2021-06-30, 23:22
Avslutad
Skottlossning i Biskop och stort pådrag. Helikoptern har snurrat i biskop en stund nu.
Somalier som blivit skjuten i vanlig ordning?
Senast redigerad av vetingeteller 2021-07-01 kl. 00:14.
Citera
2021-06-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Skottlossning i Biskop och stort pådrag. Helikoptern har snurrat i biskop en stund nu.
Man som blivit skjuten på Vårväder hörde jag men kan varken bekräfta eller dementera uppgifterna just nu.
Citera
2021-06-30, 23:30
Medlem
Tre människor till sjukhus hittills.
Citera
2021-06-30, 23:30
Medlem
Enligt Facebooktråd skall en polis vara skjuten. Samma tråd talar om att 20-25 polisbilar skall vara på vårväderstorget där skotten avlossats.
Citera
2021-06-30, 23:31
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller

Det jag skriver nu vet jag inte om det är sant eller inte utan jag flikar in det för jag hoppas att någon här kan bekräfta det, och inlägget får såklart tas bort om mods blir sura:

Min kompis påstår att han var i Biskopsgården nattetid för ett par veckor sen och att två somalier hoppat fram med en jävla machete och huggt av honom fingret. Han kallade dom "fotsoldater" lol. Att fingret var avhugget kan jag intyga, men vad tror vi om sannolikheten i historien? Står det somalier i skogen och bara attackerar folk med machete i Biskopsgården?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Tre människor till sjukhus hittills.

Har du någon källa?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Det har blåst förbi polisfordon utav helvete i den riktningen nu. Bilar, bussar, motorcyklar, civilfordon med blåljus… känns nästan som att de skickar allt de har.

Tidigare ikväll rapporterades detta. Man skall väl kanske vara lite försiktig med att pussla ihop saker här och där, men ett mordförsök på Hisingen som några timmar senare följs upp av en förmodad skottlossning och ett sjuhelvetes polisuppbåd på samma ö luktar ju misstänkt likt en gäng- eller klankonflikt.
Citera
2021-06-30, 23:32
Medlem
5 ambulanser har ryckt ut till platsen och 3 skadade har förts till sjukhus enligt GP
Citera
2021-06-30, 23:32
Medlem
ja tyvärr dem har skjutit en polis som har avlidit
Citera
2021-06-30, 23:33
Avslutad
Polisen har inte skrivit något ännu.

Expressen skriver om skottlossning, men inget om skottskadade ännu, nyss inkommen händelse.

Citat:
JUST NU: Stor insats – larm om skottlossning

Det var strax innan klockan 23 som flera polispatruller anlände till Biskopsgården och boende började undra vad som hänt.

Alicia, som bor nära Vårväderstorget skulle precis somna när hon hörde vad som lät som skott.

– Vi ligger i sängen och ska precis somna när vi hör fyra-fem skottliknande ljud. Tänker inte mer på det, men sen kommer 15-16 polisbilar nere vid Vårväderstorget.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Citera
2021-06-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Enligt Facebooktråd skall en polis vara skjuten. Samma tråd talar om att 20-25 polisbilar skall vara på vårväderstorget där skotten avlossats.

Har hört detsamma.
Citera
2021-06-30, 23:34
Medlem
Hela området kring vårväderstorget är avspärrat. Ingen kommer varken in eller ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in