

Att ta ett experimentellt vaccin har inget med hälsa att göra. De flesta som blivit riktigt dåliga i covid har inte gjort det. Ju längre tiden gått desto sjukare blir man.

Du kan inte tvinga folk att delta i medicinska experiment. Den tanken är helt bisarr och hör inte hemma i en demokrati.
Citera
2021-07-01, 12:08
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Säker död?
Var det inte någon läkare som sa i Sverige att alla som dör hos de har fått doser..

Fortsätt bli hjärntvättad.
Data från UK har ju visat att det är c:a dubbelt så stor chans att dö av covid som vaccinerad än ovaccinerad. Fortfarande ganska få att jämföra med då det inte dör så många men intressant att följa om det fortsätter att vara så.
Citera
2021-07-01, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Bra inlägg! Verkligen!

”Var det inte någon läkare” ?

Lite innehåll nästa gång kanske?

Innehåll?

Eller du kan du själva komma med studier att vaccinerade inte dör.
Citera
2021-07-01, 12:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att ta ett experimentellt vaccin har inget med hälsa att göra. De flesta som blivit riktigt dåliga i covid har inte gjort det. Ju längre tiden gått desto sjukare blir man.

Du kan inte tvinga folk att delta i medicinska experiment. Den tanken är helt bisarr och hör inte hemma i en demokrati.

Att frivilligt utsätta sig för ett nytt virus har inget med hälsa att göra heller, snarare att man utsätter sig för risk för ohälsa.

Jag tvingar ingen, fast det vet du redan. Men det kunde ju vara ett incitament, fast så blir det ju såklart inte.
Citera
2021-07-01, 12:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Att frivilligt utsätta sig för ett nytt virus har inget med hälsa att göra heller, snarare att man utsätter sig för risk för ohälsa.
jo det är en del av livet som vi alla måste acceptera tyvärr. Så även när det gäller covid-19. Livet går vidare även med covid-19 runt omkring oss.

Citat:
Jag tvingar ingen, fast det vet du redan. Men det kunde ju vara ett incitament, fast så blir det ju såklart inte.

Jo du fantiserar om medicinsk utpressning. En mkt sjuklig tanke.
Citera
2021-07-01, 12:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
jo det är en del av livet som vi alla måste acceptera tyvärr. Så även när det gäller covid-19. Livet går vidare även med covid-19 runt omkring oss.

Jo du fantiserar om medicinsk utpressning. En mkt sjuklig tanke.

Jag tycker du ska åka ner till valfri smittohärd på semester nästa gång det blir utbrott av exempelvis ebola så du får din naturliga immunitet lite snabbare.

Inte alls sjukligt, det är väldigt intressant höra hur rädda ni skeptiker blir av en sådan tanke.
Citera
2021-07-01, 12:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag tycker du ska åka ner till valfri smittohärd på semester nästa gång det blir utbrott av exempelvis ebola så du får din naturliga immunitet lite snabbare.

Inte alls sjukligt, det är väldigt intressant höra hur rädda ni skeptiker blir av en sådan tanke.

Vad har ebola med covid-19 att göra? Ebola går att undvika ganska lätt. Covid-19 däremot går att lära sig leva med. Gått bra helt utan munskydd och isolering i över ett år nu för mig.
Citera
2021-07-01, 12:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad har ebola med covid-19 att göra? Ebola går att undvika ganska lätt. Covid-19 däremot går att lära sig leva med. Gått bra helt utan munskydd och isolering i över ett år nu för mig.

Ja du är en del av problemet som gör att smittan fortsätter härja, men det förstår du inte. Det är lite tragiskt egentligen när man tänker på det.
Citera
2021-07-01, 12:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja du är en del av problemet som gör att smittan fortsätter härja, men det förstår du inte. Det är lite tragiskt egentligen när man tänker på det.

Det är du som inte förstår dig på vad flockimmunitet är. Har du haft viruset får du ett skydd precis som med vaccinet.

Alla kommer att få det här viruset på ett eller annat sätt som vi lever. Det är för det mesta inget att hetsa upp sig över som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in