2021-06-30, 09:46
Medlem
ChrisOhoys avatar
Det enda rimliga borde vara extraval och se vad svenska folket vill istället. I de flesta stora frågor är jag för direktdemokrati och i detta fallet blir det inte bättre utan att folket säger sitt.

Folkomröstning om marknadshyror hade varit en bättre strategi från regeringens sida då det inte finns stöd hos folket.

Det system vi har idag skapar bara incitament för mutor och fusk hos våra politiker.
Citera
2021-06-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Det är nu klart att det Blir Löfven och en Frankensteinregering även denna gång. S (och världens rikaste parti C) har mutat den tidigare rättrådige centerpartisten i Östersund till lydnad och de kommer att flyga in det saknade drog- och rattfyllot (S) medelst regeringsplanet och Kabaveh (V) har de ju redan även om hon låtsas vara fritänkare. Därtill så arbetar ju Svt/SR för att så split i L och inte minst så att den ensamma men svajande liberalen skall rösta på Stefan för att ha lite marginal. Magdalena och Morgan har även fått tala oemotsagda i alla medier om Liberalernas svek mot sina väljare och så vidare.

Löfven har sedan deklarerat att han kan tänka sig att bilda regering utan att ha säkrat mandat för sin budget så att C slipper äta upp fler skor när de röstar på honom nu, och att han skall avgå senare i fall budgeten inte röstas igenom, detta löfte/hot tas därefter tillbaka och han kommer naturligtvis att gladeligen att åka räkmackan vidare men på annans budget om så krävs. Viktigast är att de kan rösta igenom honom nu utan att behöva ta i budgetfrågan, då slipper C och V bekänna färg nu. När det sedan är dags i december skjuts det upp och därefter är det ju nästa riktigt val så varför avgå, och på den vägen har han ormat sig kvar...

Vad kan gå fel, kort sagt...

C-riksdagskvinnan Helena Lindahl är från Gumbodahamn i Robertsfors. Hon representerar Västerbotten. Om hon är rättrådig eller inte vet jag ej. Känner henne inte även om vi är jämnåriga. Hon är aldrig hemma i Västerbotten förutom då det är val.
Kanske pressen på henne blev för stor att inte släppa fram Kristersson. Men en rösts marginal är en feltryckning från ett nederlag i alla omröstningar av betydelse.

För Dadgostar var det viktigast att stoppa marknadshyrorna före valet. Nu måste S positionera sig i frågan om det kommer en ny decemberöverenskommelse vol 47.
Citera
2021-06-30, 09:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokpokpokpok
Spelar ingen roll om budgeten inte röstas igenom senare. Löfven vill ej vara statsminister åt en budget som inter han står bakom.

Det är ju bara sånt han säger, han har reagerat med andras budgetar två gånger redan, varför inte en tredje gång, det är ju inte som så att han har någon som helst heder eller så ...
Citera
Avstängd
Man kan mycket enkelt inse att dessa "förhandlingar" endast är ett kostsamt spel för galleriet!!
På sandlådenivå ska man ännu en gång försöka få ihop någon form av regeringsbildning som precis bevisats inte fungerar.
Vi har ett antal partier fulla av kappvändare som är totalt odugliga att utföra det de är satta att göra.

Nej ska landet ha en minsta chans att få ihop någon form av regering måste vi börja med nyval och ta det därifrån.
Det som sker nu är endast förlorad tid.
Citera
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokpokpokpok
Spelar ingen roll om budgeten inte röstas igenom senare. Löfven vill ej vara statsminister åt en budget som inter han står bakom.

Men den kommer röstas igenom. För då kommer både Centerpartiet och Vänsterpartiet vara tvugna att välja mellan detta eller

A. att bära skulden för ett extraval i december, mindre än ett år innan nästa val. Kommer inte att ske.
B. släppa fram Ulf "Den Veke" Kristersson. Kommer inte att ske.

Citera
2021-06-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
Men han kommer att leda en icke handlingskraftig regering, om han inte får igenom den egna budgeten. Väldigt mycket tallar för att han får problem med det, då centern inte vill budgetförhandla med V.
Under de senaste 7 åren har Galten regerat landet som statsminister. Det är fakta.

V kommer aldrig att släppa fram UK som statsminister.

Fjamåt kommer aldrig att släppa fram UK som statsminister. Då förlorar hon sina väljare eftersom de hatar SD. Den enda frågan hon lever på. Vilket hon är mycket medveten om.

Liberalernas negress kommer inte att byta sida ytterligare en gång. Då är både hon och partiet körda slutgiltigt. Precis som att man inte var det tidigare. Där jag inte är det minsta orolig för att hon skulle bli arbetslös i framtiden. Hon kan få anställning i vilken gorillabur som helst på ett zoo.
Senast redigerad av Mentapesola 2021-06-30 kl. 09:53.
Citera
2021-06-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Jag har jobbat en del i Danmark och jag tror tyvärr vi inte ens är på samma blad när det kommer till demokrati och hur landets sköts i jämförelse. Vårt lands ledning och alla nedåtgående instanser är i dag så korrupta och infekterade av olika extrema grupper som hatar oliktänkande, att det kommer ta lång tid innan det blir åter blir friskt.. Om det någonsin blir det. Danmark är även patriotiska och stolta över sitt land på ett helt annat vis, närmast att jämföra med Norge, medan du i Sverige knappt törs sjunga nationalsången.
Jag är väl medveten om att det kan låta pessimistiskt, men det är min starka övertygelse efter att ha sett skillnaderna.
Jeg har samme opplevelse av Norge.

