2021-06-29, 23:35
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Så Lindahl kommer gå emot sin egen övertygelse, för om hon fortfarande är riksdagsledamot om drygt ett år när hon fyller 50, så är hon garanterad ersättning till hon fyller 65? Är inte det själva andemening av att "hora sig"? Fy fan för dessa jävla sjuklöverspolitiker.

Sinnessjuk grej som jag inte visste om, hon blir försörjd i 15 år för att ha överlevt till 50 som politiker? För helvete vilken skit.
Senast redigerad av anotherpieceofmeat 2021-06-29 kl. 23:42.
Citera
2021-06-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så nu har både "vilden" i CP bestämt sig att rösta för Stefan Löfven och det har även Nooshi Dadgostar. Jag sa ju det!

Var väl inget oklart iofs, C är ett vänsterparti som vill ha fortsatt Nordkorea-politik.
Citera
2021-06-29, 23:38
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
174-175. Så enkelt är det inte...
Nån sjuk, fastnar i trafiken. Brottsmisstanke osv.
Enkelt är det inte!!

Kristensson får väl kidnappa nån sosse eller miljöpartist 15 min innan röstningen, laxeringsmedel i sosse kaffet och saken är klar.
Citera
2021-06-29, 23:42
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Så Lindahl kommer gå emot sin egen övertygelse, för om hon fortfarande är riksdagsledamot om drygt ett år när hon fyller 50, så är hon garanterad ersättning till hon fyller 65? Är inte det själva andemening av att "hora sig"? Fy fan för dessa jävla sjuklöverspolitiker.

Dom flesta politiker är likadana sitt till 50 och dra in 7,5 miljoner av skattebetalarna, blir det nyval skulle hon ryka innan 50 och pengarna va borta, då ser man hellre plånboken fyllas. Det va längesedan politiker va till för folket
Citera
2021-06-29, 23:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Sinnessjuk grej som jag inte visste om, garanterad, hon blir försörjd i 15 år för att ha överlevt till 50 som politiker? För helvete vilken skit.

Det är helt makalöst att sådana här saker får ske i en "demokrati". Fast kanske inte ändå...det finns "folk" och "folk"...
Citera
2021-06-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Sinnessjuk grej som jag inte visste om, garanterad, hon blir försörjd i 15 år för att ha överlevt till 50 som politiker? För helvete vilken skit.

Det är inte försörjning utan ett kraftigt bidrag som motsvarar ca dubbla medelinkomsten i Sverige.

Blir inga problem att flytta in i en nyproducerad hyresrätt direkt..

Man skulle kunna tro att just centerpartister med sin höga svansföring i vissa frågor, var bättre än så.. nära. Dom älskar att levava på de redan hårt prövade svenska skattebetalarnas pengar precis som vilken sosse som helst.
Citera
2021-06-29, 23:45
Medlem
ziggarillens avatar
Röven är som en fet fästing. Djävla fyllgubbe som biter sig fast och vill fortsätta sänka landet i botten.
Citera
2021-06-29, 23:46
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Det är helt makalöst att sådana här saker får ske i en "demokrati". Fast kanske inte ändå...det finns "folk" och "folk"...

Likandat med kärringen som hyrde sin sambos/mans lägenhet för ockerhyra, klamrade sig fast i riksdagen sen 2 år senare fyllt 50 ja då går det att avgå med inkomst 7,5 miljoner av skattebetalarna i 15 år.
Citera
2021-06-29, 23:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Kristensson får väl kidnappa nån sosse eller miljöpartist 15 min innan röstningen, laxeringsmedel i sosse kaffet och saken är klar.

För sossar funkar bäst att bjuda dem på sprit. "We are not drunk yet".
Citera
Avslutad
Den där jävla Norlén ser ut som en mupp.
Citera
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Röven är som en fet fästing. Djävla fyllgubbe som biter sig fast och vill fortsätta sänka landet i botten.

Han kommer sitta till nån lyfter ut han med våld, eller dör av en ålder av 110
Citera
2021-06-29, 23:51
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är inte försörjning utan ett kraftigt bidrag som motsvarar ca dubbla medelinkomsten i Sverige.

Blir inga problem att flytta in i en nyproducerad hyresrätt direkt..

Man skulle kunna tro att just centerpartister med sin höga svansföring i vissa frågor, var bättre än så.. nära. Dom älskar att levava på de redan hårt prövade svenska skattebetalarnas pengar precis som vilken sosse som helst.

Vad kallas detta bidrag? Jag är fortfarande i chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in