2021-07-01, 08:17
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Har du levt under en sten i hela ditt liv? Polishatet ute i förorterna är vida utbrett. Texter inom hiphop spyr ut polishat och uppmanar till våld mot polisen. Detta är inte första gången poliser blir angripna när dom utför sitt jobb ute i förorterna. Men det är första gången någon avlider.

Ganska uppenbart vad detta handlar om. Någon gängmedlem slänger iväg ett skott mot poliserna. Tanken är förmodligen inte att döda någon utan att skrämmas. Tyvärr träffar man polisen som avlider.

Vad det värt det? Är det värt att döda en småbarnsförälder som står och pratar? Är det värt att små barn ska få sin pappa mördad? Totalt meningslöst jävla våld.

Det är lite den mentaliteten i Sverige ”de ville skrämmas” skjuter man nån och personen dör är det avrättning.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Kanske fler som söker sig till polisen med nationella insatsstyrkan som mål, som kommer utöka värvning...

Vi får se om Södertön tycker att unga män som vill vara tungt beväpnade o slå in dörrar på nätterna är lämpligt polisämne.

Jag hoppas de inser vad framtiden kommer kräva.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2021-07-01 kl. 08:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Någon som vet om polisen var i tjänst och eller i uniform?
Ser iallafall ut som att han var i uniform på videorna någon skrev väl att han var ute och prata med grabbarna i förebyggande syfte.
Citera
2021-07-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Knappast. Ren otur att det tog illa så polisen dog. På samma sätt som dom misslyckas med att döda när dom står några meter bort.

Men jag undrar vad den andra polisen gjorde!? Dom är aldrig ensamma, framförallt i i den där slödderpackade miljön.
Han blev skjuten i huvudet enl vittnen.
Citera
2021-07-01, 08:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Det ser ut som han har uniform på sig och kollegorna som är med skriker ju ”kollega skadad” ”kollega skjuten”. Är ganska säker på att han var i tjänst.

Kan han ha gått ur bilen själv för att prata med något gäng medan en av tjejerna var kvar i bilen och den andra tjejen kanske stod precis vid bilen och pratade med nån annan?
Citera
2021-07-01, 08:19
Medlem
Citat:
Uniform och i tjänst..skjuten i huvudet.
Citera
2021-07-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Knappast. Ren otur att det tog illa så polisen dog. På samma sätt som dom misslyckas med att döda när dom står några meter bort.

Men jag undrar vad den andra polisen gjorde!? Dom är aldrig ensamma, framförallt i i den där slödderpackade miljön.
ju då,jag bor ju här i biskop och många gånger ser man ensamma poliser o går runt i gårdarna,torget ensamma
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronavajrus
Först trodde jag att det var skottväxling, därav två skadade.

Men tydligen var det polisen som prata med människor som inte alls hade med detta att göra när någon/några dyker upp och skjuter mot dessa/polisen. Detta gör hela situationen helt bisarr

Finns väldigt lite att gå på. Polisen måste isåfall gå ut med en fet belöning till den som ger tips med bevis
Fet belöning? Jag är ganska säker på att någon belöning inte kommer komma på tal.
Det kommer sparkas in en jävla massa dörrar närmaste dygnen. Polisen kommer vara skoningslösa. De kommer använda metoder som kommer få Gestapochefen Heinrich Müller klappa händerna i sin grav.
Den som skulle kontakta polisen och säga att de vill.lämna information mot en belöning kommer behandlas som en fånge på GITMO.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag hoppas att de inte läser här. Alla vet att det finns vitt skilda åsikter på Flashback, och en hetsig diskussion om hur samhället ska komma till rätta med utanförskap ger varken tröst eller lösning på händelsen. Det är dock relevant för att nå fram till hur utvecklingen ska vändas, men är kanske inte OnT.

Om det är en psykiskt sjuk gärningsman hoppas jag att diskussionen kan ta en vändning från repression till bristande resurser inom psykiatrin. Om det är en kriminell gärningsman med motiv att döda, vilket låter bisarrt eftersom han inte tjänar något på det, så hoppas jag att det blir en ögonöppnare för mer förebyggande polisarbete i lägre åldersgrupper.
Inte hårdare tag mot kriminella?
Citera
Bannlyst
Undrar om dom gick fram till polisen och sköt han på nära håll, lr var det nån prickskytt som stod en bit ifrån?
Är det flyktmopeden man ser som ligger på marken en bit ifrån där polisen blev skjuten?
Citera
2021-07-01, 08:21
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Har du levt under en sten i hela ditt liv? Polishatet ute i förorterna är vida utbrett. Texter inom hiphop spyr ut polishat och uppmanar till våld mot polisen. Detta är inte första gången poliser blir angripna när dom utför sitt jobb ute i förorterna. Men det är första gången någon avlider.

Ganska uppenbart vad detta handlar om. Någon gängmedlem slänger iväg ett skott mot poliserna. Tanken är förmodligen inte att döda någon utan att skrämmas. Tyvärr träffar man polisen som avlider.

Vad det värt det? Är det värt att döda en småbarnsförälder som står och pratar? Är det värt att små barn ska få sin pappa mördad? Totalt meningslöst jävla våld.

Jag håller givetvis med om det uppenbart meningslösa i att döda någon, särskilt någon som bara utövar sitt yrke i allmänhetens tjänst.

Men att det i detta fall är gjort med syfte att döda pga att personen var polis är jag än så längre inte övertygad om.
Citera
2021-07-01, 08:21
Medlem
Karmans avatar
Polisen stod alltså helt fredligt och pratade med "någon" eller "några" när hen blev skjuten? Det är ju något som skiljer detta dödande av en polis mot tidigare händelser där poliser dödats. Det visar att den lokala makten dvs. de kriminella gängen, vill markera att "det här är vårt område". En mycket oroande utveckling så klart, men inte helt oväntad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in