Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Det är i så fall ett problem för sjukvården, socialtjänsten och civilsamhället. Mycket av polisens resurser skulle göra bättre nytta i andra sektorer.
Säkert, säkert men jag tycker inte om ditt moderatjidder om "resurser". Så fort någon drar in det ordet i samhällsfrågor blir jag trött.
"Resurser" är ett ord som slängs in av personer som tycker att någon annan borde göra något men vill ändå gnälla om felen de anser sig se.
Att Anders skulle fått ett nackskott av en slump eller att någon var ute efter honom som privatperson tror jag inte ett dugg på. Om man inte känner igen en polisuniform på fem meters håll har man så dålig syn att man inte kan köra elscooter. Att mörda honom på jobbet där han faktiskt har ännu större rättigheter och skyldigheter att freda sig själv och andra gör det besvärligare.
Om du är så säker på motivet till skjutningen ska du ta med dig spåkulan till farbror polisen och ge dem facit till utredningen.
Använd Ockhams rakkniv här - hur många poliser har blivit dödade på jobbet på grund av sitt privatliv de senaste 40 åren jämfört med hur många som blivit dödade på grund av att de helt enkelt varit i tjänst? Du som har en fixering vid nazister kan ju fundera över varför Jackie och co. avrättade poliserna i Malexander?
Hur många väktare, ambulanssjukvårdare och folk från räddningstjänsten har fått stenar och fyrverkerier mot sig på grund av något personligt de gjort jämfört med de som utsatts för våld på grund av att de helt enkelt utför sitt jobb?