2021-06-30, 10:21
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Helena Lindahl fyller 50 år den 1 juli nästa år och blir därmed garanterad lön från riksdagen tills hon fyller 65.

Om hon skulle orsaka ett nyval så skulle hon petas ifrån alla listor och skulle inte ha en chans att åter bli riksdagsledamot och missa 15 års försörjning.

Helena har garanterat hotats av Annie.

Min första tanke var med att hon hotats. Hade hon släppt fram UK hade "Centern" orsakat en regering där SD har inflyttande, Annie hade fått ta det då och de vill hon inte.
Citera
2021-06-30, 10:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Varför vill media tala med den politiska vilden Amineh Kakabaveh, hon har ju sagt att hon hatar SD och aldrig kommer rösta för dom ska få inflytande.
Hennes röst går till Löfven 100%.

Det kan väl vara intressant?

Hon skulle kunna ha något eget hon vill få fram för att inte rösta emot Löfven. Förvisso är det likadant med alla ledamöter på den röda sidan, men de har väl inte direkt stuckit ut.
Citera
2021-06-30, 10:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...börjar så smått fundera på det omsorgsfulla ordvalet igår - "rösta med partilinjen"... Kan det vara så att Centern planerar rösta gult för att rädda sitt skinn inför nästa val, och att Lööf inte för evigt skall bli förknippad med vänsterblocket och permanent vara Löfvens knähund?

Jag har en konspirationsteori om det: (FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-06-30, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ja, det här är faktiskt helt sjukt. Det enda som är viktigt är att hålla SD borta. Det enda som är viktigt är att upprätthålla en hög asyl- och anhöriginvandring utan motkrav på migranterna.

Men såhär har det ju varit sedan 2010 visserligen. Och numera har hälften av riksdagen slutat upp med dumheterna. Så det går åt rätt håll.

Vilka dumheter har hälften av riksdagen slutat med sedan 2010??
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Efter att Kristersson får Nej av riksdagen, senast nästa vecka, så är ju en brun-blå högerregering utesluten. Frågan går då till Löfven och riksdagen accepterar troligen, därför att inga andra 2 alternativ finns. Men om Riksdagen inte accepterar Löfven blir det trots allt expressfart mot extraval – 2 snabba formella omröstningar med random kandidat som får nej.

Jag tror inte att centern vinner på ett extraval då partiet så klart deklarerat att det inte tar ansvar för att Sverige skall ha en regering. Vänsterpartiet och SD vinner på ett extraval och Liberalerna åker ut. Mitt tips är trots allt att MP hänger kvar, då det får en del stödröster. Löfven sitter därmed troligen kvar till 2026 och kanske längre, vilket är OK i min bok då Löfven trots allt är det minst dåliga alternativet.

Det blir svårt att få ihop en budget på tre dagar, och det är väl i ljuset av det som man skall se Löfvens tankar om att han kan tillträda utan ett sådant avtal, så får de snickra ihop det sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har inte varit utomlands på många år, men jag har i flera år tänkt att om jag reser lite längre bort, så säger jag att jag kommer från Norge eller Danmark om nån frågar, för att jag skäms så mycket ...
Jag bor sedan 8 tillbaka utanför EU. Helt rent på niggrer, muslimer, zigenare afghanhundar och niggerälskare. Ingen med IQ över 100 vill ha någonting med underutvecklade livsformer att göra.

Den politiska situationen i Sverige är unik och sjuk. Trots att man älskar niggrer och muslimer vill man inte bo tillsammans. Man samlas hellre i vita reservat. Samtidigt som man anklagar andra för inte att vilja bo bland undervecklade livsformer.

Därför kommer Löfven att återigen bli statsminister.
Citera
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...börjar så smått fundera på det omsorgsfulla ordvalet igår - "rösta med partilinjen"...

Kan det vara så att Centern planerar rösta gult för att rädda sitt skinn inför nästa val, och att Lööf inte för evigt skall bli förknippad med vänsterblocket och permanent vara Löfvens knähund?

Oj, ja kanske.
Men då kommer Beer-Goggles behöva stänga av media för ett par veckor, ty vill inte ustätta mig för risken att höra:
"efter långa och kloka diskussioner har C beslutat att tolerera UK för att de i det svåra parlamentariska läget nu är det (enda) partiet som tar ansvar och säkerställer att reformer för <rabbla monotont upp minst 5 valfria hjärtefrågor> nu minsann kan genomföras och inte kastar in Sverige i en politisk kris mitt under en pandemi".

Fick jag med allt?
Senast redigerad av beer-goggles 2021-06-30 kl. 10:29.
Citera
2021-06-30, 10:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kan väl vara intressant?

Hon skulle kunna ha något eget hon vill få fram för att inte rösta emot Löfven. Förvisso är det likadant med alla ledamöter på den röda sidan, men de har väl inte direkt stuckit ut.

Amineh Kakabaveh är ointressant. Dels har hon fler gånger sagt att hon kommer att rösta MOT en borgerlig regering som tolereras av SD, dels röstade hon till skillnad från V gult redan i misstroendevoteringen mot Löfven.
Senast redigerad av Regulus 2021-06-30 kl. 10:30.
Citera
2021-06-30, 10:26
Medlem
Det är kört för Ulf Kristersson. Löfven visste om det och det var därför han avgick och inte utlyste nyval.
Citera
2021-06-30, 10:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det är kört för Ulf Kristersson. Löfven visste om det och det var därför han avgick och inte utlyste nyval.

Löfven kunde inte rimligen veta hur Lindahl skulle rösta innan hon själv bestämt sig, och talmansrundor var av flera skäl en bättre lösning för S.
Citera
2021-06-30, 10:30
Medlem
Nu har Landsbygdsminister Jennie Nilsson avgått och tar där med sin plats i Riksdagen. Därmed har Socialdemokraterna alla sina platser fyllda i riksdagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oAdP0R/jennie-nilsson-s-avgar--tar-plats-i-riksdagen
Citera
2021-06-30, 10:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför gav inte Lööf sitt stöd till Löfven som regeringsbildare vid dagens sondering av talmannen, med partiledarna??

Åtminstone är det min tolkning att så inte skett.

Hösten 2018 fick hon efter ett tag talmannens klartecken till att försöka bilda en regering. Hon misslyckades med det, men hon kan hoppas på något liknande nu, och att hon eventuellt skulle kunna leda en regering liknande Ola Ullstens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in