2021-06-30, 15:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Jimmie är slut. Steffe fixar det här.
Fixar vad? Steffe har ju kört landet i botten. Det enda han prioriterar är makten och bara makten. Det kallar jag inte fixa något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Moderaterna föreslår alltså en Borgerlig regering, och lägger fram det mest småföretagar/landsbygdsvänliga politiska paketet i Sveriges historia.

Stora satsningar på landsbygden, på närodlat, på infrastruktur och utbyggnad av landsbygd och glesbygd. Enorma framgångar för det småskaliga, gröna och jordnära, det som Centerpartiet kämpat för sedan Fälldins dagar och tidigare.

Och Centerns svar inom två timmar: "Vi nobbar förslaget, vi vill regera med vänsterpartiet istället".

Vad i helvetligaste helvete? Är Annie Lööf både drogad och galen?

Makten Uber alles. Hon vill se en bred mittenregering med sig själv som statsminister. Hon vill vinna till varje pris och nästa *win* är statsministerposten.

Man vill troligen få till hoppande majoriteter i olika frågor med C och kanske något parti till som regeringsunderlag.
Citera
Avslutad
Citat:
Nämn en person som tar större ansvar då? Det finns ju inte på kartan. Våldtäkter beror ju på kvinnosyn och det är något vi alla måste jobba med. Du vet inte vad folk varit med om.
Det finns ett gäng i riksdan som verkligen vill ta ansvar och göra skillnad, istället för att stå och prata tomma ord om ansvar. Det handlar om att ta en rad tuffa beslut som skärpta straff, kommunförbud, genomföra utvisningar, utökade mandat för polisen, sätta in militär etc etc etc. Sånt som inte en regering som inkluderar S, MP, V och C klarar av. Dessa partier kan utreda sig blåa i ansiktet, de enda beslut de kommer klara av att ta är att höja skatter och tillföra mer resurser till utsatta områden. Pengar som bara slösas bort på meningslösa åtgärder utan att skjutningar, våldtäkter och sprägningar minskar ett dugg utan bara ökar. När de kriminella har tagit över våldsmonopolet från polisen kommer det här landet bli så osäkert att leva i för vanliga människor att folk tvingas flytta härifrån.
Citera
2021-06-30, 15:41
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Varför skulle M, L eller KD svettas av att Ulf inte lyckas bilda regering? Plus att du inte svarar på frågan. Vilken konstellation skulle vara möjlig?

Jag har svarat både på vem som kan bli statsminister (Annie) och på vilken budget.

Men som jag två gånger redan skrivit så är det mest sannolika Löfven.
Citera
Medlem
Citat:
Jimmie är slut. Steffe fixar det här.
Han behöver ju L som inte kommer rösta på han har dom ju sagt?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag uppfattar deras lantbrukspolitik mest som ett köttben för att behålla de gamla väljarna. Det viktiga för partiet är bögparader, marknadshyror, krossande av arbetsrätten, massinvandring och annat som förmörkar tillvaron för vanliga människor. Svårt att se hur ett parti kan vara så mycket avskyvärdare än C.
Visst är det så. Just därför är det så bra att SD och nu även M förstår att plocka upp den.
Citera
2021-06-30, 15:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Lol, de som går ner på knä och gråter ut Black lives matters? Tjena..
Ja, just dem som tvingas in i sådana situationer.

Föga förvånande spottar du som en (o) äkta sosse på arbetarna.
Citera
2021-06-30, 15:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det har jag inte heller sagt.
Jag svarade på ditt påstående att han inte är moderat.

Jag förstår att han ska vara opartisk i sitt ämbete.
Jag har inte skrivit att han inte är moderat. Jag har skrivit "ex-moderat" och med det menat att han inte längre är riksdagsledamot för Moderaterna. Åter till topic.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag har svarat både på vem som kan bli statsminister (Annie) och på vilken budget.

Men som jag två gånger redan skrivit så är det mest sannolika Löfven.

Hon kan öppna upp för stöd av både S och M, det är helt riktigt. Men då undrar jag om inte Kristersson föredrar ett nyval.
Citera
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Steffe och hela S är en del av problemet. Andra delar stavas M, KD, L, C, Mp. Alla dessa har fortfarande möjlighet att inse sina begränsningar.

Thåström har en skiva som påminner om ditt resonemang. "Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal". Glad att du inte nämnde Vänstern dock, för nu med Nooshi så tror jag att vi kan komma åt det som är snett i landet.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Nämn en person som tar större ansvar då? Det finns ju inte på kartan. Våldtäkter beror ju på kvinnosyn och det är något vi alla måste jobba med. Du vet inte vad folk varit med om.
Vänsterns alterntativ är att fortsätta med samma integrationsmodell och migrationspolitik de gjort de tre senaste decennierna och misslyckats kapitalt med. Känns det som en bra plan för framtiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Antalet övergångsregeringar utan samband med ordinarie val kan räknas på handens fingrar. Du är bara löjlig om du inte kallar detta för en regeringskris och ovanpå det den värsta pandemiska krisen sedan Spanska sjukan.

Att Löfvén sitter som statsminister visar vilken kris som Socialdemokraterna befinner sig i. Jag tycker stundtals synd om honom eftersom han verkar förstå att han inte är man nog att klara sitt uppdrag.

Finns få känslor som är värre för än man än när man inser att man inte är kapabel att hantera sitt jobb.
Förstår att han ser moloken ut, men Tro och Solidaritet Ulla piskar väl på där hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in