Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Förstår vad du menar, även jag givetvis inte önskar att någon fysiskt ska skadas. Förstår bara inte hur man kan frukta vaccinet till den grad att man inte vågar ta det. Detta samtidigt som vissa ger uttryck för att de inte är rädda för viruset. Låter sjukt orationellt. Mig veterligen har 15 tusen personer dött av viruset i Sverige. En handfull tros ha dött som en följd av vaccination och samtliga dessa med Astras vaccin som nu är stoppat. Är ju inte direkt svårt att göra en sannolikhetsberäkning och därefter satsa på rätt häst, som av allt att döma är vaccinen.
Nej 15 000 personer har inte dött av viruset i Sverige. Däremot har 15 000 personer (de allra flesta redan svårt sjuka och mycket sköra) dött inom 30 dagar efter att de testat positivt för covid med ett test som inte kan avgöra om man har covid eller inte.
Lär dig skillnaden, foliehatt.
Och jag vet inte om någon fruktar vaccinet. De flesta vettiga människor ser bara ingen som helst anledning att ta skiten. Precis som de flesta inte ser någon som helst anledning att gå omkring med hjälm på sig för att skydda sig ifall man ramlar och slår huvudet. Det finns betydligt vettigare saker att spendera sin eftermiddag på än att åka iväg till ett vaccinationscenter. Klippa gräset t ex. Eller ta en joggingtur.
För övrigt finns det rapporter om blindhet, ansiktsförlamning, hjärtmuskelinflammation, för att nämna några av de biverkningar som drabbat fullt friska människor som vaccinerat sig. De flesta tänkande människor har ingen lust att utsätta sig för detta i utbyte mot att skydda sig mot en mild förkylning. Är man gammal, skör, svårt sjuk, kraftigt överviktigt etc, ja då är det sannolikt en bra idé att ta vaccinet. Är man under 50 och frisk, så är det idioti vaccinera sig. Men men, to each their own. Jag kommer inte lägga mig i hur andra väljer att göra. Deras kropp, deras val. Och jag förväntar mig samma respekt tillbaka. Om det finns sängvätare som inte klarar av tanken på att det finns människor som inte vaccinerar sig då är deras problem, ingen annans. Dessa kan spendera resten av sina liv bakom soffan om de så vill, jag tvivlar på att någon kommer bry sig.