2021-07-01, 11:01
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Den som är retarded i denna sträng är du! Väljer du polisyrket innebär det också risk…

Statistik sätt är det väldigt få poliser som blir skjutna i Sverige. Desto fler civila medborgare…

Ja, det oerhört tråkigt att polismannen blev skjuten men än värre när någon oskyldig ur civilbefolkningen
Faller offer.

Poliser är ju också oskyldiga de vill hjälpa människor och göra en insats för samhället.
Han stod och prata med folk och blir fegt angripen och mördad av smuts.
Citera
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag kommer inte se filmen. Är det den skjutne som skriker eller är det kollegan? Finns det uppgift om var polisen blev skjuten? Antar att han hade väst. Huvudet?

Börjar filmen efter skotten? Eller innan?
efter han ligger ju ner på marken
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupraTompan
*ndre*s

*=Aa

Fan ta er som gjorde dådet.

Konstig maskning.. Man maskar för att inte göra det så enkelt att googla och det är rätt meningslöst att maska enbart förnamnet på ett vanligt namn. Men annars håller jag med
Citera
2021-07-01, 11:02
Medlem
NitGrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag kommer inte se filmen. Är det den skjutne som skriker eller är det kollegan? Finns det uppgift om var polisen blev skjuten? Antar att han hade väst. Huvudet?

Börjar filmen efter skotten? Eller innan?

Kollegan, den kvinnliga polisen som skriker. Filmen börjar med att hon gör HLR på den avlidne polisen.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupraTompan
*ndre*s

*=Aa

Fan ta er som gjorde dådet.
Jag tror att de här personerna kommer åka dit. Det politiska trycket att lösa det här kommer vara enormt. Det kommer nog öppnas en del lådor man normalt låter vara. Jag hade inte velat. Mycket tveksamt om gärningsmannen överlever gripandet av insatsstyrkan. Det kommer nog skymtas en pistol i handen skulle jag tro.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
” En sak jag inte får ihop är att det sägs att poliserna stod och pratade med ungdomar när någon sköt. Varför ligger då polisen tjugo meter ifrån sitt välta fordon med lyset på?”

https://twitter.com/jozzipp/status/1410521320220200961

Kanske inte konstigt om polismannen inte avled direkt. När det börjar skjutas så borde man ju rent instinktivt flytta sig från mopeden för att besvara elden. Tyvärr blev utgången en annan. RIP.
Citera
2021-07-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Vila i frid. Dags att sätta hårt mot hårt och visa vilka som har makten.

Vilka är det som har makten? Det är inte polisen, och definitivt inte svenskarna, som har makten i Sverige.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
efter han ligger ju ner på marken
Jag har inte sett filmen och jag kommer inte se filmen. Det är därför jag frågar.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Hur visste man om att polismannen var där han var?
Har man planerat att mörda en polis dagar, veckor före det inträffade....
Klanerna har nu skickat ett budskap till Stefan Löfven, ger du dig på våra affärer så mördas dina polismän.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du anser att när det dör en värdelös arab och/eller zoomalier i orten så är detta värre än när en polisman i uniform/tjänst blir kallblodigt mördad, bakifrån av en feg nigger? Enkom för att man väljer att bli polis så förtjänar man inte bli mördad, i tjänsten, det förstår du kanske? Ja, det vet om riskerna, men det förändrar icke saken. De "civilpersoner", i förorterna, du talar om är inga civila - de är Adidaskrigare och därmed öppet villebråd.

Jag syftar till oskyldiga icke, unga kriminella personer.

https://www.svd.se/flera-oskyldiga-har-blivit-gangkrigens-offer

Kom ihåg! om vi lyfter blicken något, att ytterst är detta politikernas fel att vi fått det samhälle som vi har idag.

Sverige såg inte ut så här på 70 talet….
Citera
2021-07-01, 11:04
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Har han uniform på sig lr inte, svårt att se, kan ju varit ett misstag att dom sköt en polis 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️

https://imgur.com/a/DID9khI

Polisen har ändrat sin uniform till att vara mer "anonym" med senaste åren, de är i princip helt svarta nu, endast polismärken syns på ärmar. Inga reflexer längre heller.

Tydligt när de gömmer sig med fartkamera i trafiken utan väst t.ex.
Citera
2021-07-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur fan kan bilderna från händelsen vara så suddiga?

Har de 15 år gamla mobiler i gettot eller?
Min lur har iaf sprickor över båda linserna.. blir suddigt då, kanske därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in