2021-07-01, 02:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Hur kan det komma sig att Sveriges allra största tidningar ej skriver om att polismannen är död?
Skrämmande.....

Sannolikt för att det är natt och man har några timmar på sig att arbeta med det här från polis och media. Anhöriga ska underrättas med mera. Polisen ska hantera det internt eftersom det är en kollega osv.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpdyrkaren
Polisen är avliden enligt Bulletin

https://bulletin.nu/uppgifter-polis-svart-skjuten-i-biskopsgarden-i-goteborg

Jag får "503 Service Temporarily Unavailable".
Citera
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Hur kan det komma sig att Sveriges allra största tidningar ej skriver om att polismannen är död?
Skrämmande.....

För att de inte har samma information och/eller för att de är värdelösa?
Citera
Medlem
Citat:
Skrämmande.....

De har väl krismöte eller något. Har knappt lagts in en enda nyhet sedan 23-tiden när uppgifterna om en skjuten polis kom ut. Verkar som att alla har lämnat sina skrivbord samtidigt typ.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanctoSpirito65
Polisen går inte ut med att han är död förrän anhöriga nåtts och underrättats.

Nja. Om det hade varit en civilperson som dödats hade man nog inväntat det, men eftersom det är en polis som har dödats så lär det nog tillkännages först på en presskonferens imorgon bitti. Jag tror inte vi får nånting innan dess.
Citera
2021-07-01, 02:30
Medlem
Skattebetalarna har investerat i mopeder i flera år åt gsi
Citera
2021-07-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Sannolikt för att det är natt och man har några timmar på sig att arbeta med det här från polis och media. Anhöriga ska underrättas med mera. Polisen ska hantera det internt eftersom det är en kollega osv.

Kommer väl förmodligen en presskonferens lagom till 10-kaffet imorgon där man berättar att han blev död men inte mycket mer än så typ.
Citera
2021-07-01, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersfronorten1
Skattebetalarna har investerat i mopeder i flera år åt gsi

Nja, det är en rätt ny "uppfinning" faktiskt. Knappast mer än något år. Plus att det är ett lysande fordon att jaga andra mopeder med. Eller tänker du att polisen ska springa eller cykla ikapp dem?
Citera
2021-07-01, 02:32
Medlem
Eftersom två blev skjutna är den andra GM eller vän till GM. Så detta bör bli ett lättlöst fall
Citera
2021-07-01, 02:33
Medlem
Alicia som bor i närheten analyserar verkligheten:

Citat:
– Det känns fruktansvärt läskigt. Jag är mamma till en tvååring. Det är extremt skrämmande. Det känns lite som att man råkar vara på fel plats vid fel tillfälle, säger hon.
https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Citera
2021-07-01, 02:33
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det finns inga poliser som går omkring ensamma i Biskopsgården. Troligtvis har de varit på torget eller suttit i en bil vid apoteket och mopeden och hjälmen som syns i filmen skulle jag tro är gärningsmannens och inte polisens.

Mina tankar är hos A familj och kollegor.

Allt tyder på att hjälmen är polisens och att det är hans moppe som ligger några meter bort. Av allt att döma var han ensam när det hände. Om inte så förstår jag inte polisernas reaktioner när de just kommit på plats och försöker rädda honom.
Citera
2021-07-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggooga
Ska allting va censurerat så man inte ska se sanningen för Sverige inte vill att andra länder ska få se vad som händer

Nej, det handlar inte om det. Ju färre som vet, desto mindre påverkas kärnan i utredningen och spekulationer blir inte lika vilda. Det är Sverige det här - förundersökningen är offentlig handling när det kommer till åtal. Alla får veta ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in