2021-06-30, 17:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad för förslag? Det är en utredare som har redovisat sina förslag, men det är ju inte som S lagt fram det som sitt förslag. Det blir inget förslag om skärpt rättspolitik, det blir som vanligt en skattehöjning och mer pengar till "utsatta områden".
Det lär säkert utvisas ytterligare en amerikan om året, en ökning med 100%
Citera
2021-06-30, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det lär säkert utvisas ytterligare en amerikan om året, en ökning med 100%
Whoa, problem solved! Ingen ska säga att sossar inte är handlingskraftiga
Citera
2021-06-30, 17:25
Medlem
KansasCityFagots avatar
Håller ni med om att det här är den tråkigaste politiska "kris" någonsin? Jag menar, allting var ju avgjort från början, redan innan Dagostar började fundera på att stödja misstroendeförklaringen. Att sossarna är en gubbe (eller kärring i detta fallet) kort hade man självklart koll på och dessutom en lösning klar på. Att renegaten från Centerpartiet skulle kunna hotas och mutas till att stödja Löfven hade man också naturligtvis fullt grepp om. Allt som återstår är alltså att rävhyndan Annie Lööf tvingades börja låtsas som om hon aldrig hade velat ha marknadshyror och att Vänsterpartiet och Centerpartiet börjar skicka styrkekramar och "gulle dig" till varandra på Twitter för att visa att man är sams igen.

Vad fan ska det likna? Ändå kokar hela mediasverige över likt en kastrull mjölk som husmor glömt på spisen. Fyllbulten Löfven får sitta kvar och JÖK:en lever vidare och är oförändrad, förutom på punkten med marknadshyror som nu retuscheras bort från historien på bästa Stalinmanér.

Hur fan orkar ni bry er?
Citera
2021-06-30, 17:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kan någon förklara varför M ens försöker?

Centern vill ju inte samarbeta med SD så vad är det ens att försöka prata om?
De vill blotta dem, få dem att bekänna färg antagligen. Därför de går ut i media.
Citera
2021-06-30, 17:28
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det spelar ju ingen roll när utvisningar ändå inte yrkas på oavsett strafflängd på 1 år idag.

Som vanligt lägger S lama förslag som inte gör skillnad i verkligheten.
Precis som med blåljussabotage, bara spel för gallerierna. Gör ingen skillnad överhuvudtaget.
Citera
2021-06-30, 17:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Skall v framåt, så måste SD ut

De kan växa på sossarnas bekostnad.
Citera
2021-06-30, 17:30
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är det inte Hitler som ligger närmare till hands?

Svensk landortspöbel (Ullared-stuket) gillar fr allt beslutsamheten och icke-tjafsandet. Dom avskyr intellektuella utredningar med en massa "kansken", "eventualiteter", "både-och" osv, osv.
Svensk majoritet vill höra en auktoritär Gustaf II Adolf-typ, med beslutsam och målmedveten stämma tala inför folket. Resultat skall givetvis följa på det som sägs.
Citera
2021-06-30, 17:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
De vill blotta dem, få dem att bekänna färg antagligen. Därför de går ut i media.
Dom visste såklart att C aldrig skulle plötsligt nappa på det.
Men man vill som sagt blotta dom och kanske väcka liv i dom tröga landsbygdsväljare som C har kvar och få över dom till ett nästa val.
Citera
2021-06-30, 17:37
Medlem
För mig är just den osannolika jämnheten mellan blocken 17x - 17x där en enda kan avgjöra ett tungt argument för ett extraval. Inga av de politisk partierna som nu trixar allt vad de kan för att kunna klamra sig kvar bör erkännas någon form av respekt eller förtroende.
Citera
2021-06-30, 17:40
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja det är läskigt hur iskalla sossar är och okänsliga mot mänskligt lidande. Balkongflygningar, våldtäkter, skjutningar - inget verkar uppröra dem. Partiet och makt går före.

Vad tror alla sjukklöver-väljare egentligen om Sd får regeringsinflytande?
Tror de det kommer börja byggas koncentrationsläger i långa banor och sedan börja utrota alla invandrare ,eller ?

Tyvärr är sjukklöver-väljare så fast i indoktrineringen efter andra världskriget att de hellre röstar för sin egen undergång än låter nazzezzteana få nåt inflytande i regeringen.
Ursäkta att jag skrev nazzezzteana istf Sd men jag tänker på Robert Gustavsson , varje gång jag hör sjukklövern tröttsamt försöker koppla ihop det med Sd , och han är lika rolig som sjukklöver-väljare är tragiska.

Obs .Sd har inget emot riktiga flyktingar.

Låt nu Stefan i lugn o ro nu försöka tråckla ihop en ny regering och jag hoppas det tar tid så det inte blir nåt extraval. Låt han hålla på så oppinionen svänger till slut.

Nästa års ordinarie val är bättre tycker jag , då borde fler insett vilken diktatur de lever i hoppas jag.
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-30 kl. 17:47.
Citera
2021-06-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Jamen tänk på alla de som kommer hit och äter av vår välfärd, så känns det väl genast bättre!?

Jag förstår att många avskyr massiv invandring och det kostar pengar.
Däremot är inte all invandring destruktiv som högern målar upp det hela. Skrämselpropaganda som vänstern inte kan argumentera mot. Eftersom de själva är en del av problemet.
Vi behöver utbildade och de med kunskaper, inte terrorister
Så ett noggrannare och mycket snävare urval är önskvärt. Att släppa in vem som helst är ansvarslöst.

Det känns som folket ofrivilligt har hamnat i en dragkamp mellan vänstern och högern och idag handlar vår politik enbart om invandring och icke invandring. Prestige.
Välfärd, anställningstrygghet, skola och omsorg hamnar i skymundan. Något vanligt folk inte har råd att ge bort, men delvis redan har gett upp. M och KD passar på att flytta fram sina positioner och vänstern tvingar på oss massinvandring. Så gärna färre flyktingar. Men inte på bekostnad av det vi redan har skapat i form av skyddsnät för oss och våra barn. Något som våra arbetande förfäder har kämpa för.
Citera
2021-06-30, 17:44
Medlem
Hur kan 1-2 personers skillnad avgöra hur ett land ska styras? Borde det inte bli ett extraval i så pass tighta scenarier?
Senast redigerad av franticiality 2021-06-30 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in