Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Efter att ha förstått hur 'MOPspanaren' och 'enough-is-enough' resonerar i den här frågan har jag kommit fram till att de verkar vara ute och cykla. Nu vill jag alltså gå vidare och försöka förstå även hur TP och KP egentligen tänker kring denna omtalade "SE:s iakttagelse av Lars J".
Jag har naturligtvis både sett presskonferensen och läst boken, men just det här har jag inte kunnat hitta svaret på. Finns det någon här som har förstått och kan förklara för mig varför även TP och KP tror att SE:s påstådda iakttagelse av en man i gränden skulle gälla Lars J snarare än gärningsmannen? Gärna med någon källhänvisning.
Vad är det du har så svårt att hajja?
Samtliga drar slutsatsen att den man i 20-års åldern, iklädd mörkblå täckjacka och som stod intill väggen mot det upplysta kulturhuset som Stig nämner 1 mars 12:20 i samtalet med Ali Lindholm inte kan vara någon annan än LJ.
Som någon skrev innan så är det den uppgiften som också placerar honom på mordplatsen.
Detta är alla överens om, men du verkar ha nåt problem?
Varför tror du annars TP och KP känner behov av att förklara SE's iakttagelse av LJ från trappan?