2021-06-30, 00:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Fan vad jag önskar att dom här foliehattarna får en fet känning av viruset, hamnar på akuten med andnöd och dödsångest...

Och där blir dom pissade i ansiktet av en läkare när dom gråtande berättar att dom inte tog vaccinet som erbjöds.

Förstår vad du menar, även jag givetvis inte önskar att någon fysiskt ska skadas. Förstår bara inte hur man kan frukta vaccinet till den grad att man inte vågar ta det. Detta samtidigt som vissa ger uttryck för att de inte är rädda för viruset. Låter sjukt orationellt. Mig veterligen har 15 tusen personer dött av viruset i Sverige. En handfull tros ha dött som en följd av vaccination och samtliga dessa med Astras vaccin som nu är stoppat. Är ju inte direkt svårt att göra en sannolikhetsberäkning och därefter satsa på rätt häst, som av allt att döma är vaccinen.
Citera
2021-06-30, 00:59
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår vad du menar, även jag givetvis inte önskar att någon fysiskt ska skadas. Förstår bara inte hur man kan frukta vaccinet till den grad att man inte vågar ta det. Detta samtidigt som vissa ger uttryck för att de inte är rädda för viruset. Låter sjukt orationellt. Mig veterligen har 15 tusen personer dött av viruset i Sverige. En handfull tros ha dött som en följd av vaccination och samtliga dessa med Astras vaccin som nu är stoppat. Är ju inte direkt svårt att göra en sannolikhetsberäkning och därefter satsa på rätt häst, som av allt att döma är vaccinen.

Enkel mattematik och logistik tänkande. Något som foliehattarna verkar sakna helt.

En annan sak som jag har märkt är att antivaxxare sällan enbart är skeptiska mot bara vaccinet. Utan sitter på tuff tuff tåget till många andra löjliga konspirationsteorier.

Månlandningen är fake, chemtrails, judarna styr allt etc etc...

Jobbigt med ett sånt jävla ormbo i skallen!
Citera
2021-06-30, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Rädsla gör ofta att man agerar irrationellt. Hjärnan är mäktig på det sättet, är man rädd så kan man nog inte ens läsa en vetenskaplig artikel och ta åt sig informationen, det är nog lättare att söka confirmation bias i konspirationslägret, för det lugnar jaget.

Jag tycker Sverige har agerat ohederligt gentemot våra pensionärer som blivit påtvingade Astravaccinet mot sin vilja. Det hade varit bättre att de fått möjligheten att köpa sina doser istället av valfritt märke (har inget exakt pris, men säg en tusenlapp), det hade bekostat en del av vaccineringen. Kanske lite taskigt mot fattigpensionärerna, men samtidigt bekostar det deras vaccination. Jag hoppas våra pensionärer tänker på detta nästa gång de röstar, ja de som är kvar dvs.
Citera
2021-06-30, 02:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hade alla burit munskydd hade jag också haft det. Men då 99% ger blanka fan i det så skyddar jag mig själv med ett FFP3. Folk verkar hellre hänga på krogen och hinka öl istället för att skydda sig, tja man ska ju dö på något sätt kanske roligare med en öl i handen (fast på sjukhuset får man en slang i halsen istället, utan öl)? Kan tänka mig att dessa munskyddsfobiker tänker "fan alltså det där hade man fått en öl" för när de ser en med ett FFP3, måste vara fattighjon.

Personer som är unga nog att hänga på krogen dör inte av detta virus.
Citera
2021-06-30, 02:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
1. Du är alltså en förnekare, det är ok. Det är inte samma virus f.y.i.
2. Det beror på om du med det menar kirurgiska munskydd, FFP3 skyddar däremot.
3. Nä du är en psykotisk förnekare, vet inte om det är bättre eller sämre.

Man är alltså en "psykotisk förnekare" om man inte går omkring och är livrädd för ett virus med 0,03% dödlighet (betydligt lägre än så om man är under 60 år)?

Jadu, ni i covidsekten förnekar er inte i alla fall..

