2021-07-01, 19:00
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det du inte förstår är att Lööf inte måste välja någonting. Hon kan säga nej till UK pågrund av SD och nej till SL pågrund av V.

I en demokrati kan inte ett parti tvingas att välja mellan andra partier man inte delar värderingar med. Kan inte regering bildas måste nya val hållas. Kolla på Israel, regering kunde inte väljas och val fick hållas 3-4 gånger på 1-2 år pågrund av partier som inte kom överens. Tillslut blev det en ohelig allians mellan ultranationalist judar och islamister som löste frågan och regering kunde bildas.
Nej, hon "måste" naturligtvis inte. Men med all sannolikhet kommer hon till syvende og sisdt ändå ge efter för Löfvén pga av sin äregirighet och maktlystnad i kombo hans manipulativa förmåga att tuta i henne att hon kanske kan bli Sveriges första kvinnliga statsminister. Vi får se på måndag...För övrigt har i deras ögon oväsentligheter som polismord i Gbg, denna tragiska och samhällshotande händelse, inte påverkat inte firma Lööf & Löfven ett dugg. De är fullt upptagna med sitt fulspel om Makten och självkritik finns inte på deras agenda...
Senast redigerad av KalleNixon 2021-07-01 kl. 19:09.
Citera
2021-07-01, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Nu fattar jag vad som kome hända, löfven kommer ej kunna bilda regering.

Då kommer turen till Annie Lööf.
Hon kommer på någon sjukt att kunna bilda regering.
Detta är globalisternas våta dröm.

Nu förstår jag varför det finns bilder på norlen med frimurare ringern och tatueringarna på en bildmontage.

Vad för tatuering har snubben ovanför tre kronor tatten?

Ringer det?
https://sverigesradio.se/artikel/efter-misstroendeforklaringen-stefan-lofven-haller-presstraff

det är väl bara miljöpartiet som skulle rösta på annie?
Citera
2021-07-01, 19:02
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
"Detta" är ett spel för gallerierna!
V kommer såklart att nöja sig med att ligga utanför dörren när det skall röstas!
De vågar inget annat "igen'

Det tror jag knappats, dom visade ju tydligt förra veckan att de menar allvar. Dom kommer fortsätta o spela chicken race mot C
Citera
2021-07-01, 19:02
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Omröstning måste och kommer att ske men de skjuts upp om sonderaren ger upp av t.ex. matematiska skäl(läs(175-174). Det är så jag uppfattade Norlens tankar vid 15-tiden idag.

Jovisst, varför det skulle ha varit meningslöst för Norlen att ha en omröstning om Kristersson, bättre gå direkt till Löfven - som är den enda kandidat som har en chans att bli vald. Om inte det heller går, då är det ju bara ta random kandidater och låta riksdagen rösta tills vi har extraval.
Citera
2021-07-01, 19:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Huh, kan någon, snälla NÅGON journalist ställa Annie mot väggen om detta innan statsministeromröstningen? Ska hon släppa fram SL måste hon först acceptera att förhandla budget med V eller acceptera en regeringskris till.
Nja, hon kan också låta SL regera på borgerlig budget.
Citera
2021-07-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det är väl bara miljöpartiet som skulle rösta på annie?

Va inte så säker på det.

Frimurarna har infiltrerat partierna. Finns ej partier längre bara de som är med i Frimurarna och inte.
Citera
2021-07-01, 19:06
Medlem
Är det någon som vet hur det blir nu när Kristersson gav över stafettpinnen till Löfven utan att prövas med omröstning i riksdagen, blir det fortfarande fyra till omröstningar innan nyval kan utlysas?

Isåfall är det dumt i huvudet att inte låta sig prövas.
Senast redigerad av ToreSkogmanz 2021-07-01 kl. 19:08. Anledning: Stavfel
Citera
2021-07-01, 19:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hmm ja jag vet inte jag, hon skickar ju ändå en ganska stark signal till Löfven tänker jag. Om han väljer att göra ”ångvälten” och ändå helt utesluta V, så får han nog räkna med att V tar SDs nya roll i nästkommande val. Och skiter i S. Dvs blir de utstötta som egentligen har rätt många mandat men som gråter i media att det är synd om dem. Det funkade för SD så om inte S passar sig kan V bli hur stora som helst. Kanske större än S i framtiden. Då de ändå är som ”gamla” S vilket många saknat.

Väntar mig inte nåt sånt långtgående tankearbete ifrån just Lövet men kanske finns några andra med lite brains i S. 🙃

Jag tror definitivt att V har potentialen att ersätta S som det största icke-borgerliga partiet, särskilt om Dadgostar gör allvar av talet om att tona ned identitetspolitiken och återigen fokusera på välfärd och ekonomisk rättvisa.

Men något inflytande på budgeten i höst kommer V inte att få. Det tåget har gått. Jag tycker att det är synd att Dadgostar vek ned sig på den punkten, samtidigt som jag som liberal är lättad eftersom extravalshotet mot L därmed är borta.
Citera
2021-07-01, 19:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Mer sant är att säga att det är anti-fascismen som håller samman det. Känns bekant sedan krigstidens folkfront i europeiska länder?
Ja, vi kallar er numera antifa.
Citera
2021-07-01, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Frågan är om ANNIE ens kommer klara spärren nu med polismordet ,Hon är ju den som sett till detta ?
Har jag Fel so fine ,men påstå att vi skiter i vilket som händer i Sverige så länge SD inte får nått inflytande har nog fått en större betydelse

...även Vetlandaafghanen (hans som knivhögg folk ropandes us är stor på arabiska) bedömdes ju idag som "inte sinnessjuk" och då kan man undra varför inte ordet terror finns med i mediernas vokabulär avseende detta dåd. För det svenska folket däremot står nog detta ganska klart och Annie Lööf är den som sett till att dessa Afghaner fått stanna, fredats och givits räkmacka.
Citera
2021-07-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Mer sant är att säga att det är anti-fascismen som håller samman det. Känns bekant sedan krigstidens folkfront i europeiska länder?
Kan du berätta hur det blir fascism i Sverige om vänsterblocket inte har makten?
Citera
2021-07-01, 19:10
Avslutad
Skulle man nu säga att Stefan Löfven kommer tillbaka och allt blir som vanligt igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in