2021-07-01, 10:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Tror den stora förloraren för denna politiska teater blir Annie Lööf.
Det var hennes fel att regeringen fälldes och det är hennes fel att Löfven inte kan garantera sin budget.
Det är också hennes fel att inte en borgerlig regering kan tillträda.

Det är nog mångas uppfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Hur ska de kunna utvisa svenska medborgare?
Danmark har ju upphävt medborgarskapet för islamister och utvisat dem från Danmark. Sverige borde ju kunna göra detsamma men det kommer ju Löfven aldrig att genomföra för då tappar han väljare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Självklart kommer både V och C göra gemensam sak och rösta tillbaks Löfven.

Varför ska V göra det? Dom kommer tappa allt dom har vunnit.
Citera
2021-07-01, 10:32
Medlem
Jag har haft svårt för Kristersson tidigare men jag tycker han blir allt bättre. Seriöst att ge snabba besked och inte fjanta bort tid i onödan som S brukar göra.
Citera
2021-07-01, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Deras sedvanliga välfläsk uteblir då 2022.

...tyvärr inte, de kommer att använda M/KD/L-budgeten som "avskräckande" exempel och lova generösa bidrag till kreti och pleti inför nästa budget, den efter valet -22, om alla bidragstagare bara fortsätter gå till urnorna och välja honom.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Hur ska de kunna utvisa svenska medborgare?

Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Danmark har ju upphävt medborgarskapet för islamister och utvisat dem från Danmark. Sverige borde ju kunna göra detsamma men det kommer ju Löfven aldrig att genomföra för då tappar han väljare.

Ja och dra in samtliga bidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Varför ska V göra det? Dom kommer tappa allt dom har vunnit.

Därför att de vill ha en S-regering.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Så vad händer nu?

Givet det uppenbara läget borde Norlén kunna ge uppdraget till Löfven redan vid 12-tiden. Någon ny talmansrunda förefaller för tillfället meningslös.

I princip skulle de ändå kunna rösta på måndag.
Citera
2021-07-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Håller med dig.

Framgick det av presskonferensen vad KD, SD och L ansåg om att lämna walkover?

(Jag hörde vad UK sa, men missade en av frågorna och svarade: "Jag tänker inte svara på den heller". Så det är möjligt att det handlade om just KD, SD och L.)

Annars tycker jag antingen Annie Lööf eller Ebba Busch borde få frågan nu. Löfven är den siste som skall tillfrågas.
Det blir Löfven nu.
Det går igenom.
Det mest intressanta nu är om det blir 174 emot eller om delar av L röstar gult.
Citera
2021-07-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
jag tror moderaten har tänkt till lite och sparar på krutet till valet 2022?

och hoppas på >50% för m,kd och sd?

och att det är bättre att låta löfven käbbla med vpk och lööf 1 år till
Nej det är inte bättre. När ska ni inse att vi bara har korrupta politiker. M vill inte ha makten det passar dem bra där de är. Det har jag sagt flera år. Man slänger väl inte bort ett möjlighet att kunna bli statsminister utan att ens ha provat. Folk kan trycka fel osv.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Håller med dig.

Framgick det av presskonferensen vad KD, SD och L ansåg om att lämna walkover?

(Jag hörde vad UK sa, men missade en av frågorna och svarade: "Jag tänker inte svara på den heller". Så det är möjligt att det handlade om just KD, SD och L.)

Annars tycker jag antingen Annie Lööf eller Ebba Busch borde få frågan nu. Löfven är den siste som skall tillfrågas.

Ja vi kanske får höra intervjuer med dem, men de vill nog inte kritisera UK offentligt just nu. Det hade ju varit bra att syna L speciellt, hade verkligen ingen liberal röstat rött mot UK?

Det rimliga vore ju att Löfven inte skulle få bli statsminister innan en ny riksdag tillträtt eftersom den folkvalda församlingen avsatt honom. Men tyvärr har vi lite halvdiktatur där samma gubbe kan bli avsatt och återinsatt i löjliga teaterspel i riksdagen.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Får talmannen utlysa extra val utan föregående fyra omröstningar?
Citera
2021-07-01, 10:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...tyvärr inte, de kommer att använda M/KD/L-budgeten som "avskräckande" exempel och lova generösa bidrag till kreti och pleti inför nästa budget, den efter valet -22, om alla bidragstagare bara fortsätter gå till urnorna och välja honom.
Det blir inte samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in