Ni åldringar kan gå runt och vara rädda ni. Vi yngre klarar oss alldeles utmärkt utan både isolering, munskydd och vaccin. Hade viruset varit en bråkdel så farligt för unga som ni sängvätare hävdar hade tiotals miljoner unga människor världen över dött av det här viruset vid det här laget. Eller tror du på allvar att unga människor generellt har suttit isolerade i 15 månader? I så fall kan jag meddela att du har fel.

En annan hjärndöd lögn ni hysteriker slänger ur er på daglig basis är ju den att "om vi inte haft restriktioner skulle 50-60 000 ha dött i Sverige". Intressant, med tanke på att det mesta talar för att en majoritet, om inte upp till 80% av befolkningen har haft covid vid det här laget/alternativt har T-cellsimmunitet. Med andra ord bör åtminstone runt 40 000 svenskar ha dött så här långt, enligt er egen logik.
Citera
2021-06-30, 02:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej 15 000 personer har inte dött av viruset i Sverige. Däremot har 15 000 personer (de allra flesta redan svårt sjuka och mycket sköra) dött inom 30 dagar efter att de testat positivt för covid med ett test som inte kan avgöra om man har covid eller inte.

Lär dig skillnaden, foliehatt.

Och jag vet inte om någon fruktar vaccinet. De flesta vettiga människor ser bara ingen som helst anledning att ta skiten. Precis som de flesta inte ser någon som helst anledning att gå omkring med hjälm på sig för att skydda sig ifall man ramlar och slår huvudet. Det finns betydligt vettigare saker att spendera sin eftermiddag på än att åka iväg till ett vaccinationscenter. Klippa gräset t ex. Eller ta en joggingtur.

För övrigt finns det rapporter om blindhet, ansiktsförlamning, hjärtmuskelinflammation, för att nämna några av de biverkningar som drabbat fullt friska människor som vaccinerat sig. De flesta tänkande människor har ingen lust att utsätta sig för detta i utbyte mot att skydda sig mot en mild förkylning. Är man gammal, skör, svårt sjuk, kraftigt överviktigt etc, ja då är det sannolikt en bra idé att ta vaccinet. Är man under 50 och frisk, så är det idioti vaccinera sig. Men men, to each their own. Jag kommer inte lägga mig i hur andra väljer att göra. Deras kropp, deras val. Och jag förväntar mig samma respekt tillbaka. Om det finns sängvätare som inte klarar av tanken på att det finns människor som inte vaccinerar sig då är deras problem, ingen annans. Dessa kan spendera resten av sina liv bakom soffan om de så vill, jag tvivlar på att någon kommer bry sig.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-06-30 kl. 02:49.
Citera
2021-06-30, 03:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Man är alltså en "psykotisk förnekare" om man inte går omkring och är livrädd för ett virus med 0,03% dödlighet (betydligt lägre än så om man är under 60 år)?

Jadu, ni i covidsekten förnekar er inte i alla fall..

Ni åldringar kan gå runt och vara rädda ni. Vi yngre klarar oss alldeles utmärkt utan både isolering, munskydd och vaccin. Hade viruset varit en bråkdel så farligt för unga som ni sängvätare hävdar hade tiotals miljoner unga människor världen över dött av det här viruset vid det här laget. Eller tror du på allvar att unga människor generellt har suttit isolerade i 15 månader? I så fall kan jag meddela att du har fel.

En annan hjärndöd lögn ni hysteriker slänger ur er på daglig basis är ju den att "om vi inte haft restriktioner skulle 50-60 000 ha dött i Sverige". Intressant, med tanke på att det mesta talar för att en majoritet, om inte upp till 80% av befolkningen har haft covid vid det här laget/alternativt har T-cellsimmunitet. Med andra ord bör åtminstone runt 40 000 svenskar ha dött så här långt, enligt er egen logik.

