2021-07-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Oerhört tragiskt men inte förvånande,
kolla bara den här videon hur polisen förnedras av folk i förorterna
https://www.tiktok.com/@zubeidi93la/video/6966742097344941317

Sådant där ser jag allt för ofta. Påminner mig om detta klippet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tumult-nar-svt-ville-intervjua-pa-norrby

Enligt mig måste det finnas tydliga gränser. Tyvärr finns det inte idag, utan folk verkar kunna stå och säga i princip vad som helst till polisen eller personer runt omkring utan konsekvens. Börjar bli j-vligt trött på det.
Citera
2021-07-01, 09:33
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag var i området för Bravida arena (fd Rambergsvallen 4 hållplatser från mordplatsen) för 5 dagar sedan väntar på 2 släktingar som har ett ärende på kullen mot Ramberget. Bakom mig kommer två poliser snabbt på skootermoppar i uniform ljudlöst, elmopeder med bra tryck i farten.
De patrullerar på cykelstigar mm för att snabbt komma fram.

De kunde ju uppnå samma effekt med motorcyklar. Lite power får väl för fan ändå polisen uppvisa.
Citera
2021-07-01, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Kan du lägga upp videon igen snälla?

https://www.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs

Ett par sidor bak i tråden. Varsågod din lata jävel.
Citera
2021-07-01, 09:35
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De patrullerar alltid två och två. Alltså två mopeder 🏍 de skjutsar inte varandra
Jag reagerade när polisen från början valde att använda ordet ”tragedi” för att beskriva detta. Kanske var det friendly fire som dödade honom
Citera
2021-07-01, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Kan du lägga upp videon igen snälla?

Dålig kvalite men..

https://m.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs
Citera
2021-07-01, 09:36
Medlem
Vad är det för bubbla vissa människor lever i när en polis blir dödad så tror folk att det kan inte stämma det var säkert en olyckshändelse han var bara i vägen? Folk undrar om han hade uniform på sig? ja såklart annars skulle han inte bli kallad som polis. Och vissa har aldrig sett en polis med moped förut.. Polisen blev mördad skjuten i nacken kan tänka mig att han sikta på huvudet men att kulan hamna "fel"
Citera
Medlem
Om mordet var överlagt så finns ett motiv. Vilka vinner på att en polis mördas?
Knarklangare och andra yrkesbrottslingar i Göteborgstrakten kommer att tvingas ligga lågt framöver.
Citera
Medlem
EggBoxJuans avatar
Aftonbladet ställer frågor till Jerzy:
Citat:
Så man kan säga att det är rätt dumt av de kriminella att skjuta ihjäl en polis?
Citera
Medlem
Har det framkommit om polisen blev skjuten av de personer han talade med eller av någon annan, utomstående? Tidningarna visar inget intresse för den frågan.

Det är trots allt skillnad på att en polis blir beskjuten under en konfrontation och att en polis oprovocerat blir avrättad med ett par skott i ryggen. Inte för polisen som är död, men för samhället.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133
Detta. Det är egentligen bara att börja skjuta mot poliser så blir ens förort lämnad ifred.
Knappast. I så fall kommer man snart att veta vilka det är som gör det och vilka beteendemönster de har innan det sker. Man kommer även att veta mer om vilka deras spanare är.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Undrar om det var någon av dem polisen som han stod och pratade med som drog upp ett vapen och sköt?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Varken första eller sista mordet på en polisman, rör man om i getingboet så kommer sticket tillbaka. Detta var rätt väntat o med tanke på alla vapen i samhället så är utvecklingen nedåtgående. Tragiskt o mkt farliga ribbor som nu passeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in