2021-07-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirthesirthe
laddas ju upp efter varje sjutning. Varför ska detta vara ett undantag?

Det finns folk som skjuter heroin i armen varje dag på rutin - skall vi ta det som ett argument för att det är konstruktivt och vettigt?

Att något sker och att något är rätt, eller av godo, är två väldigt olika saker.
Citera
2021-07-01, 01:35
Medlem
Nån som har hela namnet på döde polismannen Andreas i Biskopsgården?
Citera
Medlem
anomaligns avatar
Om man ser personer på twitter/snapchat eller liknande sprida videos av den döda polisen när kollegan gör HLR, och i synnerhet om det åtföljs av hånande eller triumferande kommentarer, så kanske det inte är en dum idé att screenshotta det och göra en polisanmälan på polisens hemsida och bifoga sceenshottarna. Det kan nog räknas som förtal att sprida såna filmer och det kan räknas som kränkande fotografering att filma en person i ett sånt läge.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ambulansforbundet-valkomnar-ny-lag-kan-gora-det-straffbart-att-fotografera-olycksplatser
Citera
Medlem
För alla som undrar över flimpklipp och nyheter finns det på en snapchat-profil som heter

@roastlive_nabbe , finns många olika filmklipp där man ser polisen avliden och hur hans kollegor kämpar för att försöka få liv i honom. till synes tröstlöst. De har kört lockdown i hela Göteborg, söker igenom bussar, tåg _ALLT_
Citera
2021-07-01, 01:36
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Tror inte polisen har blivit skjuten, antagligen har han blivit påkörd i rejält fart av mopedisten, därav den allvarliga skadan/totalt utslagen.

Jag gör samma bedömning. Kvinnliga polisen anländer efteråt och kan ej avgöra vilken slags skada kollegan har. Det är även därför bonniers expressen ej skriver POLIS SKJUTEN.
Citera
2021-07-01, 01:36
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggooga
https://streamable.com/g10s95
Tydligen så ska den här @roastlive_nabbe vara inblandad i skjutningen och ska sedan ha återvänt för att spela in klippet. Allt för att få mer följare på snapchat..
Citera
2021-07-01, 01:37
Medlem
colombo555s avatar
Förstår inte varför man skjuter en polis(man) som är med två kollegor som är kvinnor.
Det jag tänker är att dessa poliser var nog ordningspoliser inte span/kriminalpoliser som brukar vara hårdare. Därav har jag svårt att föreställa mig vad som hände.

Måste varit en ungdom som gjort detta, inte en tungt kriminell?
Kan det hända att det var ett vådaskott från kollegan?
Citera
2021-07-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Tydligen så ska den här @roastlive_nabbe vara inblandad i skjutningen och ska sedan ha återvänt för att spela in klippet. Allt för att få mer följare på snapchat..

Vad får dig att tro det?
Citera
Medlem
Ser man på den första videon är det massa snorungar runt om han och INGA POLISER.. Han verkar vara en utav dem första på plats. Då undrar jag VAR FASIKEN GÖMDE HANS KOLLEGA SIG? eftersom han är skjuten och ingen hjälper honom tills dessa två kvinnliga poliser kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vad får dig att tro det?

personen skämtar, nabbe är i malmö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jag gör samma bedömning. Kvinnliga polisen anländer efteråt och kan ej avgöra vilken slags skada kollegan har. Det är även därför bonniers expressen ej skriver POLIS SKJUTEN.

Ögonvittnen på plats säger att han blev skjuten.
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Varför verkar polisen ha varit ensam på platsen? Låter otroligt vanskligt för en polis att röra sig själv i Biskopsgården. Om så har varit fallet, så kan det mycket väl handla om en direkt attack och ett planerat mord.
Jag kan tänka mig att han sprungit efter en moped eller liknande, och bett dom stanna med den ljushåriga polisen springades efter.

GM har tagit upp sitt vapen hunnit skjuta, polisen mantlar men hinner ej avfärda attacken innan han träffas själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in