6 av allt dumt man läst i denna tråd under de 1,5 år som den funnits placerar sig detta inlägg högt. "80% har haft viruset". Jo, tjena... snarare runt 20% om man räknar baklänges. Inte ens dödssiffran får du ju till😁 skulle dödligheten bara vara 0,03% skulle bara drygt 3000 personer ha dött om så varenda käft av sveriges 10,5 miljoner invånare haft covid eller så räknar du med att det bor över 50 miljoner i Sverige OCH alla har haft covid!
Citera
2021-06-30, 03:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

12-åring rullstolsbunden (mm.) efter covidvaccinering.

https://brandnewtube.com/watch/press-conference-for-12-year-old-in-wheelchair-from-vaccine-hugo-talks-some-more-lockdown_fAOATJWh8c BygOP.html

Men personerna i videon är väl bara skådespelare enligt foliehattar som dig?
Citera
2021-06-30, 03:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
12-åring rullstolsbunden (mm.) efter covidvaccinering.

https://brandnewtube.com/watch/press-conference-for-12-year-old-in-wheelchair-from-vaccine-hugo-talks-some-more-lockdown_fAOATJWh8c BygOP.html

Men personerna i videon är väl bara skådespelare enligt foliehattar som dig?

Hade gärna sett en mer trovärdig källa ja. Samt dn ordentlig analys om det verkligen beror på vaccinet. Ingenting tyder på det.
Citera
2021-06-30, 06:22
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Hade gärna sett en mer trovärdig källa ja. Samt dn ordentlig analys om det verkligen beror på vaccinet. Ingenting tyder på det.
Här har du en trovärdigare källa som berättar en riktig historia som alltså inte handlar om vaccineringen utan om långtidscovid (iofs en mycket ovanlig komplikation):
https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-55938399

Edit: Den tidigare länkade historien är tydligen sann i den mån att det iaf inte är skådespelare utan något som arrangerats av den kände konspirationstroende senatorn Ron Johnsson:
https://www.fox6now.com/news/senator-johnson-covid-vaccine-doctors-misinformation
Senast redigerad av crisscross 2021-06-30 kl. 06:31.
Citera
2021-06-30, 06:41
Medlem
Sunimods avatar
Ofattbart att det finns föräldralösa stackare här som vräker ur sig skit om att äldre och de som är sjuka inte räknas som människor och ändå kunde få avlida med covid.

Så låg nivå på humanism att man mår illa av deras skit. Att det finns de som tror att mediciner enbart är till för att folk inte äter kost riktig mat mm.
Att de sedan förespråkar kost och motion för att hålla sig frisk och sitter själva framför datorn dagarna i ända bevisar att de ljuger och troligen äter skräpmat och rör sig bara mellan sängen, toaletten och datorn.

Vi som ser allvaret i pandemin är enligt deras utsagor sängvätare och oroliga stackare är ett bevis för att de ser för mycket på amerikanska krigsfilmer där de får sådan skit ifrån. Troligen har de aldrig själva gjort militärtjänst och hade de fått mönstra hade de fått frisedel på grund av att de bedömts som psykiskt instabila.

Det finns många som trots de ätit rätt kost och motionerat regelbundet har utslitna kroppar på grund av fysiskt tungt arbete och behöver mediciner mot värk mm och dessa tycker de att de kan lika gärna avlida av covid. Icke humana grisar som skriver skit här som troligen är arbetslösa stackare.

Min far blev 90+ men hade garanterat inte klarat covid då tufft arbetsliv sedan han var barn hade satt sina spår och är en person som ni tycker inte räknas som människa som ska få leva. Fy faen får sådant. Han gick 6-årig grundskola sedan arbetade han fram till 65 år och fick problem med hälsan som 70 åring men klarade sig fram till 90+ med hjälp av mediciner.

Jag behöver inte räkna upp vilka ni är men ni tillför inget vettigt till tråden och kommer avslöja er genom att svara på detta inlägg.
Citera
2021-06-30, 07:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Igår hörde jag en person uttala sig på CNN. Det var någon engelsk politiker som nämnde att det i Storbritannien är ett högre antal personer som avlidit i COVID trots att de varit fullvaccinerade med Pfizer än som avlidit i COVID trots att de varit fullvaccinerade med AstraZeneca. Han menade att detta berodde på att man vaccinerade med Pfizer först och detta då COVID härjade som värst. Är det någon som vet mer om detta och var hittar man mer uppgifter om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in