Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Hmm ja jag vet inte jag, hon skickar ju ändå en ganska stark signal till Löfven tänker jag. Om han väljer att göra ”ångvälten” och ändå helt utesluta V, så får han nog räkna med att V tar SDs nya roll i nästkommande val. Och skiter i S. Dvs blir de utstötta som egentligen har rätt många mandat men som gråter i media att det är synd om dem. Det funkade för SD så om inte S passar sig kan V bli hur stora som helst. Kanske större än S i framtiden. Då de ändå är som ”gamla” S vilket många saknat.
Väntar mig inte nåt sånt långtgående tankearbete ifrån just Lövet men kanske finns några andra med lite brains i S. 🙃
Jag tror definitivt att V har potentialen att ersätta S som det största icke-borgerliga partiet, särskilt om Dadgostar gör allvar av talet om att tona ned identitetspolitiken och återigen fokusera på välfärd och ekonomisk rättvisa.
Men något inflytande på budgeten i höst kommer V inte att få. Det tåget har gått. Jag tycker att det är synd att Dadgostar vek ned sig på den punkten, samtidigt som jag som liberal är lättad eftersom extravalshotet mot L därmed är borta.