2021-07-01, 08:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Någon som vet om polisen var i tjänst och eller i uniform?

I tjänst med uniform
Citera
2021-07-01, 08:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Du skämtar, eller..?

Är det nån som skrattar?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är i så fall ett problem för sjukvården, socialtjänsten och civilsamhället. Mycket av polisens resurser skulle göra bättre nytta i andra sektorer.
Säkert, säkert men jag tycker inte om ditt moderatjidder om "resurser". Så fort någon drar in det ordet i samhällsfrågor blir jag trött.

"Resurser" är ett ord som slängs in av personer som tycker att någon annan borde göra något men vill ändå gnälla om felen de anser sig se.

Att Anders skulle fått ett nackskott av en slump eller att någon var ute efter honom som privatperson tror jag inte ett dugg på. Om man inte känner igen en polisuniform på fem meters håll har man så dålig syn att man inte kan köra elscooter. Att mörda honom på jobbet där han faktiskt har ännu större rättigheter och skyldigheter att freda sig själv och andra gör det besvärligare.
Om du är så säker på motivet till skjutningen ska du ta med dig spåkulan till farbror polisen och ge dem facit till utredningen.

Använd Ockhams rakkniv här - hur många poliser har blivit dödade på jobbet på grund av sitt privatliv de senaste 40 åren jämfört med hur många som blivit dödade på grund av att de helt enkelt varit i tjänst? Du som har en fixering vid nazister kan ju fundera över varför Jackie och co. avrättade poliserna i Malexander?

Hur många väktare, ambulanssjukvårdare och folk från räddningstjänsten har fått stenar och fyrverkerier mot sig på grund av något personligt de gjort jämfört med de som utsatts för våld på grund av att de helt enkelt utför sitt jobb?
Citera
Medlem
snigel1s avatar
Beklagligt att det händer. Men förvånad, nej. Kommer gärningshen att hittas? Mikroskopiska chanser.
Citera
Medlem
Fruktansvärd handling, ett mord där kanske förövaren är ett "barn" i juridisk mening, nu ser vi kanske bevis på att devisen "allas lika värde" är en utopi! Kan lova att samhället vill och kommer att slå tillbaka hårt när kärnan drabbas - med rätta, dock borde det vara pro-aktivitet som skall prioriteras, utför husrannsakan, spontana visitationer i dessa områden, ja oskyldiga må drabbas och känna sig "kränkta" men dom blir inte mördade av en visitation eller stoppandet av fordon - börja agera nu!

RIP polismannen som blev mördad i tjänst, har aningar att du inte blir den sista tyvärr!
Senast redigerad av BummingAround 2021-07-01 kl. 08:33.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Hur gammal var polisen som blev skjuten? Fy fan om han hade små barn.
Citera
2021-07-01, 08:31
Medlem
Detta är signal att snuten ska hålla sig väck från biskop och ge fan i att prata med folk i området.
Citera
2021-07-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
I Mexico brukar man få betalt lite för varje polis som vägrar ta emot pengar från kartellen, detsamma gäller inte Sverige då alla i princip går fria i domstol ändå så finns inget direkt hot.
Nja redan efter malexandermorden vet jag det fanns bonus om man döda en polis,jag vet det kom upp i både undergrupperna till HA och Bandidos,men vet samtidigt med det va inget man gärna gjorde om det inte va illa tvunget,man ville väl inte riskera få hela kåren på sig o klubben.
Men nu när det är nya tider nya gäng ,mycket mer gäng än under 90talet.
Samt detta kan ju va en hämd mot myndigheterna efter alla häktade dömda sista tiden,
Jag tror det är en yngre förmåga som vill klättra samt cashar in när högre ledare i gänget e häktade eller dömda.
Dödar man en polis idag kan jag tro det ger galet hög status i gången...
Citera
2021-07-01, 08:32
Medlem
cerns avatar
Motiv?

"Vårat gäng finns här, det är våra regler som gäller och vi bestämmer över snuten"

Tror knappast Polisen kan gripa någon för mordet.. Spelar ingen roll hur många "operation snick snack" och utredningar det görs.

Gängen är där för att stanna.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur gammal var polisen som blev skjuten? Fy fan om han hade små barn.

30- årsåldern.
Citera
Medlem
Enligt nyheterna nyss sa de att skotten var avsedda för polisen och ingen annan enligt vittnen på plats.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Dax smacka upp 1000tals kameror i Sverige..inte på vägarna utan i nogozoner och lite varstans där folk bor. Sedan stora övervakningscentraler. Tror många skulle betala 1% till i skatt. Problemet är vart man ska rymma alla nu när fängelserna är fulla.

Det är ju hela deras agenda. Få samhället att se ut som ett fängelse och få medborgare att se ut som fångar som konstant lever I rädsla och golar ut varandra till staten precis som gamla KGB tiden. Och folk vill till och med betala för det för det är så de blivit manipulerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in