2021-07-01, 10:13
Medlem
De kvinnliga poliserna har inte härdats nog för jobbet. Det är ren och skär panik.
Citera
2021-07-01, 10:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är hemskt men folk måste få se verkligheten.

Vad snackar du om???? Vill du verkligen låta getto idioten vinna bonus bland sina studiefria broooo’s

Tror inte du står med fötterna på jorden. Du gottar dig
Citera
2021-07-01, 10:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Anmärkningsvärt 2 första poliserna på plats inte startar HLR omg utan frågar runtstående om förlopp, öppnar skjortan på den skjutne. Många värdefulla sekunder går utan ingrepp utan med panik.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Som vanligt skruvas allting upp x100 av politiker och media bara för att det är en polis denna gång. Hade det varit en civil medborgare… ja då är rubriker av annan art
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Finns självklart inget slumpmässigt, i alla fall inte i den mening att polismannen var menat att döden dö. Siktar man och skjuter någon fegt, bakifrån, över där skyddsvästen slutar - ja, då är man ute efter att döda. Förbannade niggers. Slår vad allt jag äger och har att detta är en kolsvart niggersomalier... Kan förstå, i viss mån, polisens reaktion i videon, men det är ändå inte försvarbart. Hon gjorde mer skada än nytta genom att springa omkring som en skadeskjuten fågel och skrika i högan sky. Hon var panisk och återkommer mest troligt inte mer i tjänst vilket troligtvis alla mår bäst av...

Fegheten i detta brott är av oerhörda magnituder. Skott inte bara riktade mot den enskilde polismannen utan mot hela det svenska samhället. Jag tar illa vid mig såsom medborgare och såklart medmänniska. Denna polismans mördare får ej gå ostraffad - detta skadar inte bara polismannen, utan hela tilltron till poliskåren och i slutändan den värdelösa och inkompetenta regeringen vi har. Det är det enda positiva i detta - att regeringen tappar i anseende pga. detta och förhoppningsvis väljare (i slutändan), men det är väl faan att en polisman skall behöva dö för att detta skall ske?

Se nu till att återgälda de dödande skotten och utvisa sedan hele denna kretins familj och släkt!

Vila i frid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daddyX
Varifrån kommer uppgiften att han sköts i halsen/nacken?
Syns på filmen att blodet kommer från huvudet/hals!
Citera
2021-07-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Han vart ju dock skjuten i huvudet och halsen som jag förstår det...
Han hade väst. Tänker gm är van vid att hantera vapen, iskall
skjutning. Ta i med hårdhandskarna säger jag, då säger nån, de blir värre då. Fast det är redan värre.
Vid den särskilda händelsen i angered för några år sedan hittade man ju flertal olika vapen t.ex.
Till poliserna på plats i biskop idag säger jag: jobba vidare, vi älskar er!
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vad snackar du om???? Vill du verkligen låta getto idioten vinna bonus bland sina studiefria broooo’s

Tror inte du står med fötterna på jorden. Du gottar dig

Folket låter dem vinna och därför måste de få se hur verkligheten är för att kunna agera annorlunda.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
De kvinnliga poliserna har inte härdats nog för jobbet. Det är ren och skär panik.
Även du såg detta ja. Rena paniken o noll insats för den skjutne. Som vanligt veka NYA poliser som när det gäller tappar vettet helt.
Citera
2021-07-01, 10:16
Medlem
-DaRude-s avatar
Är någon förvånad?

Staten har ju helt frånsagt sitt våldsmonopol eftersom det inte passar in i värdegrunden. Man har satsat på dialog, tramsiga skolinsatser, olämpliga sammanträden i förorten med kriminella för att få en "polarerelation" med de man vill sätta dit, armband och såklart ett litet hundben till de ettriga journalisterna - enstaka räder och lite symboliskt hårdare tag mot gängen. Det låter bra, men helt effektlöst när det inte finns något våldskapital att nyttja när det väl blir svettigt. Polisen kan ju inte ens skydda sina egna kollegor.

Det är inte polisernas fel, det är ju systemet. Det här är bara början, fler poliser kommer att dödas och tyvärr är hela polismyndigheten alldeles för avmaskuliniserad för att kunna hantera det. Vad ska de göra nu? Höra vittnen, hålla presskonferenser, fördömanden fördömanden fördömanden... men vad kommer man göra konkret för att knäcka gängen? Vi har hört det förut.

Det spelar för övrigt ingen roll hur "schysst" polisen är mot de kriminella. Polisen kommer aldrig att få den respekt de törstar efter i dessa områden. Det spelar heller ingen roll om polisen var måltavla eller om det var en olyckshändelse. Lärdomen är att dessa utsatta områden har förfallit något enormt på en förhållandevis kort period och det finns ingen som vill, vågar eller kan göra något åt det just nu eftersom de inte förstår vad grundproblemet är.

Systemet tycker i grund och botten synd om de gängkriminella, och därför kommer de aldrig behöva stå till svars för sina brott i den mening som krävs. Och insatserna mot dem, förblir tandlösa.
Citera
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
De kunde ju uppnå samma effekt med motorcyklar. Lite power får väl för fan ändå polisen uppvisa.

Jag skulle hellre köra en moped än en MC om jag ville ta mig fram snabbt i orten. Dessutom tarvar MC att man har fullt ställ, vilket är varmt och begränsar rörligheten.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo

Du menar att vi ska släppa lös lite kollegor på en äng och öva skytte. Hade du verkligen tänkt igenom vad du skrev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in