Sverige og svenskene tar ikke demokratien seriøst. Det er kun karriere for narcisister og massinvandring.

Løfven, som alla friske mennesker borde vilje døde, står i TV og sier at han alltid gjører det som er best for Sverige.

Det er det verste jeg noensinn hørt.

Det er mange mennesker der ute som er potensielle drapsmenn til Di landsvikande svenske politikerne.
Citera
2021-06-30, 10:00
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Under de senaste 7 åren har Galten regerat landet som statsminister. Det är fakta.

V kommer aldrig att släppa fram UK som statsminister.

Fjamåt kommer aldrig att släppa fram UK som statsminister. Då förlorar hon sina väljare eftersom de hatar SD. Den enda frågan hon lever på. Vilket hon är mycket medveten om.

Liberalernas negress kommer inte att byta sida ytterligare en gång. Då är både hon och partiet körda. Precis som att man inte var det tidigare. Där jag inte är det minsta orolig för att hon skulle bli arbetslös i framtiden. Hon kan få anställning i vilken gorillabur som helst i hela i hela världen.

En KD+M regering med stöd från L+SD kan accepteras av riksdagen.
V eller C behöver inte släppa fram UK som statsminister, det räcker med ett enda mandat, en 'politisk vilde'.
Men sedan kommer budget-voteringen.

Jag tror att den allmänna strategin, om man nu inte får full majoritet, är att förhala fram till ordinarie val. Så att inga större förändringar kan ske. Det kan göras t.ex genom att låta en regering styra med oppositionens budget.
Hur som helst är det viktigt att det parlamentariska missnöjet yttras. S verkar ju kunna förhandla bort vad som helst, bara man får sitta vid makten.
Senast redigerad av Valaskjalf 2021-06-30 kl. 10:03.
Citera
2021-06-30, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
C-riksdagskvinnan Helena Lindahl är från Gumbodahamn i Robertsfors. Hon representerar Västerbotten. Om hon är rättrådig eller inte vet jag ej. Känner henne inte även om vi är jämnåriga. Hon är aldrig hemma i Västerbotten förutom då det är val.
Kanske pressen på henne blev för stor att inte släppa fram Kristersson. Men en rösts marginal är en feltryckning från ett nederlag i alla omröstningar av betydelse.

För Dadgostar var det viktigast att stoppa marknadshyrorna före valet. Nu måste S positionera sig i frågan om det kommer en ny decemberöverenskommelse vol 47.

...ber om ursäkt, hade för mig hon var från Jämtland, men rätt skall vara rätt.
Citera
2021-06-30, 10:02
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ja, när Jennie Nilsson blev minister tog Sara Hekkinen över hennes riksdagaplats, men Sara har varit frånvarande i ett halvår (pga knark eller vad det var?). Om Sara inte dyker upp, kan Jennie avgå som minister och få tillbaka sin stol. Så ingen fara på taket för Löfven ur det här avseendet.

Det var tydligen inte helt OK för ministrar i en övergångsregering att avgå om det verkligen inte var befogat. Antar att det är en tolkningsfråga så tror inte sossarna kommer bry sig om det.

Är det bara jag som vill se en julijunta istället? Ulf i militäruniform bryter Sommar i P1 och klargör att nu är det nog. Despoten Löfven sitter i husarrest och Annie Lööf har flytt till Israel. Nu är det utegångsförbud, styranderåd och ordning och reda som gäller. Riksdagen är upplöst fram tills hösten då en ny ska väljas.
Citera
2021-06-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jeg har samme opplevelse av Norge.

Sverige og svenskene tar ikke demokratien seriøst. Det er kun karriere for narcisister og massinvandring.

Løfven, som alla friske mennesker borde vilje døde, står i TV og sier at han alltid gjører det som er best for Sverige.

Det er det verste jeg noensinn hørt.

Det er mange mennesker der ute som er potensielle drapsmenn til Di landsvikande svenske politikerne.
Idag anses en svensk utomlands vara en dåre och en niggerälskare.

Jag skäms för att vara svensk utomlands.

Ingenting av detta verkar påverka en regeringsbildning. Ju större dårar desto bättre. Idag är Sverige ett skräckexempel i världen.
Citera
2021-06-30, 10:04
Avslutad
...börjar så smått fundera på det omsorgsfulla ordvalet igår - "rösta med partilinjen"...

Kan det vara så att Centern planerar rösta gult för att rädda sitt skinn inför nästa val, och att Lööf inte för evigt skall bli förknippad med vänsterblocket och permanent vara Löfvens knähund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in