2021-06-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Tror inte det finns några "antivaxxers" här. Folk är emot hjärntvätten och ett "vaccin" som är onödigt, otestat, experimentellt och beviserligen hälsofarligt och dödligt. Man är inte "antivaxxer" om man inte vill förgifta sig med skiten. Är det verkligen så svårt att förstå?

Jag har svårt att förstå varför vaccin som bevisligen minskar dödligheten i alla länder som nått långt med vaccineringarna gör en del så rädda att de hellre riskerar en sjukdom som ofta har ett rätt besvärande sjukdomsförlopp och till och med i vissa fall dödar. Jag är även vaccinerad mot en del andra besvärande men inte nödvändigtvis dödliga sjukdomar, t.ex. TBE.

I brist på alternativ rationell förklaring är nog antivaxxer en rätt passande term på sådana som du vare sig du gillar det eller ej.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är fullt naturligt att dö av infektion om man är gammal och sjuk. Det händer varje år, trots influensavaccin m.m.

Du som är rädd för covid kan få vaccin. Jättebra, eller hur?

Vaddå? Är du antivaxxare? Tror du inte att vaccinen fungerar på utslitna kroppar?

Varför skulle han inte få vaccin menar du? Eller är du antivaxxare som tror att vaccinen inte fungerar? Eller är du sängvätare?

Du är avslöjad som en med snedvriden människosyn
Jag är fullvaccinerad med två doser Pfizers.
Är inte minsta rädd för covid men tycker det är otrevligt att bli sjuk.
Därför har jag de senaste 20 åren även influensavaccin precis som jag tagit vaccin mot TBE, hepatit mm. Föredrar att leva mitt liv som frisk och det var väldigt många år sedan jag var sjukskriven, då kräksjuka vilken man inte kan förebygga om man har barn.

Det är inte fullt naturligt att dö av en infektion bara för man är gammal och har sjukdomar som går att behandla. Där kommer din inhuman syn fram.
Du har troligen en väldigt konstig relation till dina äldre släktingar.
Antagligen är du en ensam stackare som bor framför datorn.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo om man tar pandemin på allvar så trängs man inte gör allt för att undvika det. Det är mkt viktigare än att godhetssignalera med munbinda.

Läs på förpackning! Det fungerar inte mot luftburna virus.
Är coronaviruset luftburet?
Om det är luftburet, hur kommer det ut i utandningsluften utan att vara droppburet inledningsvis?
Citera
2021-06-30, 11:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Tror inte det finns några "antivaxxers" här. Folk är emot hjärntvätten och ett "vaccin" som är onödigt, otestat, experimentellt och beviserligen hälsofarligt och dödligt. Man är inte "antivaxxer" om man inte vill förgifta sig med skiten. Är det verkligen så svårt att förstå?

På vilket sätt är vaccinerna otestade. 3miljarder doser har administrerats hittills och det har använts massivt i ett år sen har det testats på lab i över 20 år i olika tester. Förklara för mig hur man kan tolka det som otestat.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En annan är Grönland, noll döda, men de äter också massor av fisk och säl-lever, båda proppfulla med D-vitamin.

Men jag kan ha fel.

Du har rätt. Precis som japanerna... men de kanske är bra på att använda munblöjor som vissa tror?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att vaccinerna fungerar är på rättfram Svenska en no-brainer.

Sedan kanske de olika vaccinerna fungerar olika bra i olika situationer men det återstår att reda ut.

Ja t.o.m. det hatade Astravaccinet verkar göra sitt jobb bland Sveriges pensionärer. Håller tummarna för att det här håller i sig.

Editerad
Senast redigerad av revodneb 2021-06-30 kl. 11:53.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Höj nivån.

Korta substanslösa inlägg där ni i stort sett bara tjafsar med varandra ex med inriktning för/emot vaccin/munskydd kan ni ta i trådar som diskuterar just vaccin eller munskydd eller kanske ännu hellre i PM med varandra. Inlägg av typen "du är dum i huvudet för att du vill/inte vill vaccinera dig" sänker diskussionsvärdet på tråden.

Vidare tas politiska frågeställningar i politikdelen och har ni alternativa teorier att dela med er av finns avdelning Konspirationer och alternativa teorier.

// mod
Citera
2021-06-30, 11:47
Medlem
Citat:
Jag förstår inte den här övertron att att vi kan styra över detta virus med diverse åtgärder. Det kan vi inte. Hur det går för olika länder beror till största del på hur folkhälsan ser ut i botten. Och japan har en helt annan folkhälsa än den vi ser i USA där var tredje amerikan har förstadiet till diabetes.

Och det är helt och hållet kostens fel. Folk måste sluta att skylla ifrån sig och ta ansvar själv. Dricker man läsk och juice varje dag är det dags att lägga av med det. Helst för ett år sedan.

Jaja, du har din lilla nallebjörn kosten som förklaring till allt.
Tur att de finns andra med lite mer vida ramar som hjälpt oss plocka fram vaccin och andra läkemedel så vi slipper leva som på stenåldern, då förvisso kosten var nyttig.
Citera
2021-06-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja t.o.m. det hade Astravaccinet verkar göra sitt jobb bland Sveriges pensionärer. Håller tummarna för att det här håller i sig.
Jag har inget att invända.
Citera
2021-06-30, 11:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det har inte med munskydden att göra. Japanerna äter helt annan mat än vad vi gör i väst och de lever längst i världen tack vare det.

Jämför gärna med den s.k "standard american diet", så förstår du att japanerna kommer att klara sig så mkt bättre även om de blir smittade.

De länder du radar upp har ganska stora problem med övervikt och de lever mkt ohälsosamt. Rökning är mkt vanligt i forna östeuropa. Vissa av länderna i sydamerika har problem med sin dricksvattenförsörjning vilket tyvärr leder till att de dricker läsk istället för vatten.

Då får man problem med covid såklart, vilket är mkt tragiskt. Men det går att ändra på.
Du har fått för dig att en hälsosam livsstil gör att risken för att SMITTAS minskar? *hihi* I Japan har de 6,319 fall per 1 miljon invånare. Vi har 107,240. Det är klart att Japan har lyckats hålla ned antalet smittade geon användande av munskydd.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-06-30 kl. 11:52.
Citera
2021-06-30, 11:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jaja, du har din lilla nallebjörn kosten som förklaring till allt.
Tur att de finns andra med lite mer vida ramar som hjälpt oss plocka fram vaccin och andra läkemedel så vi slipper leva som på stenåldern, då förvisso kosten var nyttig.

Ni och era jävla vaccin och läkemedel. vi hade inte haft en pandemi ens om folk fattade hur man ska äta. Vaccin och läkemedel är och förblir en nödlösning. Grundproblemet är fortfarande kvar och folkhälsan är sannolikt mkt sämre nu globalt sett än den var innan pandemin startade. Bra för big pharma.. men dåligt för vanligt folk som nu är mer vaccinberoende.
Citera
2021-06-30, 11:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du har fått för dig att en hälsosam livsstil gör att risken för att SMITTAS minskar? *hihi*

du och din smitta.. Jag har aldrig sagt att man inte kan bli smittad. Den risken är lika stor oavsett kost. däremot hur sjuk du blir i covid påverkas absolut av vad du äter regelbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in