2021-06-30, 15:19
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolotukhin
Glöm tanken på att C ska bilda egen regering där Annie är statsminister, kommer aldrig att hända.

Du missförstår situationen. C vill ha V:s stöd, det var ju så januariavtalet kom till stånd. Det C inte vill göra är att budgetförhandla med V, vilket man blir tvungna att göra om man ska få igenom en budget nu när L bytt sida.

Säg inte det, även om en regering med Löfven är troligast, så kan Annie mycket väl bli en kompromiss som statsminister. Hon kan accepteras av en majoritet redan när Kristerssons försök misslyckats och om Löfven inte heller får till det nästa vecka.
Citera
2021-06-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Kan du inte uttrycka dig bättre än att kalla en kvinna som står upp för demokratiska värden och sina medlemmar/väljare för häxa?

Annie kommer att gå till närhistorien som den som starkast stod upp mot den semifascistiska utveckling som växer sig allt starkare genom normalisering, relativisering och acceptans av strikt egoistiska skäl.

Regeringsbildningen kommer och ska komma i andra hand när så viktiga värden står på spel.
Lustigt att du som kommunist hyllar Annie Lööf som avskyr den ideologi du har.
Citera
2021-06-30, 15:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Om det inte är bråttom. Varför är du så upprörd?
Åh, gas lightning. Det såg jag komma

Jag älskar att vinna
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-30 kl. 15:26.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Hur löser du problem om du inte tar reda på vad problemet är?
40 år senare....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tror inte det blir någon prick i protokollet från KU för detta.
S är väldigt bra på fulspel, men i just detta fallet känns det rimligt att röster för hur landet ska regeras baseras på mandat och inte på om någon råkar vara sjuk eller liknande.
Däremot då vi har partival och alla förväntas rösta enligt partilinjen så kan man ju ifrågasätta individuella röster generellt.
Bör räcka med 1 representant för partiet som förfogar över samtliga mandat.
Då har du missuppfattat det svenska statsskicket. I Sverige gäller principen om folksuveränitet och riksdagen är folkets främsta företrädare. Riksdagen består av 349 ledamöter av en anledning.
Citera
2021-06-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är just detta som gör dessa väljare lättvärvade vid sådana här tillfällen då C tvingas bekänna färg. De här väljarna är hårt arbetande bönder som inte har tid att sätta sig in i politikens alla olika skiften. De är trögrörliga men då rakt inte korkade.

Nu tar vi 50% av C och önskar V varmt lycka till att ta de modemedvetna nyutexaminerade unga kvinnorna som utgör resterande 50%! Hej då C!

Nja, hur kan de egentligen vara lättvärvade när många av dem inte ens märkt att det egna partiet genomgått en sådan förvandling? Jag ser inte riktigt hur en väljare kan vara lättvärvad och trögrörlig på samma gång. Många C-väljare på landsbygden röstar på ett parti som inte finns kvar längre, som om Stureplans-centern och pedofilskandaler och sexradikalism gått dem helt förbi. Till att börja med måste de förstå att deras parti är ett annat idag. Hur får de den informationen?
Citera
2021-06-30, 15:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nja, hur kan de egentligen vara lättvärvade när många av dem inte ens märkt att det egna partiet genomgått en sådan förvandling? Jag ser inte riktigt hur en väljare kan vara lättvärvad och trögrörlig på samma gång. Många C-väljare på landsbygden röstar på ett parti som inte finns kvar längre, som om Stureplans-centern och pedofilskandaler och sexradikalism gått dem helt förbi. Till att börja med måste de förstå att deras parti är ett annat idag. Hur får de den informationen?
Jag menar att de blir lättvarvade under sådana här förutsättningar, men är trögrörliga i normala fall.

Faktum är att C har en utmärkt lantbrukspolitik, vilken de numera endast talar om men aldrig prioriterar.
Citera
2021-06-30, 15:25
Medlem
Jirens avatar
Varför har jag en känsla av att detta kommer att sluta riktigt äckligt? Det känns nästan som man kan behöva ha en spypåse till hands.

Sossarna kommer lyckas hänga kvar, och även efter valet 2022. Sveriges öde är redan utstakat och ingenting får förstöra den heliga planen. Sveriges sämsta regering och sämsta statsminister genom tiderna kommer få stövla vidare, helt obehindrat.
Senast redigerad av Jiren 2021-06-30 kl. 15:27.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Lustigt att du som kommunist hyllar Annie Lööf som avskyr den ideologi du har.

Jag kan se längre än till partipolitik när vitala värden står på spel.

För övrigt är jag inte i närheten av att vara kommunist. Jag sympatiserar inte med C:s ekonomiska politik, men sympatiserar med mycket av deras socialpolitik och synen på det oinskränkta människovärdet oavsett var en råkar vara född.
Citera
Medlem
hnkls avatar
Vi behöver ett extra val så vi slipper detta jävla tramseri. Låt folket få bestämma vilka partier som ska vara kvar och vilka som folket är trötta på, eftersom det är ett enda stort dagis just nu. Helt otroligt att speciellt Annie Lööf, men även Stefan är som barnungar. Skäms att vi personer som dessa på bestämmande positioner.
Citera
2021-06-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Säg inte det, även om en regering med Löfven är troligast, så kan Annie mycket väl bli en kompromiss som statsminister. Hon kan accepteras av en majoritet redan när Kristerssons försök misslyckats och om Löfven inte heller får till det nästa vecka.
Så högerpolitikern Annie Lööf ska släppas fram av S, Mp och V (tre röda partier). Det ser jag som närmast omöjligt, men om det mot förmodan skulle ske, hur skulle den budgeten se ut? C och V måste ju fortfarande sätta sig vid bordet och förhandla nu när L har bytt sida. Eller ska Annie regera på en M/KD/SD/L-budget?
Citera
2021-06-30, 15:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Varför har jag en känsla av att detta kommer att sluta riktigt äckligt? Det känns nästan som man kan behöva ha en spypåse till hands.

Sossarna kommer lyckas hänga kvar, och även efter valet 2022. Sveriges öde är redan utstakat och ingenting får förstöra den heliga planen.
Sossarna är på dekis. Tveklöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in