2021-06-30, 15:15
Medlem
mindreeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket verklighetsfrånvänt trams. MÖK-partierna har idag bara 158 mandat i riksdagen. Har Anders W Jonsson sovit sedan 2011?

Han har nog rökt på för mycket. Hans hjärna klarar inte av enkel matematik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja det är tveklöst så,
det är mest en massa strunt och spel som pågår nu, alla vet ju redan hur partierna har positionerat sig.
Ja, endast spel nu. Alla som deltar och alla som iakttar vet redan att C inte kommer att släppa fram M. Syftet med M:s låtsasbud är att påminna alla om att C har så uppfuckade prioriteringar att det är viktigare för dem att godhetsposera för latteliberaler än att ge gamla kärnväljarna inom skogs- och lantbruk vad de vill ha.
Citera
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Steffe har styrt i 7 år och allt blir bara värre.

Vi ska krossa er.
Ja, 7 år. Ni har inte så bråttom märker jag
Citera
2021-06-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En grej jag inte riktigt är med på här.

Centerpartiet har ju obvious allt i sina händer men dom VÄGRAR sammarbeta om budgeten ELLER släppa fram en regering som är beroende av SD eller V. Detta var okej sist eftersom Liberalerna var med på vänsterflankeln och där med var dom lite större en höger sida.

Men då är min fråga. Om nu UK faller i första omröstningen - vilket han kommer att göra. Hur kommer C rösta till Stefan Löfven med tanke på att liberalerna lämnat och med tanke på att den regeringen isåfall vilar på Vänsterpartiets direkta stöd?

Kan det bli att man provar UK nu - han fälls. Man provar Löfven - Han fälls. Sen "enas" man om att släppa fram en C-regering som "Kompromiss" för att inte ha ett nyval så får häxan regera i ett halvår eller något innan nästa val?
Glöm tanken på att C ska bilda egen regering där Annie är statsminister, kommer aldrig att hända.

Du missförstår situationen. C vill ha V:s stöd, det var ju så januariavtalet kom till stånd. Det C inte vill göra är att budgetförhandla med V, vilket man blir tvungna att göra om man ska få igenom en budget nu när L bytt sida.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Steffe är gift. Försök inte. Varför skulle han vilja ha dig. Ni delar inte ens värdegrund.
Jag har aldrig sagt att Steffe vill ha mig. Jag säger att ni hatar det svenska folket, vilket är uppenbart, av vilket jag utgör en del.

I 7 år nu har Steffe fortsatt slå hål i moder Svea, vilken redan var sjunkande när han tog över. Det är vår värdegrund som gör att SD växer på bekostnad av alla andra partier.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Centern säger sig vilja hålla ytterkanterna (V och SD) borta från inflytande.

C vill släppa fram Löfven, som behöver stöd från V.
C vill absolut INTE släppa fram Kristersson, som behöver stöd av SD.

Centern har ju valt block. Hur kan man inte se detta?
Citera
2021-06-30, 15:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Ja, 7 år. Ni har inte så bråttom märker jag
Nej, det är inte bråttom, vi har väntat länge.
Citera
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Utredningar löser inga problem, de tillsätts för att försöka dölja dem.
Hur löser du problem om du inte tar reda på vad problemet är?
Citera
Medlem
Kan bara instämma i den fetade delen, att någon ska bli vald/inte bli vald ska inte avgöras av att någon riksdagsledamot exempelvis ska ställas inför valet att vara på plats för omröstningen eller åka till sin döende förälder eller att en ledamot utan egen förskyllan inte kan närvara, fastnar i hissen har nämnts som en sak.

Däremot så väljer vi ju in personer och inte enbart partier, om någon ledamot väljer att efter egen övertygelse lägga sin röst i ena eller andra riktningen har jag inget att invända mot

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag tror inte det blir någon prick i protokollet från KU för detta.
S är väldigt bra på fulspel, men i just detta fallet känns det rimligt att röster för hur landet ska regeras baseras på mandat och inte på om någon råkar vara sjuk eller liknande.
Däremot då vi har partival och alla förväntas rösta enligt partilinjen så kan man ju ifrågasätta individuella röster generellt.
Bör räcka med 1 representant för partiet som förfogar över samtliga mandat.
Citera
2021-06-30, 15:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Kan du inte uttrycka dig bättre än att kalla en kvinna som står upp för demokratiska värden och sina medlemmar/väljare för häxa?

Annie kommer att gå till närhistorien som den som starkast stod upp mot den semifascistiska utveckling som växer sig allt starkare genom normalisering, relativisering och acceptans av strikt egoistiska skäl.

Regeringsbildningen kommer och ska komma i andra hand när så viktiga värden står på spel.
Lööf har all rätt att vägra samarbete med SD , men argument som att SD inte är demokratiska gör det rätt att kalla henne häxa
Det har i modern tid bara funnits 1 EN. , nazist i sveriges riksdag , vilket parti?? , det vet du väl eller??
Citera
2021-06-30, 15:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Centern säger sig vilja hålla ytterkanterna (V och SD) borta från inflytande.

C vill släppa fram Löfven, som behöver stöd från V.
C vill absolut INTE släppa fram Kristersson, som behöver stöd av SD.

Centern har ju valt block. Hur kan man inte se detta?
Alla ser det. Nu gäller det att stänga in C till vänster.
Citera
2021-06-30, 15:19
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det är inte bråttom, vi har väntat länge.
Om det inte är bråttom. Varför är du så upprörd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in