2021-07-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Varför verkar polisen ha varit ensam på platsen? Låter otroligt vanskligt för en polis att röra sig själv i Biskopsgården. Om så har varit fallet, så kan det mycket väl handla om en direkt attack och ett planerat mord.
Kanske har en patrull med två poliser jagat mopeden med två killar till fots.. Kvinnliga polisen sprang åt ett håll Andreas åt ett annat..

Skott avfyras och det vi ser i videon är när kollegan precis funnit Andreas skjuter och livlös.

Känslan är att kvinnliga polisen och Andreas är partners, i samma radiobil. Man hör på hennes skrik att de två är nära kollegor.
Citera
Medlem
Självklart var det bara en tidsfråga.

I den typen av område ser man polisen som en fiende så givetvis var det bara en tidsfråga innan man fick en liten skitunge att skjuta en polis, antagligen dit-lurad efter någon ringt in ett till synes ofarligt ärende.
Avrättning alltså!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo555
Förstår inte varför man skjuter en polis(man) som är med två kollegor som är kvinnor.
Det jag tänker är att dessa poliser var nog ordningspoliser inte span/kriminalpoliser som brukar vara hårdare. Därav har jag svårt att föreställa mig vad som hände.

Måste varit en ungdom som gjort detta, inte en tungt kriminell?
Kan det hända att det var ett vådaskott från kollegan?

Nej, de som utför HLR var inte i samma patrull som den sårade. De är först på plats efter larmet.
Citera
Medlem
Och invandrarna skrattar hånfullt i klippet där polisen ligger.

Varför är jag inte förvånad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jag gör samma bedömning. Kvinnliga polisen anländer efteråt och kan ej avgöra vilken slags skada kollegan har. Det är även därför bonniers expressen ej skriver POLIS SKJUTEN.

Han är iallafall skjuten och han är död.
Citera
2021-07-01, 01:40
Medlem
Andr*as Od*n heter ett vakthavande befäl i Göteborg, skulle kunna vara han, eftersom befäl brukar åka själva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ser man på den första videon är det massa snorungar runt om han och INGA POLISER.. Han verkar vara en utav dem första på plats. Då undrar jag VAR FASIKEN GÖMDE HANS KOLLEGA SIG? eftersom han är skjuten och ingen hjälper honom tills dessa två kvinnliga poliser kommer.

De sitter ju inte två pers på moppe/MC direkt. Förmodligen en såndär Moped-polis som ska vara "down with the kids". Bara se hur tragiskt det hela blev den här gången.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ser man på den första videon är det massa snorungar runt om han och INGA POLISER.. Han verkar vara en utav dem första på plats. Då undrar jag VAR FASIKEN GÖMDE HANS KOLLEGA SIG? eftersom han är skjuten och ingen hjälper honom tills dessa två kvinnliga poliser kommer.

Polisen var uppenbarligen ensam när han sköts.

Hur osannolikt det än låter så åker tydligen poliser moppe ensamma på kvällen i Biskopsgården.
Senast redigerad av fernebo 2021-07-01 kl. 01:42.
Citera
2021-07-01, 01:41
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Ögonvittnen på plats säger att han blev skjuten.

Nej det finns ej bekräftat. Expressen hade naturligtvis skrivit Polis skjuten om så vore fallet. Detta är något annat.
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Om man ser personer på twitter/snapchat eller liknande sprida videos av den döda polisen när kollegan gör HLR, och i synnerhet om det åtföljs av hånande eller triumferande kommentarer, så kanske det inte är en dum idé att screenshotta det och göra en polisanmälan på polisens hemsida och bifoga sceenshottarna. Det kan nog räknas som förtal att sprida såna filmer och det kan räknas som kränkande fotografering att filma en person i ett sånt läge.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ambulansforbundet-valkomnar-ny-lag-kan-gora-det-straffbart-att-fotografera-olycksplatser
Troligtvis är det de enda fällande som kommer att göras i det här fallet. Det kommer bjudas lite pizza i något meningslöst sluta skjut projekt och polisen kommer gå ut med starka ord om hur det är dåligt att sprida hur illa det är. Bara att se på klippet hur lite kontroll polisen har över situationen, men vi ska inte se det, det är inte bra för sverigebilden.
Citera
Medlem
rd2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaitanya
Andr*as Od*n heter ett vakthavande befäl i Göteborg, skulle kunna vara han, eftersom befäl brukar åka själva?
vakthavande sitter inne på RLC vad jag vet
Citera
2021-07-01, 01:42
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Så är det.
Klart en stor majoritet sköter sig, men biskop likt andra förorter svämmar över av kriminalitet och det syns. Om man inte väljer att blunda för det och låtsas att Sverige är ett välmående land.

Också värt att fundera över varför situationen inte är värre än den är i biskopsgården. Stadsdelen formligen glufsar i sig resurser i form av polisnärvaro, sociala insatser, trygghetsamverkan osv. Kommunala anställda som jobbar i området har särskilda nummer de kan ringa till om de ser lokala oroligheter - låter det som ett hälsosamt samhälle?. Och dom nämnts i tråden, i viss mån bibehålls lugnet genom att polisen helt sonika ser genom fingrarna med viss typ av brottslighet. Droghandeln i synnerhet verkar snarast punktmarkeras för syns skull, snarare än att det görs allvarligt menade insatser för att få bukt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in